Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گفته پلیس اسپانیا، ساعاتی پس از حمله خونین با خودرو در مرکز شهر بارسلون و همچنین زیرگرفتن دو مامور پلیس در یک نقطه دیگر از این شهر، یک خودروی ون دیگر نیز در شهر کامبریلس در ۶۰ کیلومتری جنوب بارسلون با حمله به عابران پیاده، ۶ نفر را مصدوم کرد که حال دو نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز اورژانس کاتالونیا اعلام کرد شش غیرنظامی و یک نیروی پلیس در عملیات پلیس و درگیری با تروریست ها در شهر کامبریلس اسپانیا زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، پلیس کاتالونیا اعلام کرد درگیری ها در شهر کامبریلس با حمله روز پنجشنبه در شهر بارسلونا که با استفاده از یک دستگاه خودرو «ون‌» انجام شد در ارتباط بوده است.

پلیس کاتالونیا در پایگاه اجتماعی توییتر اعلام کرد نیروهای پلیس در کامبریلس پس از آنکه متوجه شدند افراد مهاجم کمربندهای انفجاری در اختیار دارند تصمیم گرفتند چند انفجار کنترل شده انجام دهند. پلیس طی عملیاتی چهار فرد مهاجم را به ضرب گلوله کشت و یک نفر دیگر را نیز زخمی کرد. تروریست پنجم نیز پس از بازداشت بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این حادثه سومین حادثه زیرگیری با خودرو در اسپانیا طی ۱۲ ساعت گذشته است.

اداره پلیس ملی اسپانیا از مردم این کشور خواست برای رعایت حال خانواده‌های قربانیان، از انتشار تصاویر کشته‌ها و زخمی‌های حمله تروریستی بارسلون در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

روز گذشته، یک خودرو با زیر گرفتن بیش از یکصد عابر پیاده در یکی از خیابان های مرکزی و پرازدحام بارسلون اسپانیا، بار دیگر وحشت و اضطراب را در اروپا زنده کرد. پلیس کاتالونیا اعلام کرد راننده یک خودروی ون سفید رنگ پس از انکه رهگذاران و گردشگران خارجی را در خیابان رامبلا بارسلون زیر گرفته از خودرو خارج و سپس متواری شد.

کارلس پوجدمون، رئیس دولت خودمختار کاتالونیا گفت: «ما این اقدام تروریستی را که منجر به کشته شدن 13 نفر و زخمی شدن بیش از یکصد نفر شده است به شدت محکوم می کنیم. تحقیقات نیروهای پلیس و امنیتی برای روشن شدن جزئیات این واقعه تروریستی همچنان ادامه دارد». این در حالی است که حال 16 نفر از مصدومان این واقعه وخیم گزارش شده است. پلیس اسپانیا اعلام کرد 2 فرد مظنون در ارتباط با این حادثه تروریستی دستگیر شده اند؛ اما راننده خودرو همچنان فراری است. پلیس کاتالونیا همچنین از کشته شدن یک فرد در تیراندازی با پلیس در نزدیکی شهر بارسلون در روز پنجشنبه خبر داد؛ اما جزئیات بیشتری از این ماجرا گزارش نشده است.

به گزارش رسانه‌های اسپانیایی، همچنین، انفجار یک منزل مسکونی در بارسلون یک کشته بر جای گذاشت. پلیس این انفجار را با حوادث تروریستی ساعات گذشته مرتبط می‌داند.

وزیر کشور اسپانیا نیز اظهار داشت تعداد کشته ها 13 نفر تعداد مجروحان بیش از 100 نفر است. با توجه به وخامت وضعیت تعدادی از مجروحان احتمالا تعداد قربانیان حادثه تروریستی افزایش خواهد یافت.

واکنش‌ها به حملات تروریستی اسپانیا:

وزیر خارجه قطر در پیامی توییتری، حملات تروریستی بارسلون را محکوم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

پیام توییتری اوباما در پی حمله تروریستی داعش در اسپانیا:
من و میشل به فکر قربانیان حمله بارسلون و خانواده آنها هستیم. مردم آمریکا همیشه در کنار دوستان اسپانیایی خود خواهند ایستاد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی روز پنجشنبه در شهر بارسلونا اسپانیا را که به کشته شدن دست‌کم 13 نفر و زخمی شدن بیش از یکصد نفر دیگر منجر شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از سازمان ملل متحد، اعضای شورای امنیت در بیانیه ای به خانواده های قربانیان و همچنین دولت اسپانیا تسلیت گفتند و با آنها ابراز همدردی کردند. اعضای شورای امنیت بهبود سریع زخمی ها را آرزو کردند. آنها تاکید کردند تروریسم در همه اشکال آن یکی از جدی ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است. اعضای شورای امنیت همبستگی خود را با اسپانیا در مبارزه با تروریسم ابراز و بر لزوم تشدید تلاش های بین المللی به منظور مبارزه با تروریسم و افراط گرایی خشن تاکید کردند.

برج ایفل نیز به احترام قربانیان حمله تروریستی بارسلون چراغ‌هایش را خاموش کرد.

بیشتر بخوانید؛

۶۳ کشته و زخمی در حمله با خودروی ون در بارسلون / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت + تصاویر

در حال تکمیل ...


خودروی ون در شهر کامبریلس اسپانیا عابران را زیر گرفت 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۲۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

2 کشته بر اثر برخورد خودروی شوتی با اتوبوس در محور نهبندان-زاهدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئيس پليس راه استان گفت: بامداد امروز ساعت 5:10 در کیلومتر 14 محور نهبندان - زاهدان ، در اثر برخورد يکدستگاه اتوبوس با وانت تويوتا حامل سوخت قاچاق  2 نفر جان خود را از دست دادند.  
 
سرهنگ عليرضا رضايي افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند يکدستگاه اتوبوس با يک وانت تويوتا حامل سوخت قاچاق برخورد کرده است که بر اثر اين حادثه رانندگي،  خودروی تویوتا حامل سوخت دچار حریق شده و 2 نفر به دليل شدت جراحات جان خود را از دست دادند. 
 
وی  با بيان اين که علت تصادف برابر نظريه کارشناسان پليس راه، تغيير مسير ناگهاني از سوي راننده اتوبوس تشخيص داده شده است، گفت: رانندگان با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از هرگونه عجله و شتاب بي مورد پرهيز کنند تا شاهد اينگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشيم. 

دیگر خبرها

  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • یک کشته و زخمی در برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • 2 کشته بر اثر برخورد خودروی شوتی با اتوبوس در محور نهبندان-زاهدان 
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی