Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: 59 هزار و 162حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد.

کیومرث دانشجو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذبایجان غربی افزود: از تعداد 59 هزار و 162 حلقه چاه  غیر مجاز استان حدود 99.2 درصد در بخش کشاورزی و مابقی به میزان 0.8 درصد در مصارف صنعت و شرب و بهداشت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بیشترین  تعداد چاه های غیر مجاز در حوضه دریاچه ارومیه به ترتیب در شهرستان های  ارومیه، میاندوآب و سپس  بترتیب در شهرستان های مهاباد، نقده ، بوکان، شاهین دژ، اشنویه، سلماس  و تکاب قرار دارد.

دانشجو ادامه داد: تعداد چاه های غیر مجاز پرو مسلوب المنفعه شده استان از سال شروع طرح احیا، و تعامل بخشی منابع آب زیرزمینی (سال 93) تاکنون به ترتیب سال 93 تعداد 177 حلقه، سال 94 تعداد 585 حلقه، سال 95 تعداد 1540 حلقه  و در چهارماه اول سال جاری تعداد 287 حلقه بوده است.

 وی در رابطه با تعداد حلقه چاههای مجاز دارای پروانه بهره برداری استان گفت: در آذربایجان غربی  تعداد 36 هزار و 944 حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که از این تعداد 92.2 درصد در بخش کشاورزی، 4.8 درصد در بخش صنعت و خدمات  و مابقی به میزان 3 درصد مربوط به مصارف شرب و بهداشت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اظهارکرد: در راستای مقابله با حفر و بهره برداری غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی، از محل اعتبارات طرح تعامل بخشی و ظرفیت بخش خصوصی اقدام به بکارگیری گشت و بازرسی از منابع آب به تعداد 41 اکیپ در سال جاری شده است که بیشترین  تعداد اکیپ ها نیز در شهرستان های ارومیه و میاندوآب مستقر است.

وی هدف از این اقدام را حضور و گشت زنی مستمر در دشت ها، توقیف و انتقال به پارکینگ دستگاههای حفاری غیرمجاز، شناسایی منابع غیر مجاز، برداشت کننده  از منابع آب زیر زمینی و سطحی و اعلام گزارشات مربوطه برای اقدامات بعدی، امحاء چاه های غیرمجاز در حین حفر عنوان کرد.

داشجو تصریح کرد: علاوه برآن پروژه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سطح استان با هدف افزایش آگاهی عمومی بهره برداران و مسئولین محلی و ستادی از وضعیت منابع آب زیر زمینی و محدودیت های این منابع و تبعات برداشت های غیر مجاز و بی رویه  از این منابع  استراتژیک در دست اقدام است و جلسات متعددی در این رابطه برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اظهار کرد: برقدار کردن چاه های دیزلی جزو شرح وظایف شرکت آب منطقه ای نیست با این حال از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال 93 و با هماهنگی و تفاهم با شرکت توزیع برق استان به تعداد 101 حلقه چاه دیزلی شهرستان ارومیه برق رسانی صورت گرفته  است.همچنین  از این محل تعداد 4500 کنتور هوشمند آب و برق خریداری و تاکنون 3هزار و 714 مورد در شهرستان ارومیه نصب و کالیبره شده است.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در  این مراسم گفت: ترویج فرهنگ معارف قرآنی و اندیشه های اسلامی در جامعه و انتقال آن به نسل جوان بسیار مهم است .

حجت الاسلام امامی افزود: برای تحقق این اهداف حمایت همه جانبه از جامعه قرآنی امری اجتناب ناپذیری است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی