Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری جشن حافظ و مراسم بزرگداشت مجید انتظامی در کنار حواشی فینال خنداننده‌شو و جشن انجمن منتقدان سینما که با توهین جمشید مشایخی به عزت‌الله انتظامی همراه بود؛ از جمله مهمترین اتفاقات فرهنگی هفته‌ای است که گذشت.


سرویس فرهنگی فردا: این هفته را باید هفته جشن‌ها و مراسم‌های پرخبر دانست. هفته ای که در روزهای ابتدایی آن جشن حافظ برگزار شد، در میانه آن مراسم بزرگداشت مجید انتظامی و در آخرین روزهایش یازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران تا در همین فرصت کوتاه سه اتفاق پرحاشیه و مهم به وقوع بپیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دورهمی کم حاشیه سلبریتی‌ها
سال گذشته در چنین روزهایی بود که انتشار تصاویری از جشن حافظ خبرساز شد. جشنی که هر سال برگزار می‌شد ولی تا این اندازه مورد توجه رسانه‌ها و مردم عادی قرار نمی‌گرفت. هر چند که این حواشی در سال پیش حواشی بسیاری برای برگزارکنندگان آن داشت ولی امسال و در شرایطی که علی معلم، به عنوان بنیانگذار این جشن، در قید حیات نبود؛ خانواده او تلاش کردند تا جشنی به دور از هرگونه حاشیه را برگزار کنند.
فیلم: احسان علیخانی جایزه جشن حافظ را به چه کسی تقدیم کرد؟



اجرای این دوره از جشن حافظ را مهران مدیری برعهده داشت و نکته اشتراک آن با دوره‌های پیشین آن حضور چشمگیر هنرمندان در این جشن و البته تقسیم جوایز جشن در میان سلبریتی‌ها و چهره‌های سرشناس بود تا بالاخره پس از هفده سال بازیگری همچون محمدرضا گلزار هم به یکی از جوایز جشنواره‌ها دست پیدا کند!
حاشیه‌سازی خنداننده‌شو تا لحظه آخر!
اما به غیر از جشن‌های و مراسم‌ها این هفته اتفاقات دیگری هم داشت که یکی از مهمترین آن‌ها مربوط به اعلام نتایج فینال مسابقه خنداننده شو پس از 4 ماه از آغاز برگزاری آن بود. مسابقه‌ای که آرام آرام توانست توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند و زمینه‌ساز ورود چند کمدین جوان به عرصه اجرا باشد.
ماجرای اعتراض فینالیست خنداننده‌شو چه بود؟



اما این مسابقه حواشی هم داشت. یکی از مهمترین حواشی فینال این مسابقات لو رفتن نتایج چند ساعت قبل از پخش اعلام رسمی نتایج بود. خبری که در ادامه با انتشار یک متن اعتراضی از سوی مجید افشاری نفر دوم این مسابقات در ارتباط با عدم حمایت نویسندگان این برنامه از او، بازتاب بسیاری در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد.
هنرمندانی که بی‌خیال نامداری نمی‌شوند!
در کنار حواشی خندوانه یک حاشیه دیگر هنری نیز بود که در این هفته مورد توجه اغلب رسانه‌ها قرار گرفت. حاشیه‌ای که یک طرف آن احسان خواجه‌امیری و طرف دیگرش آزاده نامداری بود. نامداری که در چند هفته پیش به واسطه انتشار تصاویری بدون حجاب از وی در خارجی از کشور حسابی خبرساز شده بود و در چند هفته گذشته نیز اخبار ضدو نقیضی از حضور او درایران و دستگیریش در فرودگاه منتشر می‌شد؛ این بار با شوخی یکی از کم‌حاشیه‌ترین خوانندگان موسیقی پاپ کشورمان روبرو شد.
احسان خواجه امیری در یکی از کنسرت‌های خود در این هفته با اشاره به آهنگ معروفش برای سریال میوه ممنوعه و یکی از ابیات آن درباره برباد رفتنن هفتاد سال عبادت در یک شب، به ماجرای آزاده نامداری و تصاویر او در خارج از کشور اشاره کرد. اتفاقی که چند روز بعد باعث شد تا خواجه‌امیری بابت این رفتار از نامداری عذرخواهی کند.
فیلم: عذرخواهی احسان خواجه امیری از آزاده نامداری



البته شوخی با آزاده نامداری محدود به خواجه امیری و کنسرتش نشد تا حسام نواب‌صفوی نیز با انتشار یک ویدئو در محیطی که در آن باد بسیاری می‌وزید و گفتن این عبارت که «اینجا خیلی دارد باد می آید و من دارم تمام تلاشم را می کنم که لباسم را باد نبرد و موازین را حفظ کنم.» به نوعی با ماجرای آزاده نامداری شوخی کرده باشد.
آقازاده عزیز
در ادامه اتفاقات مهم هفته باید به برگزاری مراسم بزرگداشت مجید انتظامی در حوزه هنری اشاره کرد. مراسمی که به بهانه رونمایی از مستند ابوایست که در ارتباط با زندگینامه این استاد عرصه موسیقی است؛ برگزار شد و در آن جمع کثیری از هنرمندان سینما و تلویزیون و موسیقی حضور داشتند.
تقدیر انتظامی از زحمات و همراهی ۴۰ ساله همسرش



از اتفاقات قابل توجه این مراسم اجرای زنده حمید حامی خواننده موسیقی پاپ و البته حضور چهره‌های فرهنگی حامی دو طیف مختلف مذهبی و شبه روشنفکری بود. مراسمی که در آن بارها از عرت‌الله انتظامی پدر مجید انتظامی که از بزرگان سینمای ایران محسوب می‌شود؛ بارها و بارها یاد شد.

شب عقده گشایی شبه روشنفکران
اما بدون شک پرحاشیه‌ترین اتفاق این هفته مربوط به برگزاری یازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان خانه سینما بود. جشنی که در آن جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در حرکتی غیرقابل باور، در اعتراض به بی‌توجهی به او و توجه بیش از اندازه به برخی دیگر از هنرمندان پیشکسوت؛ عزت‌الله انتظامی را هنرمندی دانست که روزی پیش شهبانو تنبک میزده است و حالا خانه‌اش را وقف می‌کند و پس از گفتن این حرف‌ها مراسم را ترک کرد.
در ادامه این جنجال‌ها یکی از منتقدان حاضر در مراسم نیز در حمایت از مشایخی به نقد انتظامی پرداخت که نوید محمدزاده به او پاسخ داد و به حاشیه‌ها دامن زده شد.
۹ پرده از حواشی جشن انجمن منتقدان سینما



اوج این حواشی اما مربوط به عقده‌گشایی یکی از کارگردانان شبه‌روشنفکر سینمای ایران بود که در هنگام اعلام جوایز فیلم ماجرای نیمروز حاضر نشد برای دادن جایزه محمدحسین مهدویان کارگردان این فیلم بر روی سن حاضر شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاشیه کار دست بیرانوند داد | این دروازه بان جایگزین خوبی برای اوست

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محمود خوراکچی، در مورد اینکه خلاء بیرانوند در پرسپولیس احساس نشد، اظهار داشت: به اعتقاد من رفیعی گلر جوان و آینده داری است و در این چند بازی عملکرد موفقی داشته است. او در بزنگاه‌ها و صحنه‌های حساس و تک به تک به خوبی عمل می کند، اما به نظر من پرسپولیس به یک گلر به اصلاح شش دانگ نیاز دارد که از تجارب خود در بازی های مهم، مقابل تیم‌های صاحب نام استفاده کند.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: بیرانوند ۸ الی ۹ سال در یک سیر صعودی قرار داشت و توانست کیفیت خود را حفظ کند، این روند از زمان حضور او در نفت تهران آغاز شد و تا به امروز ادامه پیدا کرد. در آخرین روزهای حضور بیرانوند درون دروازه پرسپولیس حاشیه های خارج از زمین او خیلی به چشم می آمد. همچنین اشتباهات بسیاری در جایگیری ها و بازی با پا داشت و درون دروازه متزلزل ظاهر شد. به اعتقاد من بیرانوند نیاز به بازساری روحی و روانی دارد و مصدومیت او زمان مناسبی است تا بتواند به روزهای اوج خود بازگردد.

وی افزود: در این فصل پرسپولیس در جذب بازیکنان باکیفیت و مطمئن ضعیف عمل کرده است و این مسئله به جز پست دروازه بانی، در سایر پست ها هم صدق می کند. من در اوایل فصل در مورد شهاب زاهدی هم متذکر شدم، بازیکن خوبی است اما مطمئن و کارکشته نیست و نمی توان در آینده روی او حساب باز کرد. امیدوار هستم که گلر با تجربه تری به ترکیب تیم بپیوندد و از نگرانی هواداران برای کسب قهرمانی کاسته شود. به نظر من رشید مظاهری گزینه‌ی مناسبی برای جایگزینی بیرانوند برای سنگربانی پرسپولیس خواهد بود. او در چند وقت اخیر بدشانسی هایی تجربه کرد و با توجه به اینکه بازیکن آزاد محسوب می شود، باشگاه می‌تواند از کمک او درون دروازه پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی استفاده کند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره‌ی وضعیت حال حاظر دروازه‌بانان لیگ تصریح کرد: دروازه بانان اشتباهات فاحشی درون دروازه مرتکب می شوند و منشا این موضوع به تمرینات و آموزش مربیان باز می‌گردد، به اعتقاد من مربی دروازه‌بانان باید دانش فنی خود را بیشتر کنند و گلر را برای حضور ۹۰ دقیقه ای در درون دروازه آماده کنند نه صرفا تمرینی که چند شیرجه و مهار ساده در آن دیده می شود. این تمرینات باید با آنالیز تیم حریف و طبق برنامه ریزی صورت بگیرد.

وی در مورد عملکرد پرسپولیس در فصل جاری بیان کرد: به اعتقاد من هواداران از عملکرد تیم راضی هستند. با هدایت یحیی گل محمدی نتایج خوبی به دست آوردیم و در ادامه اوسمار ویرا این روند را ادامه داد. سروش رفیعی،ترابی، عالیشاه به خوبی تیم را وارد فاز هجومی می کنند، همچنین بازیکنان خارجی باکیفیتی جذب شده است. به اعتقاد من پرسپولیس پتانسیل بالایی برای قهرمانی دارد و امیدوار هستم با کسب قهرمانی دل هواداران را شاد کنند.

کد خبر 846106 منبع: ایرنا برچسب‌ها ویژه ورزشی عليرضا بيرانوند باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد
  • حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به پاکستان؛ از استقبال سرد در فرودگاه تا غیبت آجودان
  • مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد
  • اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد
  • پاکسازی حاشیه اتوبان تهران - قزوین در دومین روز از هفته زمین پاک
  • حاشیه کار دست بیرانوند داد | این دروازه بان جایگزین خوبی برای اوست
  • قرارگاه آلوده‌سازی آقازاده‌های مسئولان ایران به روایت سریال تلویزیون! | فیلم