Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:29:05 GMT

دستگاه ها در هفته دولت به مردم گزارش عملکرد بدهند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۳۱۸۷۲

دستگاه ها در هفته دولت به مردم گزارش عملکرد بدهند

دماوند- امام جمعه دماوند گفت: دستگاه ها در هفته دولت به مردم گزارش عملکرد بدهند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های امروز نماز جمعه دماوند ضمن سفارش به تقوا و درود به ائمه هدا و ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن روز آخر ماه ذی القعده الحرام و روز شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت:
انشالله در مجالس و محافل و مساجد مراسم بزرگداشت این امام و بیان فضائل و کرامات و معارف نورانی آن حضرت انجام خواهد شد و خداوند توفیق استفاده از باقی مانده این ماه پر فضیلت را به همه ما کرامت بفرماید که در باقی مانده از این ماه که به دعا و استجابت آن معروف است برای امور مسلمین و شیعیان و برای نجات مردم یمن و بحرین و افغانستان و برای حل مشکل سوریه و عراق برای نجات همه مستضعفین عالم و مظلومان و محرومان و برای حل مشکلات کشور عزیزمان دعا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز چهارشنبه هم ،روز اول ماه ذی الحجه است،دهه اول ذی الحجه بسیار با ارزش است، رسول خدا فرموده اند: روزهایی پاک تر از این دهه نزد خداوند نیست و روزهایی جز این دهه نیست که کار نیک نزد خداوند محبوب تر باشد.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه فردا ۲۸ مرداد سالروز کودتا آمریکا برای بازگرداندن شاه در سال ۱۳۳۲ یعنی ۶۴ سال قبل است گفت: آمریکایی ها اعتراف کردند که آن کودتا را آنها راه انداختند و ۲۵ سال حکومت دیکتاتور و سرکوب گر،فاسد و وابسته شاه را بعد از آن تاریخ حمایت و پشتیبانی کردند.

وی گفت:آن روزی که مصدق به آمریکایی ها اعتماد و به آنها تکیه کرد و آنها را دوست خود فرض نمود،فکر نمیکرد که به زودی حکومتش توسط همین آمریکا و به استه الواط و اوباش و اراذل و بعضی از سیاستمداران خودفروخته سرنگون خواهد شد،جالب این است که حکومت مصدق هیچ گونه خصومتی با آمریکا نداشت.مصدق در مقابل انگلیس ایستاده و به آمریکا اعتماد کرده بود و امیدوار بود که آمریکا به اون کمک کند،اما منوفع استکباری اقتضا کرد که آمریکا با انگلیس همدست شود و مصدق به خاطر این اعتماد کتک خورد.

فتاح دماوندی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۹ فرمودند ۴ نمونه از تاریخ ما وجود دارد که وقتی یک قدرت بیگانه بر دستگاه های سیاسی و فرهنگی یک کشور مسلط شود چه بلایی بر سر آن کشور و آن ملت می آورد. اولین نمونه؛ جریان مشروطیت که شکست خورد، دومین نمونه؛ حکومت رضاخان که سیاه بود، سومین نمونه؛ شهریور ۱۳۲۰ که رضاخان به وسیله حامیان قبلی خود از سلطنت عزل شد و از ایران بیرون رفت‌ و چهارمین نمونه؛ کودتا ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود.

وی اظهار داشت: در کودتا ۲۸ مرداد اگر مردم در صحنه حاضر می شدند و مقاومت می کردند ۲۵ سال دیکتاتوری سیاه دوباره بر ما تحمیل نمیشد و ما باید از این تجربه ها درس بگیریم اما آمریکا هنوز اشتباه سیری ناپذیر خود را برای تسلط بر این کشور از دست نداده است،هنوز دست بردار نیست ،خواب خوش روزهایی را می بینند که رییس این مملکت یعنی محمدرضا خائن و فاسد که تا با آمریکایی ها مشورت نمیکرد تصمیمی را نمیگرفت.

فتاح دماوندی با اشاره به اینکه حتی درباره یک وزیر، یک نخست وزیر و یک اقدام بین المللی باید با سفیر آمریکا مشورت می شد و سفیر میگفت که چکار باید کرد افزود: اما می بینیم امروز با ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ فرق دارد، آمریکایی ها در اشتباه اند که فکر میکنند میتوانند با فتنه گری و با فرستادن اراذل و اوباش و چاقوکش ها به خیابان مثل سال ۱۳۳۲ میتوانند کودتا کنند،زهی خیال باطل.
مردم امروز بیدارند به لطف خدا و امام زمان (عج) بعد از انقلاب با نفس الهی امام راحل و با رهنمود های رهبر معظم انقلاب مردم و جوانان اجازه چنین غلط هایی را به آمریکا نخواهند داد.

وی گفت: نظامی که در آن ،نظام مردم پشتیبان دولت و مسئولین باشند و بین مردم و مسئولین وحدت وجود داشته باشد به لطف الهی هیچ گاه متزلزل نخواهد شد.

خطیب جمعه امروز دماوند در ادامه به روز ۳۰ مرداد اشاره کرد و گفت: ۳۰مرداد روزی است که در آن در سال ۱۹۶۹ میلادی مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها به آتش کشیده شد و به نام روز جهانی مسجد نام گذاری شد و مقام معظم رهبری مساجد را پایگاه اجتماع،مشورت،مقاومت،برنامه ریزی و حرکت اجتماعی و فرهنگی میدانند و اشاره کردند که در مسجد،ایمان دینی مردم باید تقویت شود چون ایمان به خدا تکیه گاه اصلی انقلاب و نظام است و مسجد از زمان پیامبر اسلام مهمترین مرکز تصمیم گیری های سیاسی،نظامی،قضایی و آموزشی و فرهنگی بود.و در تاریخ مردم ایران هم مسجد به عنوان پایگاه سیاسی علما و مردم علیه ظالمان و حاکمیت جور بوده است یکی از هنرهای امام راحل عظیم الشان محوریت بخشیدن به مساجد و احیای آن به عنوان مرکز فعالیت های سیاسی بود.

وی اظهار داشت: امام فرمود اگر این مسجد و مرکز ستاد اسلام قوی باشد ترس از فانتوم ها و آمریکا و شوروی نداشته باشید آن روزی باید ترس داشته باشید که شما به مساجد و اسلام پشت کنید، مسجد بایدمحل ارائه متقن ترین تحلیل های وقایع ملی و بین المللی باشد، مسجدباید محل پرورش مدیران لایق برای مسئولیت های اجرایی نظام باشد، مسجدباید روحیه استکبارستیزی را بین مردم تقویت کند، مسجدپایگاه سیاسی یک حزب و جناح خاص نیست، مسجد متعلق به مردم وخانه خداست، مسجد محل روشنگریی و نورافشانی و بصیرت افزایی و معرفی اسلام ناب محمدی به مردم ومحل عبادت و نیایش فردی و جمعی مسلمین است.

فتاح دماوندی در ادامه گفت: این روز و این هفته را به همه روحانیون و فعالان مساجد تبریک عرض می کنم و از زحمات و تلاش های مسئولین امور مساجد درکشور واین شهرستان در احیای مساجد و تقویت و گسترش فعالیت های مهم و مفید مساجد تقدیر وتشکر می نمایم و همچنین از زحمات حجت الاسلام هادیان مسئول مساجد تقدیر وتشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان دماوند مساجد فراوانی داریم که به علت کمبود خانه عالم و نبود روحانی و امام جماعت در آن نماز اقامه نمیشود افزود: لازم است در هر محله و منطقه ای که مسجد وجود دارد اگر مسجد نیمه کاره است همه به تکمیل آن کمک کنند و اگر خانه عالم ندارد هیات امنا و مردم و خیرین همت کنند و با ساخت خانه عالم، مقدمات حضور امام جماعت و برپایی نماز در سه وعده را فراهم کنند.

امام جمعه دماوند گفت: اینجا باید یاد کنیم از گذشتگان و خیرینی که زمین برای ساخت مسجد و خانه عالم هدیه کرده و وقف نموده اند و از محل ثلث مال خود قسمتی را برای مسجد معین کردند که به روح آن بزرگواران درود و صلوات میفرستیم ،چرا که نظام سیاسی و جمهوری اسلامی ما قبل از هر چیز مدیون مسجد و اهل مسجد است.مسجد سنگر اصلی و محوری انقلاب اسلامی و اولین جایی بود که جرقه های اولیه انقلاب در آن زده شد و کانون فریاد و قیام ملت بود.

وی تاکید کرد: امروز دولتمردان ما باید بیشتر به مساجد توجه کنند، اولویت جذب نیروی انسانی در ادارات و نهاد ها و سازمان ها باید از نیرو های متعهد و متخصصی باشد که در مساجد رشد و پرورش یافته اند چون سنگر و خاکریز اولیه و اصلی انقلاب و نظام همواره مساجد بوده و است.

خطیب جمعه امروز دماوند در ادامه افزود: اگر روزی مساجد در نظام اسلامی دچار آسیب شوند و مورد بی مهری قرار گیرند و یا از رویکرد انقلابی به رویکرد سکولاری تغییر وضعیت دهد، قطعا همه ضرر خواهیم کرد و مقصر اصلی آن کسانی هستند که پای سفره مسجد به مقام و منزلت اجتماعی و به قدرت دست یافتند اما حق مسجد را خواسته یا ناخواسته ادا نکرده اند و مسجد و مسجدی ها را در حوزه های تصمیم سازی و تصمیم گیری دخالت نداده اند و به عبارتی مسجدی ها را به حاشیه رانده اند و اکنون که در پایان دهه چهارم انقلاب اسلامی هستیم این دولت مردان و سیاست مداران هستند که مدیون مسجد و فرهنگ مسجدی هستند.

وی گفت: مسئولین اگر بخواهند از پشتوانه واقعی مردمی برخوردار باشند و در مقام خدمت صادقانه و مفید، گام های بلندی بردارند باید محل محوری و مسجد محوری را سرلوحه عمل خود قرار دهند که محلات با محوریت مساجد، کانون اصلی تولید قدرت نرم و محل تمرکز استعداد ها و توانمندی های مردمی هستند، به امید روزی که همه شئون نظام و جامعه متاثر از مسجد و فرهنگ مسجدی باشد.مسجدب که معارف اسلامی و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت در آن با زبان گویا توسط اسلام شناسان و روحانیون بیان میشود و مرکز شور و شعور اسلامی است.

فتاح دماوندی اظهار داشت: پنج شنبه آغاز هفته دولت است امیدواریم در این هفته دولتمردان گزارش واقعی خدمات و تلاش های خود را بیشتر به مردم ارائه کنند و در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال به مردم بگویند که برای اقتصادمقاومتی،تولید و اشتغال چه کرده اند و با این گزارش دل مردم و رهبر معظم انقلاب را شاد کنند.

خطیب جمعه دماوند در انتها گفت: در شهرستان ما هم فرمانداری و ادارات به مردم بگویند که درباره تولید اشتغال چه اقدام قابل ذکری برای مردم انجام داده اند و باردیگر سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را گرامی میداریم و با زبان گویا و صدای بلند اعلام می کنیم که ای رزمندگان و ای آزادگان که شکنجه های رژیم بعثی عراق را و زندان دردناک را تحمل کردید، ما مدیون شما هستیم، و ای خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران ما مدیون فداکاری های شما بزرگواران هستیم و ای شهدا شرمنده ایم که بعد از شما کاری نکرده ایم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد هدایت توفیقات مساجد را روایت می‌کند

در بنیاد هدایت کار راهبردی، تحلیلی و رصدی در حوزه مساجد انجام شده است که بناست توفیقات هزاران مسجد در کشور را روایت کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در اولین گردهمایی ملی قرارگاه‌های راهبری مساجد استان‌ها با اشاره به فعالیت قابل تقدیر برخی مساجد گفت: در شرایطی که ما غصه‌دار وضعیت برخی مساجد در کشور هستیم، بسیاری از مساجد موفق در کشور واقعاً ستودنی هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی باید تفاوت و تحول در تمام عرصه‌ها رقم بخورد ادامه داد: این امر در عرصه مساجد، مستلزم کار جدی، راهبردی، رصدی، پشتیبانی هوشمند و مؤثر است و این هم‌افزایی و اراده‌های به هم پیوند خورده در قرارگاه ملی مسجد، به تقسیم کار واضح نیاز دارد و باید تکلیف برخی زخم‌های قدیمی بر پیکر مساجد را مشخص کنیم و برای حل و فصل آنها اراده جمعی داشته باشیم.

 

ضرورت تلاش جمعی دستگاه‌ها برای ادای حق مساجد

 

قمی با بیان اینکه در حوزه مسجد به تحولی که تغییردهنده مناسبات اجتماعی باشد نیاز داریم، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی هر آنچه در تقسیم کار ملی و در حوزه مساجد مسئولیت و وظیفه پیدا کند با جدیت و قوت، به سرانجام خواهد رساند.

قرارگاه ملی مسجد باید بر تقویت ساختار مردمی اداره شود

در این نشست همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، بر موضع همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اداره مسجد به وسیله مردم تأکید کرد و تقویت این نگاه راهبردی را از وظایف قرارگاه ملی مسجد دانست.

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: قانون به سازمان اوقاف اجازه دخالت در امور داخلی مساجد را نداده است و ما مساجد توانمند در حوزه رقبات را ساختارمند می‌کنیم که با همت امنا، با توان داخلی اداره شود.

خاموشی خاطرنشان کرد: قرارگاه ملی مسجد با استعانت از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه، باید به حفظ و تقویت ساختار مردمی اداره مساجد فکر کند و در عین حال، باید مسائل و چالش‌های متنوع حقوقی مساجد را پیگیری و حل و فصل کند و این مهم به مدل‌سازی نیاز دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • بنیاد هدایت توفیقات مساجد را روایت می‌کند
  • آیت‌الله اعرافی: همه دستگاه‌ها پیوست مسجدی داشته باشند
  • ضرورت تلاش جمعی دستگاه‌ها برای ادای حق مساجد
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • مداخله هیچ نهاد و دستگاهی، درون مسجد قابل قبول نیست
  • مأموریت نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای حمایت و پشتیبانی از مساجد پسندیده است
  • پالتیکو: آمریکا ارسال بمب به اسرائیل را تعلیق کرد
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت