Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - امام جمعه دلوار با تاکید بر لزوم ترویج ازدواج آسان، گفت: هر کجا مسئولین این کشور شیفته و دلباخته آمریکایی‌ها شدند آسیب آن را دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به ۲۹ ذیقعده سالروز شهادت امام جوادالائمه(ع)، شهادت این امام همام را تسلیت گفت و اظهار داشت: امیدواریم خداوند توفیق پیروی از مکتب اهل بیت را به همه ما عنایت فرماید

وی با اشاره به کودتای آمریکایی انگلیسی ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، بیان کرد: این روز لکه ننگ دیگری در کارنامه سیاه آمریکای جنایتکار است که هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دلوارا دامه داد: دو هدف مهم آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق ملی شدن صنعت نفت و تحقق حکومت دینی بود اما بعد از به دست آوردن توفیق ملی شدن صنعت نفت، دشمن با زمینه‌سازی و توطئه بین این دو شخصیت تاثیرگذار فاصله انداخت و همین مانع تحقق حکومت اسلامی شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، اعتماد مصدق به آمریکا، تسلط دشمن بر دستگاه سیاسی فرهنگی‏ و به صحنه نیامدن مردم را علل کودتای ۲۸ مرداد می‌دانند، تصریح کرد: در طول تاریخ این کشور هر کجا مسئولین این کشور شیفته و دلباخته آمریکایی‌ها شدند کتک آن را خورده‌اند.

زاهددوست خاطرنشان کرد: در آن زمان هم مصدق به آمریکا تکیه کرد و به کمک آنها امیدوار شد اما آنها به خلاف انتظار مصدق نه اینکه به او کمک نردند بلکه جریان کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند و با تطمیع برخی سیاستمداران خود فروخته و برخی اراذل و اوباش وطن فروش، حکومت مصدق را سرنگون کردند و دوباره شاه معدوم را به این کشور بازگرداند.

امام جمعه دلوار تصریح کرد: استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب نعمت بزرگی است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شده است.

وی افزود: اگر استقلال نباشد یک ملت همه سرمایه یک ملت از هویت او گرفته تا منافع مادی و معنوی او توسط زورگویان چپاول می‌شود همچنانکه در این جریان به‌خاطر نبودن استقلال دشمن بر اوضاع سیاسی و فرهنگی مسلط شد و زهر خود را ریخت.

زاهددوست با بیان اینکه مسئله حضور مردن در صحنه هم نعمت بزرگ و مهمی است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب یکی از دلایل مهم کودتای ۲۸ مرداد را همین مسئله به صحنه‏ نیامدن مردم‏ می‌دانند.

وی بیان کرد: اگر در آن شرایط مهم تاریخی مردم هوشیار می‌شدند و به صحنه می‌آمدند هرگز خواست آمریکایی‌ها به ثمر نمی‌نشست و کشور ۲۵ سال دیگر دیکتاتوری شاه را تجربه نمی کرد.

لزوم ترویج ازدواج آسان

امام جمعه دلوار با تبریک اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها، اضافه کرد: تربیت دینی فرزندان، مهریه سبک، جهیزیه مختصر و به اندازه نیاز، دوری از گناه در جشن عروسی و پرهیز از تشریفات بیهوده از درس‌های ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است.

وی گفت: متاسفانه امروز در جامعه به دلیل چشم به هم چشمی‌های نابجا و دوری از سبک زندگی اهل بیت(ع)، سنت‌های ناپسندی مانند مهریه‌های سنگین، بهانه‌جویی‌ها و اسراف رواج پیدا کرده که جای تاسف است.

زاهددوست با تاکید بر اینکه برای تقویت بنیان خانواده باید به سراغ سبک زندگی اهل بیت برویم و ازدواج آسان را در جامعه ترویج کنیم، اظهار داشت: باید از ترویج گناه و فساد در مراسم عروسی پرهیز کرد.

وی افزایش سن ازدواج در کشور را نتیجه سخت‌گیری خانواده و توقع زیاد دختران از پسران و مهریه‌های سنگین دانست و ادامه داد: خانواده‌ها باید در این زمینه سخت‌گیری کمتری داشته باشند زیرا که سخت‌گیری در امر ازدواج باعث افزایش معضلات و مفاسد اجتماعی در جامعه می شود و گریبان همه افراد جامعه را می‌گیرد.

استقبال شهید گمنام

امام جمعه دلوار با اشاره به استقبال شهید گمنام، خاطرنشان کرد: پیکر مطهر یک شهید گمنام روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح هفته آینده فضای شهر دلوار را عطرآگین خواهد کرد. حضور شهدا موجب می‎شود که راه اصلی را گم نکنیم و فراموش نکنیم که آرامش و امنیت امروز ما مرهون جان‎فشانی‎های آنان است.

وی عنوان کرد: عزت، عظمت، اقتدار، امنیت، آرامش و آسایش امروز ایران اسلامی مرهون و مدیون ایثار، فداکاری و شهادت‎طلبی شهدا و جانفشان رزمندگان است.

زاهددوست با اشاره به اینکه هفته دولت یادآور فضایل بزرگ انسانی الهی شهیدان رجایی و باهنر است، افزود: نام رجایی و باهنر یادآور فضایل ارزشمندی است که متاسفانه برخی از آن فضایل امروز در بین دولتمردان ما فراموش شده است.

مسئولان از رجایی و باهنر درس بگیرند

وی بیان کرد: ارزش‌هایی مانند ساده‏‌زیستی، مسئولیت‏ پذیری، ولایت‏مداری، دوری از تجمل‏‌گرایی، استقامت و ایستادگی، کار و خدمت بی‌منت به مردم، عمل به‏ جای حرافی، توجه به دردها و مشکلات جامعه و صدها ویژگی ارزشی دیگر که لازم است مسئولین ما از دولتمردان ارزشی شهیدان رجایی و باهنر درس بگیرند و وجود خودشان را وقف تداوم انقلاب و خدمت به مردم کنند.

امام جمعه دلوار ادامه داد: هفته دولت هم گرامی‏داشت یاد و خاطره دولتمردان شهید رجایی و باهنر است و هم تجلیل از یک تفکر انقلابی است و هم یادآور رفتار خصمانه دشمنان قسم‏ خورده انقلاب اسلامی است.

وی افزود: هفته دولت فرصت تجلیل از ارزش‏‌هایی است که آن دو شهید بزرگوار تا روز شهادت خود به آن متعهد بودند؛ مردانی که مصداق عینی شیفتگان خدمت به ملت نه تشنگان قدرت بودند.

زاهددوست اضافه کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس نهایت دقت و امانتداری در بررسی صلاحیت وزرا داشته باشند و به آنچه رضای الهی و خیر صلاح ملت ایران است عمل کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی حادثه آتش سوزی در روستای امامزاده ابراهیم (ع) ناوگان امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی جهت آوار برداری واحدهای آسیب دیده مستقر شدند.

دائمی افزود: آواربرداری بلافاصله پس از مشخص شدن حدود پلاک‌های مالکین و همچنین تعیین تکلیف شرکت‌های بیمه جهت پرداخت خسارت واحدهای آسیب دیده دارای بیمه آغاز می‌شود.

کد خبر 6095352

دیگر خبرها

  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • مسئولان با جدیت بیشتری پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • بازدید استاندار گیلان از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود