Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:51:04 GMT

آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابردشمنان ایستادند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۳۱۵۹۳

آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابردشمنان ایستادند

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی به سالروز ورود آزادگان به کشور اشاره کرد و افزود: روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‏ها اسارت در زندان‏ها و اسارتگاه های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه‏ های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند. آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی‏ ترین کسان به قضای الهی بودند. اینان سینه ‏هایی فراخ‏تر از اقیانوس داشتند که از همه‏ جا و همه‏کس بریده و به خدا پیوسته بودند، آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسیات رهایی یافته بودند.

رحیمی افزود: امروزه نیز همین آزادگان عزیز و جانبازان بزرگوار و پاسداران حریم دین و دیانت هستند که با جان و دل به همراهی جوانان بسیجی و انقلابی از ارزش های انقلاب محافظت کرده و به نسل های بعدی منتقل می کنند.

امام جمعه ابهر در ادامه به شهادت مظلومانه شهید محسن حججی و دیگر شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: این روزها نفس تروریست‏های تکفیری داعش در سوریه و عراق به شماره افتاده و پایگاه‏های‏شان یکی پس از دیگری در حال سقوط است. پس از شکست‏ های پی‏ درپی گروه‏ های تکفیری -وهابی وابسته به استکبار جهانی آمریکا ورژیم کودک ‏کش صهیونیستی در برابر رزمندگان اسلام در جبهه ‏های مختلف، گروه ترویستی داعش درروزهای اخیرمرتکب جنایتی فجیع و غیرانسانی شد که در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی ‏گنجد.

رحیمی افزود: شهادت مظلومانه ودرعین حال مقتدرانه پاسدار رشید اسلام شهیدمحسن حججی یکی از نمونه ‏های بارز شقاوت و توحش این گروهک تروریستی است، اگرچه آن‏ها به ‏زعم باطل خود می‏ خواستند انتقامی از شکست ‏های خود و ایجاد رعبی در دل رزمندگان اسلام ایجاد کنند، اما خون پاک، اخلاص و مظلومیت این شهید بزرگوار باعث ایجاد موجی از غرور، شجاعت، ایستادگی، مقاومت و افتخار به ‏وجود دلاورمردانی از این مرز و بوم شد. به‏ طوری که دنیا همچنان شاهد است که ایران اسلامی در راه شریعت، اعتلای انسانیت و برای نجات دین مبین اسلام چنین قربانیان ارزشمندی را تقدیم می‏ کند.

وی ادامه داد: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان بزرگ با خون این شهدا و ولی امر مسلمین جهان بیعت می بندیم تا آخرین نفس و قطره خون در کنار این شهدا ایستاده و از ارزش های انقلاب محافظت کرده و در مقابل شیطان بزرگ آمریکا ایستاده و هیچ موقع زیر بار ذلت و استکبار نرفته و نخواهیم رفت.

امام جمعه ابهر افزود: به همه مسئولین توصیه می کنیم در همه ی حرکات و سکناتشان مواظب این مرز بندی بوده و در همه برنامه هایشان خطوط قرمز انقلاب را رعایت کرده و در تقویت ارزش های انقلاب تلاش کنند. و بدانند همه این جنایت ها و ناامنی ها و تروریست ها زیر سایه آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک به مناسبت روز گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری، پیامی صادر کرد که متن این پیام به شرح زیر است:

«بسمه الله الرحمن الرحیم

مطهر در اندیشه بود مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و صاحب سبک در بیان سخنانش عطش شنوندگانش را فرو می‌نشاند و حکمتش جان‌ها را سیراب می‌کرد. در میدان استدلال و برهان بی‌بدلیل و در ساحت لطافت و بلاغت کم نظیر درایتی فراتر از زمانه داشت و فراستی در گفتمان مجاهدی که درس رزم را از سترگ مردانی که سینه‌ای سرشار از فقاهت و حکمت داشته‌اند آموخته بود.

رسم تلمذی حکیمانه را از بزرگ مردانی چون حضرت روح‌الله الموسوی الخمینی (ره) با خود داشت. آنگونه که فرمود او حاصل عمرم بود. زلال حقیقت اسلام را آنگونه که بود نه آنطور که می‌خواست عمیقاً تا عمق جان نوشیده بود. شهد شیرین حقایق دین را با گفتمانی نو به افکار جوانان و جهانیان نوشاند و بیشتر از عصر خود می‌اندیشید و می‌دانست و می‌خواست افکار برخواسته از حقایق قرآن و اسلام ناب او تا کنون غبار بر خود ندیده و رفته رفته حجاب معاصرت چهره درخشان او را رخشنده‌تر از قبل هویدا می‌سازد. انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت به یّمن نگاه بلند او رفعت یافت و ریشه‌های مستحکم آن ازاندیشه ژرف او استحکامی همیشگی یافت. آن روز که مبارزان به ظاهر خود را مقابل اسرائیل صهیونیست می‌دیدند و در بازی همان ستمگر به اسارت رفته بودند فریادهای این مطهر بود که جهان اسلام را به این درد کُشنده و ستم بیدادگر غده سرطانی نهیب داد و دل خون پیامبر گرامی اسلام (ص) را در این سوز و سوگ به شهادت گرفت.

براستی فرقان انقلاب بود و کینه توزان این امت که از نگاه و افکار او درمانده و بی‌تاب شده بودند تیری را به چشمی بینا و مغزی متفکر روانه کردند. به آن‌امید که سوی چشم نافذش را کور کنند و افکار بلندش را از پرواز باز بدارند غافل از آنکه بذرهای کِشته شده و نهال‌های غرس شده در افکاراندیشمندان و علاقمندان خیلی زود جوانه زد و قد کشید.

به گونه‌ای که ریشه انحراف و التقاط را فرزندان معنوی و علمی او برکَنند تا آنجائی که امروز بزرگ مردانی از مکتب او خود مکتب ساز شده‌اند و شمشیر و تفنگشان به مدد قلم پاک و کارساز آن شهید وارسته قیام کرد و درفش ساخته و پرداخته از موهبت علم و جهاد چشم و قلب مستکبران و ستمگران را پاره و خون چکان کرد و عنکبوتیان را در گورستانی از تارهای تنیده از ظلم و ستمشان گرفتار آورد و امت اسلام را شاهد جان دادن و ذلت و خواری آنان کرد به‌امید آنکه کنار مقتدا و مولایمان نماز شکر را با ترنم فتح و ظفر در مسجد الاقصی قامت بندیم و صلای ولایت تا اقصی نقاط عالم را شاهد شویم.

بر ماست تا در استمرار این جهاد علمی و اخلاقی آن مرد راستین الهی فرزندان و جامعه‌ای در خور تربیت کنیم و بیارائیم و خود را از این موهبت الهی همواره بهره‌مند کرده و بر رشد و بالندگی آن بیفزائیم.»

کد خبر 749663

دیگر خبرها

  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه 
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است