Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@08:54:00 GMT

دغدغه خواننده جوان درباره موسیقی ارزشی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۳۸۱۶۰

دغدغه خواننده جوان درباره موسیقی ارزشی

سیدحمزه موسوی خواننده موسیقی ارزشی در خصوص فعالیت‌های خود در حوزه موسیقی گفت: از کودکی با حضور در بستر خانواده‌ای مذهبی، قرائت قرآن کریم را شروع کردم و با کسب دو مقام قرآنی در شهر اصفهان راه خودم را در بخش قرائت و خوانندگی پیدا کردم. البته پیش از آغاز به کار در عرصه موسیقی، در هیأت مذهبی مداحی می‌کردم و از سال ۱۳۸۲ به پیشنهاد حجت‌الاسلام موسوی هوایی پای در حوزه موسیقی ارزشی و حماسی نهادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اجرای بیشترین قطعات موسیقی خود در عرصه ارزشی بیان کرد: حدود ۹۵ قطعه موسیقی دارم که همه آنها در حوزه ارزشی و حماسی بوده و کمتر در سبک‌های عاشقانه خوانده‌ام، چرا که اعتقاد دارم در اثری که خوانده می‌شود باید هم دنیا و هم آخرتم را داشته باشم.

خواننده قطعه موسیقی «کربلا، کربلا» افزود: من سعی کردم هنر و اعتقاد خودم را به صورت حرفه‌ای وارد هنر موسیقی کنم.

موسوی در خصوص سبک موسیقی ارزشی و حماسی اظهار داشت: به عقیده من، موسیقی ارزشی، موسیقی اصیل جمهوری اسلامی ایران است، چراکه مملکت ما، حوزه شیعه نشینان و مسلمانان بوده و باید پایه موسیقی آن مبنی بر اعتقادها باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از قطعاتی که امروزه خوانده می‌شود برگرفته از موسیقی غرب است و خاستگاه ایرانی ندارد و در مقابلش خوانندگان خوبی مانند محسن چاوشی داریم که موسیقی و هنر ایرانی را به گوش مخاطبان می‌رسانند.

خواننده قطعه موسیقی «عاشق مبارزه با اسرائیل» با اشاره به اینکه مداحی نوعی از موسیقی است، گفت: مداحی و ستایشگری نیز نوعی موسیقی است و خیلی از مداحان ما باید دستگاه‌های موسیقی را هم بشناسند.

موسوی در خصوص ادامه ندادن رشته مداحی ابزار داشت: هنوز هم مداحی را در هیأت مذهبی ادامه می‌دهم، ولی خواندن در دستگاه اهل بیت (ع) بسیار سنگین‌تر است چراکه باید به واقعه کربلا، مقتل، روضه‌خوانی و مرثیه واقف باشیم.

وی درباره آثار خود بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ با خواندن قطعه «کربلا، کربلا» در افتتاحیه شبکه افق بیش از پیش شناخته شدم و بعد از آن آثاری مانند: پیراهن خاکی ،عاشق مبارزه با اسرائیل، ایستادیم و ... را در کارنامه خود دارم.

موسوی در ادامه در خصوص حمایت‌های مالی و معنوی موسسات تصریح کرد: قریب به 50 درصد از کارهایم را خودم تهیه‌کننده بودم چرا که همکاری و مذاکره با تهیه‌کنندگان سخت است.

وی درباره دغدغه‌های این روزهایش گفت: با اینکه جوانان بسیاری در عرصه موسیقی ارزشی و حماسی فعالیت دارند، اما نهاد و سازمانی برای ساماندهی این نوع موسیقی نیست و بچه‌هایی که وارد این سبک شدند، همدیگر را نمی‌شناسند.

موسوی در پایان ضمن تشکر از گروه موسیقی خود، عنوان کرد: ترانه بیشترین قطعه‌ها را قاسم صرافان را سروده و عاشوری، مهدی شکارچی و مسعود جهانی تنظیم‌کننده بودند. همچنین آهنگسازی و خوانندگی هم به عهده خودم است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هواداران الهلال عربستان پس از شکست دو بر یک مقابل العین امارات در دیدار برگشت مقابل این تیم، در لیگ قهرمانان آسیا، به صفحه خواننده کویتی العفاسی حمله کردند، چرا که این خواننده عرب زبان، در صفحه شخصی خود در X (توییتر سابق) پیامی مبنی بر استفاده و دخالت الهلال از تصمیمات داوری در طول تاریخ منتشر کرد. 
میزان حملات به گونه‌ای بود که این خواننده کویتی، بلافاصله پیامش را پاک کرد و با انتشار پیامی دیگر از هواداران الهلال عذرخواهی کرد. 
وی با انتشار توییتی دیگر نوشت: من از جریان برگزاری بازی الهلال و العین هیچ اطلاعی نداشتم و از هواداران الهلال بابت ناراحتی به وجود آمده عذرخواهی می‌کنم. 

دیدار الهلال و العین با توجه به پرطرفدار بودن هر دو تیم در امارات و عربستان، برای هواداران فوتبالی جهان عرب یک دیدار خاص و مهم محسوب می‌شد که در نهایت با حذف الهلال از لیگ قهرمانان آسیا خاتمه پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • حال موسیقی ایران خوب است
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • (تصویر) وقتی علی دایی خواننده شد!
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)