Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - داستان انتخاب شهردار سنندج در شرایطی به یک ماراتن تبدیل شده است که این روزها بخش زیادی از فعالیت های شهرداری متوقف و این موضوع به بحث اصلی در مرکز کردستان تبدیل شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استانها؛ آرمان نصراللهی: انتخاب شهردار در سنندج به عنوان مرکز کردستان در هر شرایطی با حواشی بسیار زیادی مواجه بوده است و به همین دلیل از زمانی که اعضای شورای اسلامی شهر فعالیت خود را آغاز کرده اند همواره این موضوع چالش های زیادی را در استان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی به وضعیت شهردارهای مرکز استان کردستان طی یک دهه اخیر نشان می دهد که نه تنها مدت زمان فعالیت شهرداران سنندج به شدت کاهش پیدا کرده است که متاسفانه روند جابجایی یک شهردار در مرکز استان ماه ها فعالیت های این نهاد عمومی و خدماتی را با مشکلاتی مواجه کرده و در نهایت دود این وضعیت به چشم مردم استان می رود.

از داستان انتخاب عجیب و غریب فریدون پوررضایی در سال ۸۶ به عنوان شهردار سنندج گرفته تا چگونگی عزل مهدی حسام شریعتی و آمدن کامیاب شادمان، همواره داستان عزل و انتخاب شهرداران در مرکز استان کردستان چالش های بسیاری را به دنبال داشته و این شرایط تا حدی پیش رفته که این موضوع از یک مسئله شهری به یک مسئله مهم استانی و حتی کشوری نیز تبدیل شده است.

منوچهر فخری شهردار فعلی سنندج بعد از کش و قوس های بسیار و به دنبال استیضاح کامیاب شادمان شهردار سابق سنندج به عنوان فردی غیربومی بر مهمترین صندلی مدیریت شهری در کردستان تکیه زد و با روی کار آمدن دور جدید اعضای شورای اسلامی شهر این روزها داستان ماندن یا رفتن وی به یکی از مباحث اصلی در مرکز استان تبدیل شده است و هر روز خبری و شایعه ای در این زمینه منتشر می شود.

زمانی که در سال ۹۴ و بعد از حواشی بسیار کامیاب شادمان از شهرداری سنندج کنار گذاشته شد، موافقان استیضاح شهردار وقت سنندج از منوچهر فخری برای قبول پست شهرداری سنندج دعوت به کار کردند که البته در میان راه دو دستگی در بین اعضای شورای شهر به وجود آمد و در نهایت در میان چهار گزینه نهایی و در دی ماه سال ۹۴ فخری با کسب هفت رای موافق توانست صندلی شهرداری سنندج را تصاحب کند.

این روزها بار دیگر دو دستگی شدیدی در بین اعضای شورای اسلامی شهر سنندج در خصوص ماندن یا رفتن منوچهر فخری به وجود آمده است و در حالی که موافقان ماندن شهردار فعلی سکوت پیشه کرده اند ولی مخالفان وی با بهره مندی از ظرفیت های رسانه برای شهردار فعلی سنندج خط و نشان می کشند.

جلال شریعتی رئیس فعلی شورای اسلامی شهر سنندج و منتخب مردم برای دورم پنج فعالیت شورا که یکی از مخالفین جدی فخری است و در سال ۹۴ نیز به صورت علنی به وی رای نداد، در آخرین اظهار نظر خود از نهایی شدن ۱۲ کاندیدای پست شهرداری سنندج خبر داده است.

۱۲ نفر کاندیدای حضور در شهرداری سنندج هستند

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۲ نفر رزومه خود را به شورا تحویل داده و شورا هم ۱۲ نفر را مدنظر دارد، عنوان کرد: تصمیم ما اجماع روی ۶ نفر از این تعداد است که بعد از بررسی کامل رزومه و برنامه‌های این ۶ نفر در نهایت یک نفر را که اولویت اصلی بر بومی بودن است انتخاب خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از دیدگاه ما شانس شهردار فعلی برای ماندن در شهرداری سنندج ۲۰ درصد است، گفت: نیروهای بومی و توانمند زیادی در همین استان داریم که حضورشان در بدنه شهرداری می‌تواند خروجی بسیار مطلوبی داشته باشد.

شریعتی گفت: شورای شهر از تعدادی از این افراد توانمند، متخصص و بومی درخواست ورود به این عرصه را کرده اما متاسفانه قبول نکرده‌اند این در حالی است که افرادی خارج از استان که تجربه شهرداری شهرهای دیگر استان‌ها را دارند برای شهرداری سنندج به شورا پیشنهاده داده‌اند.

رئیس فعلی شورای اسلامی شهر سنندج کوتاه بودن عمر شهردار در سنندج را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: در بحث استیضاح آقای شادمان شرایط اینگونه رقم خورد و ما مجبور به استیضاح شدیم هر چند که معتقدم هرچه عمر شهرداران بیشتر باشد در بحث مدیریت و برنامه‌ریزی‌های شهری موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

سه عضو شورای شهر سنندج رسما موافق حضور فخری در شهرداری هستند

در حالی که جلال شریعتی به صورت رسمی و علنی مخالفت خود را با ادامه فعالیت منوچهر فخری بیان می کند که البته در این مسیر وی تنها نیست و تا این لحظه غریب سجادی، مجید شاه ویسی و ارسطو گویلی هم سه عضو دیگر شورای اسلامی شهر سنندج در نشست های مختلف عمومی و حتی خصوصی مخالفت خود را با ادامه حضور فخری در شهرداری سنندج اعلام کرده اند.

در کنار مخالفان فخری در شورای اسلامی شهر سنندج سه عضو دیگر شورا از جمله انور رشیدی، علی پژگول و فرزاد زارعی نیز به صورت علنی برنامه های شهردار سنندج به نوعی موافق ادامه حضور وی در این سمت هستند.

در کنار این مهم وضعیت دو عضو دیگر شورای اسلامی شهر سنندج تاکنون به صورت علنی و رسانه ای مطرح نشده و مشخص نیست و به همین دلیل مهمترین برنامه موافقان و مخالفان فخری در شرایط فعلی همراه کردن دو عضو شورا با خود برای ماندن یا رفتن شهردار فعلی سنندج است.

در حالی که مخالفان ماندن شهردار سنندج این روزها در تلاش برای ضعیف جلوه دادن وی هستند که منوچهر فخری نیز بیکار نبوده و در طول یکی دو ماه اخیر فعالیت های مختلفی را در دستور کار قرار داده و شاید بتوان ادعا کرد که کارنامه دو ماه اخیر شهرداری در اکثر بخش ها با یک سال قبل از آن برابری می کند.

کارهای نمایشی شهردار سنندج ادامه دارد

شهردار فعلی سنندج البته با کارهای نمایشی نیز سعی می کند فضای رسانه ای و عمومی سنندج را به سمت و سوی خود جلب کند تا جایی که همزمان با روز خبرنگار وی در یکی از دورترین میادین شهر سنندج المانی با نام خبرنگار را رونمایی کرد و این در حالی است که پیش از این المان خبرنگار در یکی از بوستان های مرکزی شهر سنندج رونمایی شده بود.

منوچهر فخری شهردار سنندج در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص قضاوت خود از کارنامه ۱۷ ماهه فعالیت در شهرداری سنندج، گفت: یکی از مهمترین مباحث در مدیریت شهری وجود ثبات مدیریتی است که این مهم لازمه رشد و تعالی شهر در ابعاد مختلف است.

وی با اشاره به اینکه میانگین عمر مدیریتی شهرداران درسنندج کمتر از دو سال بوده است، بیان کرد: قطعا این بی ثباتی در مدیریت شهری ضعف بزرگی است چرا که به محض اینکه شهردار با مسائل و مشکلات موجود آشنایی کامل پیدا می کند عزل می شود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای شروع بکار خود در شهرداری، این نهاد ۱۶ میلیاردتومان بابت حقوق و مزایا به کارکنانش بدهکار بود، اظهارداشت: در این ۱۷ ماهی که مسئولیت شهرداری سنندج را برعهده داشتم فقط مدیریت بحران کردم.

انتخاب شهردای از وظایف و رسالت های اصلی شورای اسلامی شهر است ولی روند این انتخاب و حاشیه های پیرامونی آن در این فصل از سال که بهترین زمان برای کارهای عمرانی در مناطق سردسیری همچون کردستان است بار دیگر مردم را متضرر می کندوی در ارتباط با سوالی در خصوص گفته رییس شورای اسلامی شهرسنندج که احتمال ابقای شهردار در شهرداری ۲۰ درصد است، گفت: ۲۰ نفر کاندیدای شهرداری سنندج شدند به عبارتی هر نفر ۵ درصد شانس تایید از سوی اعضای شورا را دارند پس من شانس زیادی در این راستا دارم.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه ماندن و رفتن شهردار در اختیار اعضای شورای اسلامی است، بیان کرد: بی شک اعضای شورای اسلامی شهر هر فردی را انتخاب کنند مورد تایید من و تمامی آحاد مردم است و قطعا از او حمایت خواهیم کرد.

بدون شک انتخاب شهردای از وظایف و رسالت های اصلی شورای اسلامی شهر است ولی روند این انتخاب و حاشیه های پیرامونی آن در این فصل از سال که بهترین زمان برای کارهای عمرانی در مناطق سردسیری همچون کردستان است بار دیگر مردم را متضرر می کند.

تجربه یک دهه اخیر در سنندج نشان می دهد که اعضای شورای شهر به جای شایسته سالاری در انتخاب شهردار همواره منافع باندی و حزبی و حتی شخصی را مقدم شمرده اند و متاسفانه با نگاهی به گزینه های مورد نظر شورای اسلامی شهر سنندج بار دیگر این شرایط دور از انتظار نیست و به همین دلیل باید به مردم مرکز کردستان حق داد که نگران آینده این شهر باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد

سیزدهمین جلسه پیاپی شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار برکناری شهردار اهواز برگزار نشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار برکناری شهردار اهواز به علت غیبت برخی از اعضا در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، لغو شد.

این جلسه که بنا بود از ساعت ۹:۰۰ امروز با دستور کار «برکناری شهردار اهواز» برای سیزدهمین بار برگزار شود، پس از ۴۰ دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی ۶ عضو غایب در جلسه بودند.

پیش از این ۱۲ جلسه نیز با دستورکار برکناری شهردار اهواز به علت حضور نداشتن برخی اعضا تشکیل نشد.

کد خبر 747542

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه