Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

خستگي، اسپاسم‌ها و گرفتگي عضلاني و کوفتگي، ازجمله شايع‌ترين عوارض ناشي از فعاليت‌ها و کار روزانه بي‌وقفه است. امروزه بسياري از خانم‌ها به دلايل مختلف ازجمله شرايط اقتصادي مجبورند همپاي همسرشان در فعاليت‌هاي اقتصادي شرکت کنند و به اين ترتيب، بخشي از بار اقتصادي خانواده خود را به دوش بگيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين افراد در عين حال، مسئوليت‌ها و وظايفي نيز در منزل دارند که رسيدگي به آنها انرژي باقيمانده‌شان را صرف خود مي‌کند.
درنتيجه اين افراد پس از مدتي احساس مي‌کنند که سرزندگي و شادابي خود را از دست داده‌اند و روز به روز با کاهش توان جسمي نيز روبه‌رو مي‌شوند. يکي از ساده‌ترين، کاربردي‌ترين و کم‌دردسرترين روش‌ها براي دوري از اين شرايط و افزايش توان و روحيه براي مقابله با مشکلات، استفاده از تکنيک‌ها و متدهاي ماساژ درماني است. اين تکنيک‌ها زماني تاثيرگذاري بيشتري دارند که از آنها در کنار شيوه آروماتراپي استفاده کنيد.
اسپاسم‌ را تخليه کنيد
براي تخليه اسپاسم‌ها و انقباض‌هاي ناشي از کار روزانه در همان حالتي که روي زمين به پشت دراز کشيديد يا روي صندلي نشسته‌ايد، با مشت بسته به عضلات شانه و کتف ضربه بزنيد. مراقب باشيد که اين ضربه نبايد خيلي محکم يا خيلي آرام و نامحسوس باشد؛ به اين ترتيب پس از آنکه عضلات را گرم و آرام کرديد با کمک اين ضربه‌ها خستگي و اسپاسم‌ را از بدنتان دور مي‌کنيد. اين تکنيک به ويژه پس از گردگيري و جاروکشيدن خانه با جاروبرقي بسيار موثر است.
نکته:با کمک شمع‌هاي آروماتراپي که رايحه طبيعي ميوه‌ها و طبيعت را دارند نتيجه بهتري از تکنيک‌هاي ماساژدرماني مي‌گيريد.
خستگي شانه‌ها را به در کنيد
براي از بين رفتن خستگي شانه‌ها بايد از پشت گوش‌ها شروع کنيد؛ براي اين منظور کافي است با کمک سرانگشتان‌تان عضلات پشت گوش را ماساژ داده و آرام آرام به سمت شانه حرکت کرده و به کمک فشار سرانگشت‌ها عضلات و ماهيچه‌هاي شانه را ماساژ دهيد و پس از آن، همين تکنيک را تا عضلات آرنج، ساعد و کف دست ادامه دهيد. براي ماساژ عضلات پشت گوش، گردن و شانه مي‌توانيد از فشار سرانگشتان به صورت دوراني استفاده کنيد و براي تخليه خستگي و انرژي‌هاي منفي از عضلات شانه و ساعد از فشار انگشتان دست کمک بگيريد.
چگونه خودمان را ماساژ دهيم؟
کافي است هر روز 20 دقيقه از زمان‌تان را به اين کار اختصاص دهيد. براي اجراي اين تکنيک‌ها تنها کافي است لباسي سبک و نازک به تن داشته باشيد. اين تکنيک‌ها را مي‌توانيد به صورت نشسته روي صندلي يا در حالتي که به پشت دراز کشيديد، انجام دهيد.
انرژي‌ پاها را تقويت کنيد
براي کاهش ميزان خستگي و افزايش ميزان انرژي براي پرداختن به ادامه برنامه‌ها و کارهاي خانه، کافي است همان‌طور که روي صندلي نشسته‌ايد مانند تصوير، يک پا را روي پاي ديگر قرار دهيد و با کمک انگشت شست براي ماساژ دادن نقاط مختلف کف پا اقدام کنيد. اگر حالت درازکش را براي اجراي تکنيک‌ها انتخاب کرديد، بايد به حالت نشسته درآييد و يک پا را روي پاي ديگر قرار دهيد تا بتوانيد به راحتي تمامي نقاط کف پا و عضلات ساق و ران را با کمک انگشت شست ماساژ دهيد. در اين حالت مي‌توانيد از ماساژ فشاري يا ماساژ دوراني بهره بگيريد که به ترتيب، با فشار دادن انگشت و چرخاندن انگشت روي يک نقطه انجام مي‌شود.
خستگي دست‌ها را کاهش دهيد
براي ماساژ دست‌ کافي است دست‌هايتان را ريلکس و آرام کنيد و با کمک فشار سرانگشتان‌تان براي تقويت و کاهش اسپاسم‌‌ها و انقباض‌هاي ناشي از کار اقدام کنيد. بهترين روش براي اجراي تکنيک‌هاي ماساژ آن است که عضلات دست را از آرنج به سمت سرانگشتان دست ماساژ دهيد؛ به اين ترتيب با اجراي اين تکنيک مي‌توانيد خستگي را از سرانگشتان دستتان به خارج از بدن هدايت کنيد.
عضلات شکم را تقويت کنيد
براي اجراي آخرين مرحله ماساژ به پشت دراز بکشيد و با کمک هر دو دست، عضلات شکم خود را ماساژ دهيد. حتي مي‌توانيد روي زمين به پهلو دراز بکشيد و با کمک فشار انگشت شست و 4 انگشت ديگر خستگي و انقباض‌ را از عضلات خسته پهلو و شکم دور کنيد.با کمک فشار انگشت شست و 4 انگشت ديگر خستگي و انقباض‌ را از عضلات خسته پهلو و شکم دور کنيد.
با رزماري اسپاسم را مهار کنيد
براي تهيه اين روغن بهتر است يکي از روغن‌هاي رزماري، هل يا ريحان را انتخاب کرده و 10 قطره از آن را با 5 قطره از روغن يا عصاره پرتقال مخلوط کنيد. انتخاب هر يک از اين روغن‌ها بسته به تمايل و علاقه‌تان به عطر و رايحه اين روغن‌ها دارد. پس از مخلوط کردن اين روغن‌ها مي‌توانيد از آن براي ماساژ عضلات صورت، گردن و سايرنقاط بدن کمک بگيريد. اين روغن‌ها به جهت خواص ويژه‌اي که در خود دارند کمک مي‌کنند که علاوه بر تخليه خستگي و اسپاسم‌هاي عصبي، انرژي سرشاري نيز به بدن منتقل شود.
20 دقيقه در اين آب بخوابيد
قرار گرفتن عضلات خسته و منقبض بدن درون اين آب، کمک مي‌کند تا عضلات به مرور از حالت انقباض و اسپاسم خارج شده و انرژي سرشاري را جذب خود کنند.يکي ديگر از شيوه‌هايي که براي رفع خستگي پس از ساعت‌ها کار روزانه به خانم‌هاي خانه‌دار توصيه مي‌شود، حمام کردن با روغن‌ها و عصاره‌هاي آروماتراپي است. براي اين کار لازم است 10 قطره از روغن يا عصاره ريحان را با برابر آن عصاره يا اسانس نارنج درون آب ولرم وان ريخته و آن را خوب مخلوط کرده و براي 20 دقيقه درون اين آب قرار بگيريد. قرار گرفتن عضلات خسته و منقبض بدن درون اين آب، کمک مي‌کند تا عضلات به مرور از حالت انقباض و اسپاسم خارج شده و انرژي سرشاري را جذب خود کنند. علاوه بر اين خانم‌هاي خانه‌دار مي‌توانند با تهيه شمع‌هاي آروماتراپي که رايحه طبيعي ميوه‌ها و گياهان طبيعي را دارد از آنها در فضاي حمام استفاده کرده و با استشمام اين رايحه تاثير بيشتري را از اين داروهاي طبيعي دريافت کنند.
مديتيشن و تمرکز را فراموش نکنيد
بعضي از خانم‌ها ترجيح مي‌دهند که با شيوه‌اي راحت‌تر و کم‌دردسرتر خستگي‌ها را از تن بيرون کنند و دوباره مشغول کارهاي روزانه خود شوند. در اين حالت، راه حل ديگري براي اين گروه وجود دارد که ساده‌تر از ساير روش‌هاست. اين افراد مي‌توانند به مدت 15 دقيقه به صورت نشسته با کمک تکنيک‌هاي مديتيشن و همچنين با استفاده از رايحه عطرهاي آروماتراپي اسپاسم‌ها و خستگي‌هاي عضلاني را از بدن خود دور کنند. براي انجام دادن اين شيوه تنها به يک صندلي، يک ساعت و عصاره روغن نارنج يا پرتقال احتياج داريم.
در اين حالت به راحتي روي صندلي بنشينيد. بايد دقت داشته باشيد که کمر و ستون فقرات شما صاف و بدون خميدگي باشد. بهتر است پيش از نشستن ازيک کوسن يا بالش کوچک استفاده کنيد تا فضاي نرم‌تر و مناسب‌تري را براي خود آماده کنيد.بهتر است روغن‌ها را درون ظرفي که با کمک شمع يا شعله‌اي بسيار کوچک گرم نگه داشته مي‌شود، بريزيد. حرارت کمک مي‌کند تا رايحه نارنج يا پرتقال بهتر در فضا حس شود.
در اين حالت ساعت را روي 15 دقيقه کوک کنيد. عصاره نارنج يا پرتقال را روي ميز مقابل قرار دهيد. سپس خيلي راحت روي صندلي بنشينيد. دست‌ها را روي زانوها قرار داده و چشم‌ها را ببنديد و ساعت، زمان، برنامه‌ها و کارهاي پيش رو را فراموش کنيد. سعي کنيد با دقت و منظم عمليات دم و بازدم تنفس را انجام دهيد و با آرامش نفس بکشيد.در اين حالت روي تنفس خود تمرکز کنيد. روي دم و باز دم و نظم آن دقت کرده و سعي کنيد با يک روند دم و بازدم را انجام دهيد و تغييري در روند آن ايجاد نکنيد.
در اين مرحله تک‌تک اعضاي بدن شما با اين ريتم به مديتيشن مي‌پردازد و انقباضات خود را به مرور از دست مي‌دهد. در اين حالت شما با کمک مديتيشن و رايحه نارنج يا پرتقال کمک زيادي به تخليه استرس‌ها، تنش‌ها و خستگي روزمره خود مي‌کنيد.پس از آنکه 15 دقيقه تمام شد و ساعت زنگ زد، به آرامي پلک‌ها را باز کنيد و چند دقيقه به خود اجازه دهيد تا بدنتان از حالت مديتيشن و ريلکسي خارج شود. پس از آن با نشاط و پرانرژي به ادامه فعاليت‌هايتان بپردازيد.
منبع:salamatnews.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قفل‌ها این بار برای ستاره تیم‌ملی در آسیا بسته ماندند
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • ببینید | بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟ + فیلم
  • پرسپولیس با خستگی راه مقابل آلومینیوم!
  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت