Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@09:42:15 GMT

چه کسی بر روی صندلی چمران می نشیند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۳۶۲۲۳

چه کسی بر روی صندلی چمران می نشیند؟

بعد از انتخاب گزینه نهایی شهرداری تهران توسط منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران حال نوبت به انتخاب ترکیب هئیت رئیسه شورای پنجمی ها رسیده است.

نام محسن هاشمی، الویری و احمد مسجد جامعی بیش از بقیه اعضا برای ریاست شورا به گوش می رسد.

بعد از ممانعت شورا پنجمی ها برای شهردار شدن محسن هاشمی و سنگ اندازی های فراوانی که در این زمینه انجام شد، زمزمه های رئیس شدن هاشمی در شورا به گوش می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد مسجد جامعیدر توئیتی از عدم تمایلش برای گرفتن سکان هدایت شورا نوشت و معتقد است برای انسجام در شورا این کار را انجام می دهد.

البته عده ای معتقد هستند که با این پیام مسجد جامعی غیر مستقیم از هاشمی خواسته اون نیز کاندید نشود ولی عده ای هم می گویند که هاشمی به دلیل باز ماندن از انتخابات شهرداری بهتر است ریاست شورا را بر عهده بگیرد.

محسن هاشمی در یک برنامه تلویزیونی نامزدی خود برای ریاست شورا را اعلام کرد.

وی در مورد احتمال ریاستش در شورا گفت: تصمیم به کاندیداتورى ریاست شورا دارم و برخى از اعضا نیز براى این امر از من دعوت کردند.

هاشمی گفت: الویرى، مسجدجامعى، رسولى، میرلوحى، امینى پتانسیل پست ریاست شوراى شهر هستند.

به گفته هاشمی، خجل هستم که در میان این افراد کاندیدا هستم.

رقابت جدی در حال حاضر بین الویری که در گذشته سکان دار شهرداری تهران بوده و در حال حاضر نیز رئیس سنی شورا پنجمی هاست و محسن هاشمی که مدت طولانی مدیریت متروی تهران را بر عهده داشته وجود دارد.

البته زمزمه های از رئیس شدن زنان در شورا هم به گوش می رسد ولی به نظر می رسد این هم مزاحی بیش از سوی منتخبین شورای پنجم نیست چرا که بر سر شهردار شدن الهه کولایی هم همین بحث ها را مطرح کردند، ولی نتیجه را همه مشاهده کردند. البته خانم خداکرمی، عضو شورای منتخب شهر تهران گفتهشاید کاندیدای ریاست شورا بشوم چرا کهتوانایی انجام این کار را دارد.

از بین الویری و هاشمی یکی ریاست شورا و دیگری ریاست شورای عالی استان ها

بر اساس این گزارش،فراهانی، عضو منتخب شورای شهر تهران در مورد سرانجام انتخابات هیات رییسه شورای شهر پنجم گفت: چه الویری و چه محسن هاشمی ریاست شورا شوند آنها را به عنوان سخنگوی شورا می‌شناسیم که باید نسبت به شهر مسئول باشند، الویری عملکرد خوبی در این مدت ریاست موقت منتخبین شورای شهر پنجم داشته و شکافی بین اعضای شورای شهر ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس وفاق جمعی شورا مقرر شد که بین الویری و محسن هاشمی هر کدام رییس شورا شد، نفر دیگر نسبت به فعال کردن ظرفیت‌های شورای عالی استان‌ها معرفی شود، شورای عالی استان‌ها ساختار مهمی است که به عنوان ضلع سوم دولت و مجلس می‌تواند طرح و لوایح مختلفی را به مجلس و دولت ارائه کند.

حال قرار است امروزشورای شهر پنجم دور یکدیگر جمع می شوند تا ترکیب هئیت رئیسه را مشخص کند ولی نتایج را در روز آغاز به کار رسمی شورا اعلام خواهند کرد.

البته به گفته اعطا چهارشنبه یک شهریور 1396رسما فعالیت شورا پنجمی ها آغاز و امروز آخرین جلسه غیر رسمی آنهاست.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند

نماینده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا ضمن تأکید مجدد بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه، خواستار بازگشایی تمامی گذرگاهها در این باریکه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عمار بن جامع» نماینده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا در خصوص ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، گفت که این منطقه هم اکنون نیاز به توقف جنگ و ورود حجم گسترده کمک‌ها دارد.

به نوشته الجزیره، او گفت که هم اکنون پرتاب هوایی کمک‌ها تنها گزینه ورود آب و غذا و دارو به غزه است و این در حالی است که این روش تنها 3 دهم درصد نیاز اهالی غزه را برآورده می‌کند.

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

عمار بن جامع همچنین گفت که اسرائیل تاکنون هیچ دلیل و سندی در خصوص ادعاهای مطرح شده علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ارائه نکرده است.

او افزود: «باید تمامی زمینه‌ها برای فعالیت آنروا در غزه به خصوص در مناطق شمالی فراهم شود، نیروهای امدادی بین‌المللی برای ورود به شمال غزه باید نگران مورد هدف قرار گرفتن از سوی نظامیان اسرائیلی باشند».

نماینده الجزایر همچنین در خصوص هرگونه عملیات زمینی در رفح هشدار داد و گفت که کشورهای جهان به هیچ عنوان نباید اجازه چنین رویدادی را بدهند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!