Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پليس اسپانيا از خنثي کردن دومين حمله تروريستي و کشتن 5 فرد مجهز به کمربند انتحاري خبر داده است.
پليس اسپانيا از ارتباط حمله دوم با حادثه بارسلون خبر داده است. در همين حال داعش مسئوليت حمله تروريستي بارسلون را که 13 نفر کشته شدند، برعهده گرفت.
پس از حمله تروريستي روز پنجشنبه (26 مرداد) در بارسلون اسپانيا با 13 کشته و بيش از 100 مجروح، جست‌وجوي نهادهاي امنيتي اين کشور براي دستگيري عامل اين سوءقصد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تنها چند ساعت پس از اين حادثه، حمله مشابهي در شهر کوچک کمبريلز واقع در حدود 100 کيلومتري جنوب بارسلون رخ داد.
در همين ارتباط مقام‌هاي اسپانيايي گفته‌اند که مأموران پليس در نخستين ساعت‌هاي بامداد روز جمعه 5 مظنون به عمليات تروريستي را که مجهز به کمربند انتحاري بوده‌اند، در شهر کمبريلز کشته‌اند . با اين اقدام دومين حمله تروريستي در اين کشور خنثي شده است.
به گفته پليس اسپانيا، مهاجمان در کمبريلز هم مانند واقعه بارسلون، با يک خودروي ون شماري از مردم را زير گرفته‌اند. بر همين اساس، يک مأمور پليس و 6 رهگذر زخمي شده‌اند.
اما مردي که روز پنجشنبه با يک خودروي ون شمار زيادي از مردم را در محله توريستي رامبلا در بارسلون زير گرفته بود، هنوز دستگير نشده است. راننده ون پس از سوءقصد، از خودرو خارج شده و فرار کرده است. بلوار معروف رامبلا از شلوغ‌ترين و پررفت‌وآمدترين مناطق توريستي کلان‌شهر بارسلون است.

به گفته شاهدان عيني، يک خودروي ون سفيدرنگ با سرعت زياد در خيابان پرازدحام و پر از گردشگر بارسلون به ميان انبوه جمعيت زده و باعث کشته و زخمي شدن شمار زيادي از مردم شده است.
به گزارش دويچه وله، گزارش‌هايي از بازداشت دو مظنون در اين ارتباط منتشر شده است. به گفته رئيس پليس ايالت کاتالونيا، يکي از اين دو مظنون اسپانيايي و ديگري مراکشي است. اين افراد اما راننده خودروي ون نبوده‌اند. به گزارش رويترز، مظنون ديگري هم در جريان درگيري مسلحانه با پليس در حومه بارسلون کشته شده است.
گزارش‌هايي از حضور گردشگران آلماني در ميان قربانيان حادثه بارسلون نيز منتشر شده است. شبکه دوم تلويزيون آلمان (ZDF) با استناد به محافل امنيتي گزارش داده است که 3 آلماني هم در ميان قربانيان حمله تروريستي اسپانيا هستند. اين خبر اما هنوز رسما تأييد نشده است.
در همين حال خبرگزاري فرانسه در خبري فوري از بارسلون گزارش داد، دستگاه هاي حفاظت شهري و دفاع غيرنظامي اسپانيا اعلام کردند که کشته ها و زخمي هاي حمله تروريستي عصر پنجشنبه در بارسلونا از هجده مليت مختلف بوده اند. بيشتر بدانيد
منابع پليس نيز اعلام کرده اند که در حادثه برخورد يک دستگاه ون با گروهي از عابران پياده در شهر بارسلون اسپانيا تاکنون دست کم 13 نفر کشته شده اند. بيشتر بدانيد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید قاسم موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی در کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی نیز انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

سرهنگ موسوی بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6089942

دیگر خبرها

  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • آخرین خبرها از دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد