Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@21:24:15 GMT

جدیدترین راه برای رشد مجدد مو کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۳۷۱۷۸

جدیدترین راه برای رشد مجدد مو کشف شد

پول‌نیوز -محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌انجلس موفق به شناسایی روشی شده‌اند که درآن سلول های بنیادی فولیکول‌های مو فعال می‌شوند تا مو مجددا رشد کند.

سلول‌های بنیادی فولیکول مو سلول‌هایی با طول عمر زیاد هستند که در پوست وجود دارند و منجر به رشد مو می‌شوند.

این سلول‌ها مگر در زمان رویش مو غیر فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیرفعال شدن این سلول‌ها بر اثر عوامل مختلفی اتفاق می‌افتد و منجر به ریزش مو می‌شود.

به نقل از ساینس دیلی،مطالعات نشان می‌دهد سوخت و ساز سلول‌های بنیادی فولیکول مو با سلول های دیگر پوست متفاوت است. این سلول ها گلوکز را از جریان خون دریافت می‌کنند و از گلوکز برای تولید متابولیتی به نام pyruvate استفاده می کنند، سپس این متابولیت را برای تبدیل آن به لاکتات به میتوکندری (موتورخانه سلول) می‌فرستند.

محققان پس از آن بررسی کردند که آیا کاهش ورود pyruvate به میتوکندری، سلول‌های بنیادی مو را مجبور خواهد کرد که لاکتات بیشتری تولید کنند و آیا این امر سلول‌های بنیادی را برای رشد سریع مو فعال خواهد کرد.

محققان تولید لاکتات را به طور ژنتیکی در موش‌ها غیرفعال کردند و دریافتند این امر از فعال‌شدن سلول‌های بنیادی فولیکول جلوگیری می‌کند و تولید لاکتاتت را به صورت ژنتیکی افزایش می‌دهد که باعث فعال‌شدن سلول‌های بنیادی فولیکول می‌شود. سپس دو دارو به نام‌های RCGD423 و UK5099 شناسایی شد که بر فولیکول مو موثر هستند.

پیش از این تاثیر لاکتات بر سلول های بنیادی فولیکول مو ناشناخته بود و این یافته می‌تواند منجر به تولید داروهایی شود که قادر به درمان طاسی یا آلوپسی است. آلوپسی به عارضه ای گفته می شود که بر اثر اختلال در سیستم ایمنی بدن، گلبول های سفید بر این باورند که مو یک عنصر بیگانه است و آن‌را از بین می‌برند.

نتایج این مطالعه در نشریه Nature Cell Biology منتشر شده است.



منبع:نامه نیوز

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه کارشناس در مورد قضاوت بنیادی فر در بازی نساجی و پرسپولیس

نوذر رودنیل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه اخراج سروش رفیعی از سوی موعود بنیادی‌فر داور بازی نساجی و پرسپولیس درست بود، اظهار کرد: داور بازی دو اخطار به هافبک پرسپولیس داد که هر دو مورد تصمیم درستی گرفت. در نیمه اول خطایی که رفیعی مرتکب شد جریمه‌ای برابر با کارت زرد داشت. در نیمه دوم نیز این بازیکن با بی‌پروایی مانع از حمله مؤثر تیم نساجی شد و بنیادی‌فر به درستی برای دومین بار به رفیعی کارت زرد داد.

وی همچنین در خصوص اینکه ایا عبدالکریم حسن مرتکب خطا روی محمد رضا آزادی در محوطه جریمه شد یا خیر گفت: اصلا خطایی رخ نداد و تصمیم داور درست بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • سلیمانی: اخراج رفیعی درست بود؛ بنیادی‌فر قضاوت بی‌نقصی داشت
  • دیدگاه کارشناس در مورد قضاوت بنیادی فر در بازی نساجی و پرسپولیس
  • بازگشت سریع موعود از قطر: سلام پرسپولیس!
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود