Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@22:49:05 GMT

شهید رجایی و باهنر خادمان حقیقی انقلاب بودند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۳۱۸۱۳

شهید رجایی و باهنر خادمان حقیقی انقلاب بودند

به گزارش خبرنگار برنا از شادگان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شادگان، پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد تقی (ع) جواد الائمه را تسلیت گفت و اظهارکرد: کرم و بخشش حضرت امام جواد (ع) بهترین الگو برای مومنان است تا بتوانند در مسیر روشن حق و سعادت قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه (س) اشاره کرد و افزود: این ازدواج الگویی از اصل ساده‌زیستی، جایگاه مشورت در کانون خانواده، حیا، عفاف و حجاب، تقسیم کار، محبت و تکریم و تربیت فرزندان است.

خطیب جمعه شادگان همچنین با اشاره به‌ ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بیان کرد: الگوگیری از رفتار و زندگی ائمه معصوم(ع) در زندگی می‌تواند شرایط اجتماعی خانواده‌ها را بهبود بخشد.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به روز بزرگداشت علامه امینی گفت: خدمت علامه امینی به ولایت و اسلام ناب، خدمتی بی‌بدیل است.

حجت الاسلام شرفی، علامه امینی با تالیف کتاب الغدیر سنت نبوی را احیا کرد و ادامه داد: علامه امینی با تالیف این کتاب جلوه های شوکت و عظمت امت اسلامی را در خاطره ها زنده کرد.

وی در ادامه خطبه های خود همچنین به سالروز آتش سوزی مسجد الاقصی در سال ۱۹۶۹ میلادی توسط صهیونیست ها و روز جهانی مسجد اشاره و تصریح کرد: مساجد مظهر وحدت مسلمانان هستند و به همین جهت صهیونیست ها با آتش زدن مسجد الاقصی به دنبال ایجاد خلل در وحدت اسلامی بودند.

خطیب جمعه شادگان تاکید کرد: صهیونیست ها که خبیث ترین دشمنان مسلمانان هستند با آتش زدن مسجد الاقصی خصومت خود نسبت به مسلمانان را نشان دادند.

وی در فراز دیگری از خطبه های خود با گرامیداشت ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد گفت: متولیان مساجد سربازان جبهه فرهنگ هستند و باید تلاش کنند که شاهد حضور بیش از پیش همه گروه ها به ویژه جوانان و مسئولان در مساجد باشیم.

خطیب جمعه شادگان مسجد را پایگاه فرهنگی در جامعه خواند و اضافه کرد: اگر بخواهیم فرهنگ دینی در جامعه گسترش پیدا کند، باید از مسجد آغاز کنیم.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در دین مبین اسلام هم گفت: با وجود اهمیتی که مساجد در جامعه اسلامی دارند، همه مسئولان باید درباره این مراکز مذهبی و فرهنگی احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام شرفی در بخش پایانی خطبه های خود به هفته دولت اشاره کرد و افزود: دولتمردان و خدمتگذاران باید با تاسی از شهدای هفته دولت بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی به ویژگی های دولتمردان شهید رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: شهید رجایی و باهنر دو شهیدی بودند که از ویژگی های مثبت مشترکی برخوردار بودند که اگر دولتمردان این ویژگی ها را رعایت کنند بسیاری از مشکلات کشور برطرف می شود.

خطیب جمعه شادگان در ادامه داشتن خلوص نیت، تعهد و تقوا را از مهمترین ویژگیهای شهید رجایی و باهنر برشمرد و گفت: این دو شهید والا مقام ولایتمدار، ساده زیست، مردمدار و با تقوا بودند و این ویژگیها باید سرلوحه کار تمام مسئولان نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی همچنین با اشاره به عوامل موثر در مقبولیت دولتمردان بین مردم تصریح کرد: اگر مدیران و مسئولان تلاش کنند که راه بزرگ مردانی همچون شهید رجایی و باهنر را ادامه دهند مانند آن بزرگان در قلب مردم جای می‌گیرند.

حجت الاسلام شرفی، هفته دولت فرصت خوبی است تا خدمات صورت گرفته دولت برای مردم بازگو شود و همچنین مطالبات بیان شود تا بتوان بر موفقیتهای نظام افزود.

خبرنگار: مرتضی صویلاتی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی

رئیس قوه قضائیه صبح امروز از بندر شهید رجایی و انبارهای اموال تملیکی بازدید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، صبح امروز در اولین برنامه‌های سفر حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای رییس قوه قضاییه به استان هرمزگان، وی از بندر شهید رجایی و انبارهای اموال تملیکی بازدید کرد.

رئیس قوه قضائیه در سفر به بندرعباس برنامه‌های مختلفی از جمله حضور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، بازدید از اسکله شهید رجایی و اموال تملیکی، دیدار با کارگران، دیدار با روسای مناطق آزاد و کارآفرینان و صنعتگران، شرکت در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دستگاه قضایی استان هرمزگان در محل دادگستری کل استان هرمزگان ، شرکت در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در محل دادگستری کل استان هرمزگان و مصاحبه پایانی با خبرنگاران و اصحاب رسانه خواهد داشت.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • معلم هایی که ستاره شدند