Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم روستای زیبای افین درحرکتی خودجوش صبح امروز ضمن پیاده‌روی رودخانه این روستا را از وجود زباله پاکسازی کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، روستای هدف گردشگری افین از توابع بخش زهان شهرستان زیرکوه استان خراسان جنوبی است این روستا یکی از زیباترین ودیدنی ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جاذبه‌های افین میتوان به مسجدجامع، قلعه، بافت تاریخی، کاروانسرا، آسیباهای آبی، برج‌ها و... اشاره کرد که امروز تعدادی از مردم دوستدار طبیعت افین برآن شدند تا در یک اقدامی خود جوش با پیاده روی در دل این رودخانه زیبا زباله های آنجا را پاکسازی کنند.

یکی از مردم روستای افین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از آن جایی که روستای افین به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری است در یک اقدامی خود جوش برآن شدیم تا با پیاده روی زباله‌هایی که در دل روخانه است را جمع آوری کنیم.از آن جایی که زباله‌ها علاوه بر اینکه سالها می‌گذرد تا تجزیه شوند ونمای زیبای رودخانه را زشت می‌کنند وجود این زباله‌ها سبب می‌شود تا ماهی هایی که در دل رودخانه هستند تغذیه خوبی نداشته باشند ودچار بیماری شوند.

وی بیان داشت: از همه مسافران، علاقه‌مندان به طبیعت توصیه می‌شود هنگامی که به دل طبیعت وگشت وگذار می‌روند از ریختن زباله خودداری کنند.ما علاوه بر این رودخانه زیبا، مسجد جامعی داریم که از قدمت زیادی برخوردار بوده وبه دوران سلجوقیه برمی‌گردد و مردم امروز در کنار تمیزکردن محیط زیست ورودخانه افین این مسجد روستا را هم به مناسبت روز مسجد که در این هفته مناسبت دارد تمیز کاری کردند.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه اقدامات انجام شده توسط دهیار جدید روستای دستک هنوز مطلوب نظر محیط زیست نیست، گفت: برنامه آموزش و جلب مشارکت مردم روستای دستک برای تفکیک زباله از مبدا باید هر چه سریعتر توسط دهیاری اجرایی و جایگاه زباله‌ موجود که غیرمجاز می‌باشد، طی فرایندی تعطیل شود.

رامین حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت مدیریت پسماند در روستای بزرگ دستک، اظهار کرد: طبق گزارش ارائه شده توسط دهیار مربوطه پس از اخطاریه صادره، وضعیت موجود تا حدی با خاک‌پوشانی زباله‌ها و نصب بنر هشداری توسط دهیاری مدیریت شد.

اقدامات دهیاری دستک هنوز کامل نبوده و مورد تایید محیطزیست نیست

وی با بیان اینکه هنوز اقدامات انجام شده توسط دهیار دستک مطلوب نظر محیط زیست نیست، افزود: مقرر شد جایگاه زباله مذکور همانند جایگاه زباله سابق روستای سالکده که در حال حاضر وجود خارجی ندارد، ضمن اجرای برنامه‌های آموزشی و جلب مشارکت مردمی و تفکیک زباله از مبدا، تعطیل شود که در این خصوص هم با جدیت پیگیر موضوع هستیم. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: مدیریت پسماند روستاها براساس سیاست‌های ابلاغی از استانداری می‌بایست با اجرای طرح مپ روستایی با رویکرد آموزش و جلب مشارکت عمومی روستانشینان عزیز با هدف کاهش حجم زباله و تفکیک حداکثری، توسط دهیاران با الگوبرداری از روستاهای موفق در این زمینه اجرا شود.

حسین‌زاده با اشاره به پیگیری جدی محیط زیست در خصوص ساماندهی وضعیت زباله‌های رها شده در حریم راه‌ها، انهار، سواحل و تفرجگاه‌ها، به لزوم پیگیری جدی بخشداران در این خصوص تاکید و خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه دهیاران به اخطاریه‌های صادره و ادامه و روند آلودگی پسماند در روستاها، موضوع از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب یا آلودگی محیط زیست از طریق تماس با سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره تلفن ۰۱۳۴۱۱۲۵۰۹۹ موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیلابی شدن رودخانه در روستای برمزید و خنجوک
  • نجات جان مادر باردار در نهبندان
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • جیغ و شیون شهروندان تبریزی برای غرق خودروهایشان در سیل! | فیلم
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • (ویدیو) لحظه بلعیده شدن خودرو‌ها در سیل تسوج
  • ممنوعیت تردد از پل دسترسی به ۵ روستای ثلاث‌باباجانی
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • طغیان رودخانه روستای داره لار اسد شهرستان سرپل ذهاب