Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که تاثیر تحریم کشورهای عربی علیه قطر بر تجارت و اعتماد سرمایه گذاری در این کشور ملموس بوده، اقتصاددانان پیش بینی می کنند اقتصاد قطر امسال پایین ترین رشد خود از سال ۱۹۹۵ را تجربه خواهد کرد.

در حالی که تاثیر تحریم کشورهای عربی علیه قطر بر تجارت و اعتماد سرمایه گذاری در این کشور ملموس بوده، به عقیده اقتصاددانان شرکت کننده در تحقیق بلومبرگ، اقتصاد قطر امسال پایین ترین رشد خود از سال 1995 را تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این تحقیق، رشد تولید ناخالص داخلی قطر در سال 2017 به 2.5 درصد و در سال آینده به 3.2 درصد خواهد رسید، در حالی که در تحقیق ماه گذشته این ارقام به ترتیب 3.1 و 3.2 درصد پیش بینی شده بود. اقتصاددانان انتظار دارند، کسری بودجه قطر امسال به 5.1 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برسد در حالی که قبلا این رقم 4.6 درصد پیش بینی شده بود. همچنین پیش بینی شده نرخ تورم قطر به 2.2 درصد برسد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از روز پنجم ماه ژوئن با متهم کردن قطر به حمایت از تروریزم، این کشور 2.7 میلیون نفری را تحریم کرده اند.

رشد بخش انرژی قطر پس از رشد سریع ناشی از 7 برابر شدن میزان تولید نفت گاز، در طی حدود 2 دهه گذشته، در این دهه کند شده زیرا پروژه های در دست اجرای این کشور به اتمام رسیده و به دنبال کاهش قیمت نفت، تمرکز دولت قطر نیز بیشتر معطوف افزایش رشد بخش غیر نفتی شده است. بزرگترین تولید کنندگان گاز مایع جهان در حال صرف 200 میلیارد دلار برای ارتقاء زیرساخت های خود جهت میزبانی جام جهانی 2022 است و قصد دارد به قطب منطقه ای در زمینه گردشگری و خدمات تبدیل شود.

ویلیام جکسون، اقتصاددان ارشد موسسه کپیتال اکونومیکس در این باره گفت: «حتی قبل از وقوع این بحران دیپلماتیک با قدرت های منطقه ای، به نظر می رسید که اقتصاد قطر در بخش غیر از نفت و گاز کند خواهد شد... نشانه های اولیه این است که تحریم های عربی در ماه ژوئن به اقتصاد قطر آسیب زده است. این تاثیرات موقتی به نظر می رسند، اما در مجموع منجر به کاهش رشد اقتصادی این کشور خواهند شد.»

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد

«موسسه اقتصادی آلمان» از رشد بیکاری در این کشور به بالاترین رقم در یک دهه اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، ضعف اقتصادی آلمان بالاخره به بازار کار این کشور آسیب زد به‌طوریکه پیش‌بینی می‌شود تعداد کارگران بیکار به بالاترین رقم در حدود یک دهه گذشته برسد؛ این را مطالعات «موسسه اقتصادی آلمان» اعلام کرده است.

بر اساس این مطالعاتی که امروز منتشر می‌شود، بیکاری در این کشور به طور متوسط به کمی کمتر از ۲.۸ میلیون نفر افزایش خواهد یافت که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

کارشناس بازار کار موسسه اقتصادی آلمان، هالگر شیفر می‌گوید، با وجود رکود پارسال، بازار کار آلمان تقریبا ثبات داشت اما امسال برلین دارد پی‌آمدهای بحران اقتصادی را با قوت بیشتری احساس می‌کند.

در سال ۲۰۰۵ هم بیکاری در آلمان به ۴.۹ میلیون نفر رسیده بود که به آلمان «مرد بیمار اروپا» می‌گفتند.

بر اساس پیش‌بینی این موسسه، نرخ بیکاری آلمان در سال جاری میلادی به ۶ درصد افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد