Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: مسائل دفاعی و نظامی ایران قابل مذاکره نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: پیامبر(ص) می فرماید هر کس چهار ذکر را همواره ادا کند از وحشت روز قیامت در امان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دحوالارض» روز گسترش عدالت

وی این چهار ذکر را شامل «الحمد لله رب العالمین»، «أستغفر الله»، «انا لله وانا الیه راجعون» و «لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم» عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به بیست و پنج ذی‌ القعده روز «دحوالارض» عنوان کرد: در قرآن آیه ۳۰ سوره نازعات به «دحوالارض» اشاره شده است و خداوند در این آیه می‌فرماید و زمین را پس از آن(آفرینش آسمان و زمین) گسترش داد.

آیت الله میرعمادی مفهم این آیه را روز قیام امام زمان(عج)، روز گسترش عدالت، ایمان و دین خدا عنوان کرد و گفت: در روز «دحوالارض» خواندن دعا، روز گرفتن و ذکر گفتن تاکید شده است.

کودتای ۲۸ مرداد ثمره اعتماد به آمریکایی ها بوده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز ۲۸ مرداد و کودتای آمریکایی و انگلیسی ۲۸ مرداد اشاره کرد و گفت: کودتای ۲۸ مرداد ثمره اعتماد به آمریکایی ها بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در برهه ای از زمان مصدق و آیت الله کاشانی با هم بودند اما عوامل بیگانه در دولت مصدق نفوذ پیدا کردند و بین مصدق و آیت الله کاشانی تفرقه ایجاد کردند و مصدق پشتوانه دینی و معنوی خود را از دست داد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در این راستا آمریکا و انگلیس دست به کودتا زدند و دوباره محمدرضا شاه را به حکومت رساندند گفت: از کودتای ۲۸ مرداد سه درس باید گرفت یکی اینکه به دشمنان به خصوص آمریکا و انگلیس هیچ گاه اعتماد نکنیم و این امر نیز همواره از سوی رهبری مورد تاکید گرفته است چرا که تاریخ گواه است هر گاه به آمریکا اعتماد کردیم ضرر کردیم.

وی درس دیگر کودتای ۲۸ مرداد را مواظبت از نفوذ بیگانگان به مسائل کشور عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده که مقام معظم رهبری همواره از نفوذ دشمن به کشور هشدار بدهند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه درس دیگر کودتای ۲۸ مرداد این بوده که همواره مواظب تفرقه افکنان باشیم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم گفت: دشمن جایی است که تفرقه و اختلاف حاکم باشد.

هزار مسجد لرستان امام جماعت ندارند

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی مسجد بیان داشت: مسجد سنگر فرهنگ، دین، ایمان و مقاومت است و این امر موجب شد که رژیم صهیونیستی مسجد القصی را به آتش بکشاند چرا که مسجد سنگر مقاومت است.

وی با بیان اینکه اینکه مسجد خاکریز اول انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: امروز مساجد ما در لرستان دارای مشکلات فراوانی است به طوری که از مجموع هزار و ۶۴۰ مسجد در استان تنها ۶۰۰ مسجد دارای امام جماعت هستند و بیش از هزار مسجد امام جماعت ندارند و این امر یک مصیبت فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مسئولان به امر مسجد اهتمام بورزند گفت: در حال حاضر بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مسجد نیمه کاره داریم و همچنین حضور در مسجد کمرنگ بوده این امر جای تاسف است.

مسائل دفاعی و نظامی کشور قابل مذاکره نیست

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) بیان داشت: دوران زندگی این امام بزرگوار دوران پاسداری از وحی بوده و ایشان از تفسیرهای نابجا و غیر عقلانی آیات قرآن جلوگیری می کردند و علما و دانشمندان را در فهم صحیح آیات قرآن راهنمایی می کردند.

وی با اشاره به خدمات بی نظیر امام جواد(ع) بیان داشت: در این راستا جوانان به امام جواد(ع) اقتدا کنند و با آیات قرآن آشنا شوند و نگهبان آنها باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز صنعت دفاعی کشور بیان داشت: روز صنعت دفاعی در ایران به عنوان نماد اعتماد به نفس و پیشرفت نظامی و دفاعی است و این امر موجب شده که با تکیه بر توان داخلی صنعت دفاعی تحریم شکن به وجود آید.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه مسائل دفاعی و نظامی کشور قابل مذاکره نیست گفت: آنچه ایران از نظر تجهیزات دفاعی به دست آورده بر اساس حکم عقل و قوانین بین المللی بوده است.

غرش موشک های ایران وحشت در دل آمریکایی ها انداخته است

وی با تاکید بر اینکه دفاع، از حقوق اولیه ملت ها و حق حاکمیت ها است گفت: اگر ایران در تولید موشک جزء کشورهای برتر قرار گرفته برای دفاع از کشور بوده است و به هیچ عنوان امنیت و دفاع کشور قابل مذاکره نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه دشمنان و در راس آنها آمریکا به دنبال تضعیف صنعت دفاعی ایران هستند گفت: مسئولان باید در مقابل با تمام توان از صنعت دفاعی کشور حمایت و پشتیبانی کنند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز غرش موشک های ایران وحشت در دل آمریکایی ها انداخته و آنها را به لرزه درآورده است گفت: یکی از مهم ترین شاخص های بازدارندگی دشمن قدرت موشکی است به طوری که امروز آمریکا زمین گیر شده است.

مردم انتظار دارند دوره رکود تمام شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بیان داشت: این ایام مبارک است و باید تلاش شود که ازدواج این دو معصوم الگو قرار گیرد و ازدواج آسان و کم هزینه همراه با مهر و محبت در جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته دولت و تقارن آن با مسئله رای اعتماد مجلس به وزاری پیشنهادی رئیس جمهور گفت: در این راستا مردم انتظار دارند دوره رکود تمام شود و پس از رای اعتماد به وزرا فعالیت دستگاهها و نهادهای مختلف کشور پویا و جدی شود.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه مسئولان باید از شهیدان رجایی و باهنر درس و الگو بگیرند تصریح کرد: مسئولان باید از ساده زیستی، مسئولیت پذیری، ولایت مداری، مدیریت جهادی، جدیت در پرداخت به مشکلات مردم و به فکر محرومان بودن و همچنین عمل گرا بودن شهیدان رجایی و باهنر درس بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، امام شهدا و شهدای مدافع حرم به خصوص شهید حججی بیان داشت: شهدای مدافع حرم موجب گسترش جبهه مقاومت اسلامی، شکست دشمنان و استکبار جهانی شدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی و سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین دوره جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

کوروش زارعی در ابتدای نشست عنوان کرد: شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است. سه سال جشنواره برای ایجاد زیرساخت‌ها و چشم انداز‌های درست تعطیل شد، اما بعدش دومرتبه به اجرا رسید. پس از در تولید بچه‌های مسجد در استان‌ها تحت عنوان تئاتر محرابیان، حال احساس میکنیم به رشد مناسب رسیدند.

وی در ادامه افزود: تئاتری‌ها حال به زایایی رسیده و می‌توانند وارد عرصه‌های جدی شوند. پس از کارگاه سال قبل مشهد، قرار است خروجی‌ها امسال به اجرا رسیده و در رویداد‌های تئاتر کشور حضور یابند. تئاتری‌های اجرایی امسال خروجی هشتصد گروه نمایشی ما هستند و ما تلاش داریم کار‌ها را به روستا‌ها هم برسانیم. تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد تا ما بتوانیم استعداد‌ها حتی در مرز‌های ایران را کشف و هدایت کنیم.

مصطفی موتورچی دبیر جشنواره نیز در صحبت‌هایی با اشاره به عدم انتشار فراخوان برای این دوره گفت: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد. در کنار کار تولید اثر، سلسله کارگاه هم داشتیم که نزدیک به هشتصد مربی و گروه بودند و اینها نمایشنامه‌هایی آماده و در مساجد اجرا کردند و بااین هدف سه دوره جشنواره نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها را داشتیم که برگزیده‌های آنها به این جشنواره رسید. همچنین داوران اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه هستند.

زارعی همچنین درباره اهمیت گروه محوری در جشنواره افزود: جوایز هم گروه محوری از اول تا سوم اعطا می‌شود. یکی از جوایز ویژه ما جایزه ویژه فرج الله سلحشور به نام این عزیز تئاتری مسجدی خواهد بود است.

زارعی رباره جایزه سلحشور گفت: این جایزه به گروه برتر تقدیم خواهد شد یک گروه کاملا مسجدی که در آموزش‌ها حضور داشتند و مسائل اخلاقی را هم رعایت کرده و به معنای واقعی یک گروه هستند. همچنین امسال چهارمین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها را خواهیم داشت.

وی درباره تک جنسیتی بودن اجرا‌ها بیان کرد: بخاطر این مسائل کار‌هایی تولید شد و داوران خانم هستند که راحت کار‌ها اجرا شود و اینبار ما ساختار شکنی کرده و از سه خانم با تحصیلات و تجربه برای داوری استفاده کردیم. 

کوروش زارعی در ادامه گفت: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود، هرگروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 

موتورچی افزود: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و انجا کارگاه نمایشنامه نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

وی درباره جوایز این جشنواره گفت: ما پنج جایزه گروه خواهیم داشت. بازیگری خانم و آقا هفت نفر تقدیر بدون رتبه خواهند بود. دو بزرگداشت و جایزه سلحشور نیز خواهیم داشت. سیصد میلیون جایزه خواهیم داشت و بیشترین جایزه هم فرج الله سلحشور بیست میلیون و پنج گروه برگزیده هر کدام ده میلیون خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیاز خطرناکی پیش می‌رود
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت