Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترامپ پس از ناآرامی های نژادی یک هفته اخیر در این کشور مشاور ارشد خود در کاخ سفید را برکنار کرد. به گزارش نامه نیوز، نیویورک تایمز درباره برکناری استفان بانون نوشت:

استفان کی بانون، استراتژیست اصلی کاخ سفید که به ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 کمک کرده بود اما با دیگر مشاوران ارشد دولت آمریکا در ماه های گذشته در تنش بود سمت خود را ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی کاخ سفید با اعلام این خبر گفت: جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید و استیو بانون مشترکا امروز به این توافق رسیدند که امروز اخرین روز کاری استیو باشد. در بیانیه سخنگوی کاخ سفید در این باره آمده است: ما از خدمات وی قدردانی می کنیم و برای او بهترین ها را آرزو می کنیم.

دو مقام دولت آمریکا عنوان کردند که روز گذشته جمعه، رئیس جمهور آمریکا به مشاوران ارشد خود گفته بود که تصمیم گرفته است تا آقای بانون را حذف کند.

اما یک مقام نزدیک به بانون تاکید کرده است که این ایده و نظر بانون بوده است که مسیرش را جدا کند و به همین خاطر استعفایش را در تاریخ7 آگوست به ترامپ ارائه کرده بود. اما اعلام این استعفا که قرار بود اوایل هفته گذشته انجام شود به دلیل حوادث شارلوتزویل به تعویق افتاد.

رفتن بانون از دولت ترامپ به عنوان یک ملی گرای محافظه کار که به تبدیل وعده های انتخاباتی ترامپ به سیاست های واقعی کمک کرده بود احتمال مواجه ترامپ با انتقاد گسترده رسانه های محافظه کاری که در یک سال گذشته از وی حمایت کرده بودند را افزایش داده است.

پس از حوادث شارلوتزویل بسیاری از منتقدان بانون سکوت اختیار کردند. اعتراض ها به ترامپ پس از حوادث تظاهرات سفیدپوستان در این کشور تاکید بر این موضوع است که طرفین موضوع متهم به خشونت شده بودند. در حوادث شارلوتزویل یک زن کشته شد و فعالان حقوق بشر از رئیس جمهور آمریکا خواستند که ملی گرایان حاضر در کاخ سفید را اخراج کند، بانون نیز ریاست گروه راست گرایان افراطی را در کاخ سفید برعهده دارد.

ترامپ روز پنجشنبه گذشته در برج خود در نیویورک از تضمین امنیت شغلی بانون خودداری کرد اما با تاکید بر اینکه بانون نژادپرست نیست گفت که بانون یک دوست است.

واشنگتن پست نیز در واکنش به برکناری استفان بانون نوشت: رئیس جمهور ترامپ روز جمعه استفان بانون استراتژیست ارشد خود را برکنار کرد، کسی که معمار پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود. مقامات دولت آمریکا بر این باورند که در یک هفته ا خیر و پس از ناآرامی های نژادپرستی در این کشور این برکناری یک زلزله در کاخ سفید محسوب می شود.



منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند

زمین‌لرزه‌ ای به قدرت ۶.۹ ریشتر جزایر «اوگاساوارا» در ژاپن را لرزاند.   سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه‌ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند.   به گزارش ایسنا، این زمین لرزه در مرکز توکیو نیز احساس شده و هیچ هشدار سونامی در پی آن صادر نشده است.   همچنین تاکنون گزارشی در مورد خسارات و تلفات ناشی از این حادثه منتشر نشده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • چالوس دوبار لرزید
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی