Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد علوم سیاسی دانشگاه تربت حیدریه گفت: مصدق با بی اعتنایی به آیت الله کاشانی و اعتماد به سیاستمداران آمریکائی، کودتای نکبت بار 28 مرداد و بازگشت طاغوت به ایران را رقم زد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمدی در گفت و گو با تابان تربت، اظهار کرد: پس از قیام مصدق و آیت الله کاشانی در پی ملی شدن صنعت نفت در سال 1329 حکومت ایران به دست ملی گراها افتاد و عملا طاغوت در ورطه نابودی قرار گرفت و شاه از ایران رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سیاستمداران آمریکائی که همه چیز را از دست رفته می دیدند با نزدیک شدن به مصدق و تحریک وی مبنی بر انجام امور کشور بدون مشورت با آیت الله کاشانی، در واقع حرکت استبدادی و استعماری خود را برای بازگشت به کشور و کسب منافع آغاز کردند.

این تحلیگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مصدق بدون توجه به علما و روحانیت مبارزآن زمان تحت نفوذ و تزویر ایالات متحده قرار گرفت، افزود: نتیجه این اعتماد و پرهیز از جامعه دینی آن شد که آمریکائی ها برای بدست گرفتن قدرت و بازگشت شاه به ایران کودتایی را طراحی کنند تا قدرت را مجدد به خاندان پهلوی بازگرداند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تربت حیدریه، کودتای 28 مرداد را یک سناریوی انگلیسی و آمریکائی عنوان کرد و گفت: استعمار خبیث انگلیس طراح اصلی این کودتا بود تا با کمک مستشاران آمریکائی، شاه برکنار رفته را دوباره به قدرت بازگردانند، لذا ساعت 24 شب رمز کودتا توسط رادیو BBC اینگونه اعلام شد که «اکنون دقیقا ساعت 12 شب است» و در واقع کلمه «دقیقا» رمز کودتا لقب گرفت.

محمدی، همه این اتفاقات را درسی برای ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: مصدق به امریکا اعتماد کرد و نتیجه اش را دید، ما هم در چهار سال گذشته در موضوع برجام با اعتماد به امریکا و متحدانش صنعت هسته ای کشور را فلج کردیم تا شاید بخشی از توافقات طرفین محقق شود، اما برای چندین بار شاهد نقض عهد از سوی آمریکا هستیم و متحدان اروپائی این کشور نیز روزه سکوت گرفتند و عملا از این سیاست های خصمانه دفاع می کنند.

وی بیان کرد: مصدق فریب وعده های آمریکا را خورد بدان معنا که قرار بود با بازگشت شاه مخلوع به ایران وی همچنان نخست وزیر بماند؛ اما با روی کار آمدن پهلوی بلافاصله مصدق از قدرت خلع و به زندان افتاد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تربت حیدریه اظهار کرد: تاریخ ثابت کرده که آمریکا دشمن شماره یک ملت و نظام اسلامی ایران است و این دشمنی را با انواع ترفندها در عرصه های نظامی، سیاسی، اقتصادی، تهاجم فرهنگی و بین المللی بکار بسته تا شاید راه عزتمندانه ملت ایران را منحرف کند؛ اما مردم قهرمان و با بصیر ایران با علم به این دشمنی همچنان بر آرمانها و اهداف نظام استوار هستند.

وی گفت: سیاستمداران ایالات متحده اکنون به مانند مار زخمی هر لحظه از شبانه روز با انواع توطئه ها و ترفندهای مختلف به دنبال ورود به خاکریز جمهوری اسلامی ایران هستند تا منافع از دست رفته خود را تصاحب کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با اعضای ستاد هفته عقیدتی سیاسی بیان کرد: مسئول تعمیم و تقویت هدایت، بصیرت و معنویت و مفاهیم در میان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارکنان عقیدتی سیاسی هستند و این موضوعات کارکرد بسیار مهم و زیربنایی و ارزشمند است.

وی ادامه داد: و اینکه چگونه باید در صدد تعمیق آنها باشیم مهم است که یکی از این راه‌ها این است که جواب خود را از قرآن و اهل‌بیت پیدا کنیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استات تصریح کرد: گاهی باید از سخنان اهل‌بیت و گاهی از رفتار و سیره آنها درس بگیریم همان‌طور که خداوند برای پیامبر ابزار یعنی قرآن کریم و راه را نشان داد و کاری کرد که جامعه جاهلیت عرب را به یک جامعه متمدن اسلامی تبدیل شد.

وی افزود: عقل و تفکر وقتی باشد نتیجه‌اش ایمان به غیب است و غیب همان خداوند و پیامبران و قیامت است. ایمان و عقیده به غیب زمانی خودش را نشان می‌دهد که در عمل و اخلاق و زندگی نشان دهد در غیر این صورت یک ادعا است و باور نیست.

آیت‌الله محامی اذعان کرد: اگر انسان بداند و باور کند حساب و کتابی در راه است، کار حرام انجام نخواهد داد و اگر ایمان در فرد باشد در عمل خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: برای تقویت دین باید باور کنیم و این باور ریشه در دل انسان‌ها دارد دلی که باخدا ارتباط برقرار می‌کند، درعمل او مشخص می‌شود چرا که دل هم مرکز تعقل، فهم و هم مرکز عشق و محبت  است

 نماینده ولی‌فقیه در استان تشریح کرد: چه کاری انجام دهیم تا باور، معنویت، بصیرت، دین و عقیده را تقویت کنیم؟ راهکار آن ریشه در دل دارد و باید با دل کارکرد امام سجاد در دعای وداع با ماه مبارک رمضان می‌فرماید: «ماه رمضان ویژگی‌های بسیار زیادی دارد یکی از آن این است که دل رقیق و نازک شده و آماده پذیرش عفو شد و باخدا ارتباط برقرار کرده است و نتیجه خود را در عمل نشان می‌دهد که دلی که باخدا ارتباط برقرار می‌کند از شیطان دور می‌شود و در نتیجه گناه کم می‌شود».

وی افزود: اگر هنر داشته باشیم و با دل کار کنیم کاری اثربخش انجام داده‌ایم وگرنه کار ماندگار نمی‌شود؛ و مرکز همت و احترام دل باشد؛ دل در معارف اسلامی مرکز تعقل و فهم و هم مرکز عشق و محبت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • تمام آنچه می‌خواستم روی پرده است/ نتیجه اعتماد به فیلمسازان جوان
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • مولفه قدرت سپاه داشتن افراد بصیر است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند