Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@13:10:35 GMT

دستگیری شرور سابقه‌دار در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۴۰۰۱۱

دستگیری شرور سابقه‌دار در کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری یک شرور سابقه دار خبر داد و گفت: این فرد سوابق متعدد، زورگیری و سرقت را در پرونده خود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" توضیح داد: این فرد شرور روز گذشته به دلیل اختلافات شخصی با توسل به زور وارد منزل یکی از شهروندان شده و با استفاده از یک سلاح سرد، دو نفر از اهالی منزل را مجروح و اقدام به فرار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجروحان این حادثه با کمک مرکز فوریت های پزشکی راهی بیمارستان شدند، اظهارکرد: ماموران انتظامی شهرستان رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و به منظور دستگیری متهم اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: در نهایت محل اختفای متهم با کمک اقدامات اطلاعاتی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ شیرزادی ادامه داد: متهم علاوه بر اعتراف به بزه انتسابی، به چندین فقره سرقت و موبایل قاپی در محدوده خیابان طاقبستان اعتراف کرده است.

وی با بیان اینکه متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده است، گفت: اقدامات لازم به منظور شناسایی مال باختگان مربوط با این پرونده ادامه دارد.

حمل و نقل پاک، نسخه شفابخش زخم های شهر

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: تنها علاج قطعی آلودگی هوا، فشارهای عصبی و هزاران مشکل و عوارض ناگوار دیگر منسوب به ترافیک افسارگریخته، ایجاد زیرساخت های سالم و ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک است.

سرهنگ "فضل الله شیری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، عنوان کرد: شاید تا دو دهه قبل ساخت بزرگراه های عریض و طویل که مسیر کوتاه تر و راحت تر برای حرکت خودروها محسوب می شدند، از مهمترین راهبردهای مدیریت شهری محسوب می شد.

وی ادامه داد: حالا دیگر برای مسئولان شهری واضح و مبرهن شده که آلودگی هوا، مخل آرامش روان مردم خیابان و بلای جان خودروهای روان شده و مرهمی جز حمل و نقل پاک یا به عبارتی همان دوچرخه های قدیم این درد را دوا نمی کند.

رئیس پلیس راهور استان یاداور شد: حمل و نقل پاک حمل و نقلی ست که آلودگی ندارد یا کمترین آلودگی تولیدی را دارد و از کمترین میزان سوخت های فسیلی به عنوان سوخت پیشران بهره می برد.

سرهنگ شیری اظهار امیدواری کرد که روزی واژه خودرو شخصی از دایره واژگان لغات مرتبط با حوزه حمل و نقل حذف شود و جای خود را به دوچرخه شخصی بدهد.

مصالحه ۸۲ درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر مددکاری اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب گفت: از ابتدای سال جاری ۸۲ درصد پرونده های ورودی به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری ها به مصالحه ختم شده است.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" بیان کرد: واحدهای مددکاری و مشاوره کلانتری ها علاوه بر کاهش بار پرونده های قضائی نقش انکار ناپذیری در کاهش آسیب ها و جرایم اجتماعی دارند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به این که امروزه حضور مشاور و مددکار پلیس به جهت جنبه های پیشگیری از جرایم در جامعه ضروری است، گفت: استفاده از توانمندی های مشاوران رویکردی عاقلانه به نظر می رسد، زیرا افرادی که از نظر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دچار مشکل یا بزهی می شوند، گاها مشکل آنان در جریان مراحل دادگاهی قابل حل نبوده که با حضور مشاوران و مددکاران در کلانتری ها و انجام اقدامات تخصصی می توان از ورود افراد به دادگاه ها جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر فلسفه حضور پلیس در جامعه با رویکرد مبارزه با جرایم اجتماعی، افزود: پلیس با جلوگیری از وقوع جرایم و مبارزه با مجرمان امنیت جامعه را تامین می کند که با توجه به پیچیده تر شدن جرایم و تغییر رویکرد پلیس نسبت به جرم، از رویکردی سلبی به رویکردی نرم همراه با ظرافت، هوشمندی و انعطاف پذیری تغییر یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۱ پرونده به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری ها ارجاع داده شده که از این تعداد ۸۲ درصد به سازش ختم است و ۱۸ درصد دیگر جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شده اند.

کشف بیش از ۱۲ فقره سرقت منزل در کنگاور

جانشین انتظامی شهرستان کنگاور از کشف بیش از ۱۲ فقره سرقت منزل خبر داد.

سرهنگ "بهروز فخری" بیان کرد: در پی وقوع سرقت های متعدد منزل در سطح این شهرستان توسط باندی از سارقان حرفه ای با خودرو های مدل بالا و تیز رو که موجب نگرانیمردم شریف شهرستان شده بود، موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و تیمی متشکل از کارآگاهان خبره اقدامات گسترده ای را در جهت شناسایی و دستگیری عاملان اینگونه سرقت ها آغاز شد.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی سرکرده باند سارقان که در زندان به سر می برد، شناسایی شد و با هماهنگی مرجع قضائی از زندان انتقال یافت و مورد بازجویی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم به ارتکاب ۱۲ فقره سرقت منزل با همدستی دو سارق دیگر اعتراف کرده است، گفت: تاکنون ۱۱ نفر از مال باختگان در این ارتباط شناسایی شده اند.

سرهنگ فخری خاطرنشان کرد: در این راستا پرونده قضائی تشکیل شده و تحقیقات تکمیلی در جهت شناسایی همدستان این سارق حرفه ای همچنان در دستور کار انتظامی شهرستان قرار دارد.

اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز در هرسین

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "همتعلی شکری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در راستای کاهش جرایم در مناطق مستعد، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق جرم خیز با حضور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان و چندین اکیپ از عوامل کلانتری ها، پاسگاه ها، یگان امداد، پلیس آگاهی، اطلاعات و کارکنان ستادی در سه روستای جرم خیز به اجرا درآمد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح ۲۱ دستگاه موتور سیکلت فاقد مدارک و پلاک مخدوش توقیف و سه نفر سارق حرفه ای نیز دستگیر شدند، همچنین مقادیر قابل توجهی مواد مخدر هم کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان به اشاره به رضایتمندی مردم از اجرای طرح مذکور، از همکاری صمیمانه آنان تقدیر کرد و گفت: نیروی انتظامی همواره آماده خدمت رسانی به مردم و پذیرای انتقادها، پیشنهادها و شکایات آنان است.

خدمتگزاری به مردم، سرلوحه اقدامات پلیسی

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه پلیس باید نسبت به وظایف و مأموریت های خود تعصب بجا و منطقی داشته باشد، گفت: اقدام کارکنان انتظامی زمانی ارزشمند است که در راستای خدمتگزاری به مردم باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سلیم سلیمی" در کارگاه آموزشی و آگاه سازی خانواده کارکنان انتظامی شهرستان گیلانغرب که با حضور رئیس عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات شهرستان برگزار شد، گفت: غلبه بر نفس از سوی ماموران انتظامی باعث کسب عزت می شود و در سایه همین خدمت صادقانه است که خداوند به انسان عزت می دهد و کسب این عزت از توفیقات الهی است.

وی خدمت توام با صلابت و احترام و اجرای صحیح قانون را از وظایف نیروی انتظامی دانست و اظهار کرد: فلسفه وجودی نیروی انتظامی، تامین امنیت و آسایش فردی و اجتماعی مردم می باشد و سازمان نیز خروجی کار خود را رضایت و خشنودی و آرامش مردم می داند.

این مقام انتظامی افزود: در عصر حاضر مردم نسبت به اغلب مسائل و رویدادهای داخلی و خارجی آگاه هستند، لذا پرسنل نیروی انتظامی باید آنقدر عالمانه و هوشیارانه عمل کنند که قداست لباسی که بر تن دارند و تعهدی که نسبت به سازمان دارند، زیر سؤال برده نشود.

سرهنگ سلیمی با بیان اینکه پلیس باید نسبت به وظایف و مأموریت های خود تعصب بجا و منطقی داشته باشد، یادآور شد: اقدام کارکنان انتظامی زمانی ارزشمند است که در راستای خدمتگزاری به مردم باشد و تنها در این صورت است که وظایفش معنا پیدا می کند و سختی ها و مشکلات بر او آسان می شود.

رئیس عقیدتی سیاسی شهرستان نیز در ادامه اعتیاد به فضای مجازی را یکی از عوامل مخرب در استفاده نادرست از اینترنت دانست و گفت: مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشید و آنان را از آسیب های احتمالی مطلع کنید.

حجت الاسلام والمسلمین "عباس نادری"با اشاره به اینکه یکی دیگر از تهدیدات فضای مجازی تهدید فرهنگ و ارزشهای کشور است، افزود: سرگرم شدن با فضای مجازی در دید و بازدیدها سبب از بین رفتن ارتباطات خانوادگی و جدایی از اجتماع می شود، لذا برقراری ارتباط صمیمانه والدین با فرزندان می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

کشف ۲۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد پلاک در جوانرود

فرمانده انتظامی شهرستان جوانرود از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت در اجرای این طرح توقیف شده است.

سرهنگ "داریوش محمدی" در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان نظم عمومی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با همکاری پلیس‌های تخصصی و کلانتری به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۲۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد پلاک و مدارک و همچنین مزاحمان نوامیس توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی در خاتمه تصریح کرد: برخورد با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی در سرلوحه کار پلیس قرار دارد و مأموران این انتظامی تا استقرار کامل امنیت و جلب رضایتمندی شهروندان لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد.

پاسخگویی و کارآمدی باعث جلب اعتماد عمومی نسبت به پلیس می شود

فرمانده انتظامی شهرستان سنقر گفت: پاسخگوئی و کارآمدی باعث جلب اعتماد عمومی به پلیس می شود.

سرهنگ "غضبان احمدی فرد" در جمع فرماندهان و کارکنان انتظامی شهرستان بیان کرد: نیروی انتظامی به دلیل گسترگی و تنوع وظایف با دیگر نهادها و ادارات دولتی تفاوت دارد و برای اینکه بتواند پاسخگوی همه اقشار جامعه باشد بایستی از علوم و فنون جدید بهره گیرد، لذا آموزش مستمر نیروها و برخورداری از مهارتهای حرفه ای از اولویتهای اصلی کار پلیس است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتماد اجتماعی یک اصل مهم و پذیرفته شده برای همه نهادها است، خاطرنشان کرد: پاسخگویی و کار آمدی پلیس باعث جلب اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم از ناجا می شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس بایستی با مردم رفتاری کریمانه داشته باشد و رضایت مردم را جلب کند، چراکه عملکرد و رفتار خوب پلیس، مشارکت مردمی را افزایش می دهد.

سرهنگ احمدی فرد با اشاره به اینکه رویکرد پلیس در مواجهه با ناهنجاری ها، اقتدار توام با عزت و رافت اسلامی است، تاکید کرد: نیروی انتظامی در مقابل مجرمان و اخلالگران نظم عمومی مقتدرانه و در مواجهه با شهروندان همدل و همراه خواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهم به سرقت ۸۰۰ میلیونی سنگ فیروزه در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابورگفت:با اعلام یکی از شهروندان نیشابوری مبنی بر سرقت سنگ‌های فیروزه از مغازه وی، ماموران دایره تجسس کلانتری  عملیات رد یابی وی را آغاز و وی را شناسایی کردند.

سرهنگ حسبن احمدی افزود: متهم پس از شناسایی و هماهنگی‌های قانونی، دستگیر و خودرو وی نیز توقیف شد.

وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم سنگ‌های فیروزه سرقتی به ارزش تقریبی ۸۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی نیشابوربا بیان اینکه؛ متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد، افزود: تحقیقات از متهم برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

سرهنگ احمدی گفت: سارق پس از سرقت با یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ از محل متواری شده بود که همین اطلاعات موجی سهولت کار پلیس شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • دستگیری سارقان احشام در گچساران
  • دستگیری قاتل فراری در مهرستان سیستان و بلوچستان
  • دستگیری عامل چاقوکشی در ایلام
  • دستگیری متهم به سرقت ۸۰۰ میلیونی سنگ فیروزه در نیشابور
  • دستگیری عامل چاقو کشی و شرارت در ایلام
  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات
  • دستگیری یک قاچاقچی چوب در سوادکوه
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران