Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس اسپانیا از ارتباط حمله دوم با حادثه بارسلون خبر داده است. در همینحالداعش مسئولیت حمله تروریستی بارسلون را که ۱۳ نفر کشته شدند،برعهده گرفت.

پس از حمله تروریستی روز پنجشنبه (۲۶ مرداد) در بارسلون اسپانیا با ۱۳ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح، جست‌وجوی نهادهای امنیتی این کشور برای دستگیری عامل این سوءقصد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها چند ساعت پس از این حادثه، حمله مشابهی در شهر کوچک کمبریلز واقع در حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب بارسلون رخ داد.

در همین ارتباط مقام‌های اسپانیایی گفته‌اند که مأموران پلیس در نخستین ساعت‌های بامداد روز جمعه ۵ مظنون به عملیات تروریستی را که مجهز به کمربند انتحاری بوده‌اند، در شهر کمبریلز کشته‌اند . با این اقدام دومین حمله تروریستی در این کشور خنثی شده است.

به گفته پلیس اسپانیا، مهاجمان در کمبریلز هم مانند واقعه بارسلون، با یک خودروی ون شماری از مردم را زیر گرفته‌اند. بر همین اساس، یک مأمور پلیس و ۶ رهگذر زخمی شده‌اند.

اما مردی که روز پنجشنبه با یک خودروی ون شمار زیادی از مردم را در محله توریستی رامبلا در بارسلون زیر گرفته بود، هنوز دستگیر نشده است. راننده ون پس از سوءقصد، از خودرو خارج شده و فرار کرده است. بلوار معروف رامبلا از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین مناطق توریستی کلان‌شهر بارسلون است.

به گفته شاهدان عینی، یک خودروی ون سفیدرنگ با سرعت زیاد در خیابان پرازدحام و پر از گردشگر بارسلون به میان انبوه جمعیت زده و باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم شده است.

گزارش‌هایی از بازداشت دو مظنون در این ارتباط منتشر شده است. به گفته رئیس پلیس ایالت کاتالونیا، یکی از این دو مظنون اسپانیایی و دیگری مراکشی است. این افراد اما راننده خودروی ون نبوده‌اند.

به گزارش رویترز، مظنون دیگری هم در جریان درگیری مسلحانه با پلیس در حومه بارسلون کشته شده است.گزارش‌هایی از حضور گردشگران آلمانی در میان قربانیان حادثه بارسلون نیز منتشر شده است. شبکه دوم تلویزیون آلمان (ZDF) با استناد به محافل امنیتی گزارش داده است که ۳ آلمانی هم در میان قربانیان حمله تروریستی اسپانیا هستند. این خبر اما هنوز رسما تأیید نشده است.

در همین حالخبرگزاری فرانسه در خبری فوری از بارسلونگزارش داد، دستگاه های حفاظت شهری و دفاع غیرنظامی اسپانیا اعلام کردند که کشته ها و زخمی های حمله تروریستی عصر پنجشنبه در بارسلونا از هجده ملیت مختلف بوده اند. منابع پلیس نیز اعلام کرده اند کهدر حادثه برخورد یک دستگاه ون با گروهی از عابران پیاده در شهر بارسلوناسپانیا تاکنون دست کم 13 نفر کشته شده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های جهان، شیما رفعت الاریر دختر شاعر فلسطینی، چهارماه پس از مرگ پدرش در حمله‌ای مشابه، روز جمعه در حمله هوایی اسراییل به خانه‌ای در غرب شهر غزه، در کنار خانواده‌اش کشته شد.

به گفته شاهدان عینی و دوستان خانواده، شوهر الاریر و پسر دو ماهه آنها نیز در این موشک‌باران جان باختند. طبق این‌روایت سه موشک رژیم صهیونیستی به خانه‌ای که این خانواده در آن پناه گرفته بودند اصابت کرد.

نیروی دفاعی اسراییل درباره این حمله به شبکه سی‌ان‌ان گفت از قوانین بین‌المللی پیروی می‌کند و تلاش می‌کند «آسیب غیرنظامیان را کاهش دهد».

شیما دختر رفعت الاریر شاعر فلسطینی بود. این شاعر همراه چند تن دیگر از اعضای خانواده‌اش در حمله هوایی اسراییل به خانه‌شان در محله شجایا در ماه دسامبر کشته شد.

الاریر اکتبر با سی‌ان‌ان صحبت کرده بود و در آن زمان در حال بررسی بود که آیا در خانه خود در شهر غزه بماند یا همراه همسر و ۶ فرزندش به سمت جنوب فرار کند. در آن زمان، این نویسنده و چهره دانشگاهی ۴۴ ساله گفت که چاره‌ای جز ماندن در شمال ندارند، زیرا «جای دیگری برای رفتن ندارند».

ساکنان محله الریمال گفتند شیما و خانواده اش چهار ماه پیش از خانه خود در شجاعیه آواره شده بودند.

مصعب ابوطها، شاعر فلسطینی اهل غزه و دوست رفعت که اکنون در قاهره آواره است، نیز گفت شیما به تازگی در پیامی خبر مادر شدن خود را منتشر کرده بود و نوشته خود خطاب به پدر مرحومش را به اشتراک گذاشت.

وی نوشت: پدر، این نوه تو عبدالرحمن است، اما هرگز تصور نمی‌کردم تو را به این زودی و حتی قبل از اینکه او را ببینی از دست بدهم.

به گفته دفاع غیرنظامی فلسطین در غزه، شب جمعه در حمله اسراییل به اردوگاه پناهجویان نصیرات در مرکز غزه، حداقل ۱۵ نفر کشته شدند و حداقل دو کودک زیر آوار مفقود هستند.

کد خبر 6090755

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی