Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@02:07:54 GMT

در مورد حقوق مردم شهرستان رزن سکوت نخواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۳۴۰۱۱

در مورد حقوق مردم شهرستان رزن سکوت نخواهیم کرد

به گزارش ایسکانیوز ،نماینده بسیج دانشجویی شهرستان رزن در متن انقلابی خود به برخی معضلات شهرستان و نحوه ی انتخاب شهرداران شهرستان پرداخته است و بر مطالبه گری جنبش دانشجویی برای اصلاح امور در شهرستان تاکید کرده است.

در ادامه متن کامل سخنرانی قرائت شده بسیج دانشجویی می آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و تبریک و تسلیت ، به امام زمان عج و نائب بر حقشان به علت شهادت فرزند برومند اسلام عزیز، شهید مسحن‌حججی که با سری افراشته همچون ارباب بی سرش ، در برابر حرامیان تاریخ و فرزندان نامشروع صیونیسم و آمریکا سر از تنش جدا شد و امروز موجب تَاثر همه ی ایران گشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قطعا راه قدردانی و سپاسگذاری چنین فرزندانی که با خون خود ، درخت تنومند نظام اسلامی را آبیاری میکنند ،ایستادن در همان مسیری است که این شهیدان و دیگر یارانش در حمایت از رهبری بر آن توصیه فرمودند.
سلام بر مردمان زادگاه ‌ملای اعصار ، حسین قلی شوندی
سلام بر ملت مقتدر و خداجوی
سلام بر پرچم داران اسلام ناب محمدی
و سلام بر نزدیک بر ۵۰۰ شهید شهرستان ولایتمدار رزن
38 سال رشادت، 38 سال مردانگی ، 38 سال حضور و همچنان در صحنه
بر خود لازم میدانیم از ستاد نمازجمعه ، امام جمعه محترم شهرستان رزن که در راستای فرامین گوهربار مقام معظم رهبری مبنی بر حضور دانشجویان انقلابی در تریبون های نمازجمعه برای روشنگری و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی برای مردم لبیک گفتند و به جوانان اعتماد نموده و این فرصت را در اختیار نماینده بسیج دانشجویی قرار دادند تشکر کنیم..
مردم ولایی و انقلابی رزن مطلع هستید چند روز پیش حکم ریاست محترم جمهوری دوازدهم، آقای روحانی توسط ‌مقام معظم رهبری تنفیذ شد
این تنفیذ دارای نکات و توصیه های بسیار مهمی بود که به صورت دلسوزانه و پدرانه به تمام مسئولین کشوری و لشکری مخصوصا دولت مردان کابینه دوازدهم گوش زد شد .
امیداوریم آقای روحانی و دیگر عزیزان کابینه این رهنمود های ولی امر مسلمین جهان را جامعه عمل بپوشانند.
توصیه هایی که عدم توجه به آن میتواند برای کشور از هر دشمن خارجی خطر ناک تر باشد.
و اما بعد
مردم غیور و ‌ولایی رزن،نمازگذاران و امت حق طلب شهرستان رزن
در هفته های گذشته متاسفانه برخی رویدادها بر خلاف گفتمان و‌مبانی اندیشه امام عزیزمان خامنه ای حکیم صورت گرفت ، که باید به آنها پرداخته شود.
متاسفانه چند روز پیش بود که ملاقاتی ناراحت کننده در تهران رخ داد ملاقات نماینده ی شهرستان ملایر با یکی از ارکان های سست فتنه ۸۸ می باشد.
یادمان نرفته و نمی رود که بارها رهبری بر این که فتنه و فتنه گر ، خط قرمز انقلاب است و به کرات در این باره هشدار دادند و مردم رو هوشیار کرده اند.
چگونه می شود این نماینده با این حرکت خود نوعی دهن کجی و‌پشت به آرمان های انقلاب کند ، در حالی که باید توسعه و‌پیشرفت حوزه انتخابی خود را تقویت کند .
فرقی نمیکند چه ایشان چه دیگر نمایندگان محترم وبا هر گرایش سیاسی وارد مجلس شدند .
اصلاح طلب یا اصول گرا اگر کاری برای حوزه انتخابی خود ، در تمام بخش های اقتصادی ، فرهنگی ، عمرانی و گردشگری انجام ندهند خیانت به رای مردم عزیزکردند و باید باسخگو باشند.
جای خالی نهاد های نظارتی در اتفاقاتی از این دست ، احساس می شود.
‌محسن حججی ها رفتند تا اسلام در تنگنای فتنه و فتنه گران نباشد و اگر چنین اقداماتی در کشور صورت گیرد قطعا خیانت به خون شهدا و آرمان آزادی خواهی است.
ما دانشجویان انقلابی حضرت روح الله تاکید داریم از کنار چنین رویدادهایی به سادگی نخواهیم‌گذشت و این را باید همگان بدانند که ما در مسیر دفاع از انقلاب هیچ‌خط قرمزی نمیشناشیم.
رویدادهای روز تحلیف رئیس جمهور نیز موجبات تاثر و تعجب همگان ، حتی در خود اروپا نیز شد ، سوای از اینکه عذرخواهی تک تک نمایندگان لازم و ضروری است به نظر‌می رسد تقویت جایگاه نهاد نظارتی شورای نگهبان برای عدم تکرار چنین مواردی ضروری است.
آقای نماینده ؛ عکس گرفتن با یک دیپلمات اروپایی افتخار نیست ، آقای نماینده عکس گرفتن باکسی که از پس و‌پیش جناحین خنجردر قلب ملت ایران فرو میکند افتخار نیست، آقای نماینده عکس گرفتن با کسی که دارو‌های ضد سرطانی را تحریم کرده و خون مردم را در شیشه کرده افتخار نیست
افتخار این است که با رای اعتماد شما به افراد مومن متدین انقلابی و دلسوز کاری ارزنده برای کشور امام زمان عج انجام دهید
در بخش پایانی عرائضم نکاتی را در خصوص شهرستان ولایتمدار رزن بیان خواهیم کرد.ا
شهرستان رزن با داشتن ظرفیتهای بی بدیل به لحاظ سابقه تاریخی ، در داشتن مشاهیر و نخبگان در دوران و اعصار متمادی کذشته هرگز نتواسنته است به جایگاه واقعی خود در پیشرفت و آبادانی دست یابد.

این بدان معنا نیست که زحمات کشیده شده در طول دوران متمادی نادیده گرفته شود.
هیچ کس منکر تلاشها نیست،اما به هیچ‌وجه نمی‌توان چشم ها را بر روی کم بودها و‌بعضا کم‌کاری ها بست و آنان را به عنوان مطالبات ملت و رهبری بیان نکرد.
خاصیت جنبش دانشجویی مسلمان ، از مردم و با مردم بودن است.
ما نمی توانیم به دردهای مردم بی تفاوت باشیم و نخواهیم بود.سخن اینجاست شهرستان رزن چرا باید دارای این تعداد مهاجرتهای

نخبگانی از شهرستان باشد؟
وضعیت شهرستان ما با همه ی تلاشهای قابل تقدیر انجام شده در فرهنگ،معیشت،اقتصاد،اشتغال چه میزان با حداقل های لازم نیز فاصله دارد؟
متاسفانه گرفتاری های سیاسی و باند بازی ها و گروه گرایی ها آفت بزرگ پیشرفت شهرستان رزن شده است.
حزب و‌حزب بازی و ترجیح مسائل سیاسی بر منافع انقلاب و مردم از جانب همه ی گروه ها چنان رشد کرده است که امروز ، دونده ای برای حضور در مسابقات کشوری با داشتن مدالهای متعدد استانی و کشوری لنگ چند میلیون تومان پول می شود.

آیا این جای گریه و غصه ندارد که شهرستانی با چنین پتانسیل و ظرفیت، قهرمانش در‌چنین‌وضعیتی باشد ؟
در عرصه فرهنگ ، سخن ما با همه ی مسئولین در زمینه فرهنگ است . عزیزان ، رزن جایگاهش و نمادش اینی نیست که امروز است .فرهنگ رزن نباید دچار رخوت و سستی باشد.
از همه ی شما عزیزان سوال میکنیم در دیار ملاحسین قلی شوندی و آخوند ملاعلی وفسی ،در چند نقطه از شهرستان، کلاسهای منظم‌تفسیر قرآن برگزار میشود؟موسسات قرآنی فعال در این شهرستان چه میزان از کمکها برخوردار است ؟
کلاسهای مشاوره خانواده و آسیبهای اجتماعی هر چند، چند صباحی است با تاکید رهبری در کشورو تبع آن در شهرستان رشد کرده است ، اما آیا ما مراکز فعال و‌قابل دسترسی همه ی آحاد مردم در دورترین نقاط این دیار عالم خیز را فراهم کرده ایم؟
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهیدانمان که جزء پر افتخارترین ها هستند با همه ی تلاشها صورت گرفته تا چه اندازه در خور شآن شهدای ما بوده است؟
در خصوص حواشی و بحثهای پیش آمده در عرصه مدیریت آموزشی به صراحت به برخی سیاسیون شکست خورده همیشگی در رزن گوشزد میکنیم . آموزش و پرورش به عنوان نقطه حساس تربیتی نظام ، جای سیاسی کاری و ایجاد حاشیه نیست ، هر تغییری در آین اداره و مدیریت آن باید همراه با عقلانیت و حفظ خطوط قرمز نظام باشد و هر چه غیر این باشد وظیفه خود می دانیم تا سکوت نکنیم و نخواهیم کرد.
سالهاست بخشی از شهرستان ما به موضوع مهم و‌متاثر کننده آسیبهای عزاداری دچار است ، تا کی قرار است به جای ایجاد قرارگاهی دائمی برای انجام امور در این زمنیه و فتوای صریح ولی امرمان ،هر ساله در آستانه محرم جلسه بگذاریم و چند روز مانده به فکر اصلاح وضعیت بیفتیم.
شهرستان رزن در حوزه بهداشت و درمان سالهاست دارای یک بیمارستان فرسوده با تخت های بسیار محدود است.
در حالی که تمام شهرستانهای استان ، به گواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، دارای بیمارستان جدیدمیشوند، رزن از این موضوع بی بهره است.
ما از همه ی زحمات کشیده شده از طرف مسئولین شهرستان در خصوص بیمارستان تشکر داریم و از پیگیری های جدید نماینده محترم نیز با خبر هستیم و‌خداقوت میگوییم ، اما هم اکنون بصراحت اعلام میکنیم اگر به علت تعلل و‌کم‌کاری و‌احیانا سیاسی کاری یا هر مسئله ای دیگر خدایی ناکرده بودجه بیمارستان رزن به علت عدم تامین زمین مناسب ، از منابع اعتباری شهرستان خارج شود ، جنبش دانشجویی شهرستان ، در این مسیر حق مردم شهرستان رزن را مطالبه خواهد کرد.
عزیزان ، رزن دردمند اشتغال است ، ضمن تقدیر از تلاش های مسئولین محترم در زمینه اشتغال و جذب سرمایه گذاری بصورت شفاف اعلام می داریم اتفاقات صورت گرفته به هیچ وجه جوابگوی معیشت و اشتغال برای دیار بزرگان و عار فان نیست.
ایجاد کارخانه ها و بنگاه های زود بازده ، می تواند در رفع مشکلات معیشتی مردم رزن از طریق ایجاد اشتغال موثر باشد.
توجه جدی به صنایع دستی ، مانند انچه در برخی شهرستان ها نظیر ملایر، لالجین وتویسرکان است ،میتواند به اشغال پایدار کمک کند
تدوین سند حفظ منابع آب ، توسط مدیریت ارشد شهرستان ، نکته دیگری است که حق و انصاف به ما می‌گوید ، از دست اندکاران آن بخصوص دستگاه محترم قضایی و فرماندار شهرستان در بستن چاه های غیرمجازتقدیر کنیم .
انتخاب شهرداران در شهرستان ما پس از انتخابات پر شکوه ۲۹اردیبهشت نکته دیگری است که ما به عنوان پرچمداران جنبش دانشجویی مسلمان بر انتخاب افرادی کارآمد،پاکدست،خدوم،ولایتمدار و مردمدار بر آن تاکید داریم و بار دیگر اظهار میکنیم ، هر انتخابی بایستی در چارچوب اندیشه پاک و زلال رهبر عزیزمان برای سربلندی دیار عارفان و عالمان یعنی شهرستان رزن باشد.

در پایان بر همه ی نخبگان،دلسوزان و بزرگان و مردم عزیز رزن تاکید داریم ،ما فرزندان انقلابی حضرت روح الله و سید علی خامنه ای هرگز دست از مسیر آرمان خواهی شهدای عزیزمان ، بختیاریها ،بکندها،مختاری دلیرها،معصومی ها،ابراهیمی ها،عبداللهی ها ، عابد ها و غریب به 500 شهید سر افراز شهرستان رزن بر نخواهیم داشت و در این مسیر به اذن خداوند ثابت قدم خواهیم بود.

والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته

منبع: صبح رزن

901

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر پنج شنبه در دیدار با کارگران هرمزگانی ضمن تبیین نگاه دقیق دین مبین اسلام به موضوع کار و کارگر اظهار داشت: نفس کار و تولید در دین اسلام از ارزش والایی برخوردار است و بیکاری، کم‌کاری و سستی در این الهی مذمت شده است.

وی با اشاره به خطرات کم رنگ شدن فرهنگ کار و تلاش در جامعه افزود: کنار گذاشته شدن کار و تلاش در جامعه آهنگ توسعه و پیشرفت را از بین می‌برد و منجر خواهد شد که با گسترش فقر در جامعه زندگی‌های عزتمندانه نیز از بین بروند.

محسنی اژه‌ای، کار، تولید و تولید ثروت را عوامل اصلی توسعه، عزت و استقلال کشور معرفی و بیان کرد: دوری گزینی از کار و تلاش می‌تواند استقلال سیاسی جامعه و حتی فرهنگ و اعتقادات مردم را خدشه دار کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌ها به موضوعات اقتصادی عنوان‌کرد: اگر بخواهیم شعار امسال را که جهش تولید با مشارکت مردم است را محقق کنیم یکی از نیروهای فعال و تأثیر گذار برای تحقق این مهم جامعه بزرگ کارگری است.

وی با بیان اینکه کارگران و خانواده‌هایشان درصد قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: کارگران سهم بزرگی در تحقق شعار سال دارند و باید به جایگاه این قشر در جامعه بیش از پیش توجه شود چرا که کارگر هم به لحاظ عقلی و هم به لحاظ توصیه‌های رسیده از سوی بزرگان دین در جایگاه رفیعی قرار دارند.

ضرورت تضمین امنیت شغلی کارگران

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، عنوان‌کرد: باید برای کارگران شرایط ارتقای شغلی نیز دیده شود و همه کارگران بیمه شده و از حقوق بازنشستگی برخوردار شوند و امنیت شغلی برای کارگران تضمین شود.

وی تصریح کرد: سوالات مهمی در خصوص حقوق کارگران وجود دارد؛ از جمله آنکه آیا بستری برای ارتقای شغلی، علمی و حرفه‌ای کارگران ساده فراهم آمده است؟ آیا چنانچه برای یک کارگر در نخستین سال‌های کار، مشکلی جسمی ایجاد شود، آیا تدابیر حمایتی برای او اتخاذ می‌شود؟ باید چه رابطه‌ای میان کارگر و کارفرما باشد که امنیت شغلی کارگر تأمین شود؟ چنانچه بنگاهی تولیدی، تعطیل شد، آیا اقدامات حمایتی از کارگران آن بنگاه به عمل می‌آید؟

رئیس عدلیه تاکید کرد: حکومت به معنای عام کلمه وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد؛ از جمله آنکه باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند؛ باید کارگران بدانند که کمیته‌ها و کمیسیون‌های مخصوصی در اداره‌های کار، ویژه کارگران وجود دارد و یکی از اعضای این کمیسیون‌ها، نماینده قوه قضائیه است؛ باید کارگران بدانند که مرجع تجدید نظر پیرامون برخی تصمیمات کمیسیون‌های کارگری، دیوان عدالت اداری است که زیر نظر قوه قضائیه است.

رئیس دستگاه قضا، با تاکید بر لزوم شناسایی عوامل مؤثر در امنیت شغلی کارگران گفت: قانون برای رسیدگی به اختلافات بین کارگر و کارفرمایان مرجعی را پیش‌بینی کرده است که یکی از اعضای آن کمیسیون نیز جزو قضات قوه قضائیه است اما کارکرد این کمیسیون به درستی برای مردم تبیین نشده است و این وظیفه حاکمیت است که این کمیسیون و نحوه فعالیت آن را به اطلاع مردم برساند.

وی، مسکن را یکی از مهم‌ترین موضوعات اصلی و پر هزینه در سبد خانوار دانست و اظهار کرد: امروز با حقوق کارگری و حتی حقوق قضائی امکان تهیه مسکن وجود ندارد و وظیفه اصلی حکومت این است که راه‌های صاحب مسکن شدن برای مردم را باز کند تا مردم بتوانند به مسکن متعارف که در قانون اساسی نیز پیش بینی شده است دست پیدا کنند.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: لازم است مشکلاتی که در استان هرمزگان مربوط به قوه قضائیه می‌شود احصا شده و تحویل رئیس کل دادگستری استان شود.

وی خاطرنشان‌کرد: مشکلات احصا شده توسط رئیس کل دادگستری استان پیگیری و حل خواهد شد و چنانچه از اختیارات وی خارج بود با تفویض اختیارات یا به صورت پیگیری شخصی دنبال خواهد شد.

کد خبر 6095145

دیگر خبرها

  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • حذف دوباره قطار سریع السیر یزد
  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • پویش این خنده را فراموش نخواهیم کرد برگزار می‌شود
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی