Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد-مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از پست‌های سازمانی این جمعیت خالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکوری نسب پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی، اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی جز ۱۰ استان پرحادثه کشور است اما متأسفانه علاوه برخالی بودن پست‌های سازمانی، تجهیزات لازم برای امدادرسانی در مواقع حوادث را در اختیار نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکوری نسب افزود: همچنین ساختمان‌های ساخته‌شده هلال‌احمر هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر نیروی امداد و نجات دارد اما بااین‌وجود هنوز به نقطه هدف‌گذاری نرسیده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان شمالی همچنین بابیان اینکه آزمایشگاه تشخیص طبی استان باوجود تهیه تجهیزات لازم به بهره‌برداری نرسیده است، گفت: تا زمان به نتیجه نرسیدن با متولیان سلامت استان این تجهیزات در انبار باقی خواهد ماند.

شکوری نسب اضافه کرد: همچنین دستگاه‌های اکوی قلب، تست ورزش و سونوگرافی در بجنورد به دلیل کمبود نیروی متخصص بلااستفاده مانده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر چهار مرکز درمانی توسط این جمعیت به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: با دریافت پروانه، درمانگاه شهرستان گرمه نیز تا پایان شهریورماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

شکوری نسب گفت: در طول سال به‌صورت مستقیم برای ۳۱ هزار نفر با هشت نوع فعالیت در حوزه سلامت خدمات‌رسانی می‌شود.

وی بابیان اینکه طی سال گذشته ۱۴ نوع خدمت در حوزه سلامت در سه مرکز درمانی استان ارائه شد، اظهار کرد:۱۸۰ نفر از خدمات این مراکز در استان بهره‌مند شدند.

رشد ۸۴ درصدی خدمت‌رسانی در حوزه سلامت

مدیرعامل هلال‌احمر استان بیان کرد: این جمعیت با داشتن یک درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی و درمانگاه‌های عمومی توانسته است رشد ۸۴ درصدی را در حوزه سلامت داشته باشد.

شکوری نسب بابیان اینکه داروخانه هلال‌احمر خراسان شمالی مرکز اصلی داورهای عمومی، خاص، شیمی‌درمانی و سایر داروها است، گفت: فروش بالای دارو در این داروخانه نشان‌دهنده نگاه مثبت شهروندان است.

وی اضافه کرد: هدف جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی از ایجاد کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و داروخانه در محل میدان خرمشهر بجنورد رفاه حال همشهریان و مسافران است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به خدمات ارائه‌شده در حوزه سلامت ۸۰ درصد مردم از خدمات مراکز درمانی استان رضایت داشته‌اند اما بااین‌وجود برای رفع نواقص در تلاش هستیم.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۵ پایگاه امداد و نجات در خراسان شمالی وجود دارد که دو پایگاه تخصصی است، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام‌شده در استان پایگاه امداد هوایی، پایگاه تخصصی کوهستان و واکنش سریع فعال‌شده تا در صورت وقوع حادثه سریعاً ارائه خدمت کنند.

این مسئول گفت: پس از زلزله ۲۳ اردیبهشت‌ماه امسال توسعه پایگاه پشتیبانی عملیات، مرکز آموزش تخصصی و واحد آنست در منطقه سایت اداری ارکان را داشته‌ایم.

شکوری نسب افزود: یک هزار و ۳۰۰ متر انبار دیگر در محل سایت اداری ارکان در حال ساخت است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: هدف ما انتقال تمام مجموعه‌های امداد و نجات از داخل شهر به محل ارکان است تا در مواقع حادثه به‌راحتی امدادرسانی انجام شود.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان شمالی تصریح کرد: در سطح تمام شهرستان‌های خراسان شمالی راه‌اندازی ۳۲ خانه هلال را در دستور کارداریم.

شکوری نسب به سفر شورای جمعیت هلال‌احمر به خراسان شمالی در هفته دولت اشاره کرد و گفت: در این سفر امکانات موردنیاز جمعیت هلال‌احمر استان را مطرح تا بتوانیم تأمین کنیم.

وی به زلزله ۵.۷ ریشتری، ۲۳ اردیبهشت‌ماه امسال در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در این زلزله به علت هجوم مردم به خیابان‌ها، ترافیک سنگینی ایجاد شد که سبب سخت شدن خدمات امداد و نجات شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی اظهار کرد: متأسفانه هنوز برنامه‌ریزی درست برای اولویت خدمات‌رسانی در زمان وقوع حادثه را در استان نداریم به همین علت با چالش روبرو می‌شویم.

وی بیان کرد: ضرورت دارد ارتباطات و هماهنگی‌های لازم بین نیروها و دستگاه‌های خدمات رسان در مواقع حوادث انجام شود تا مشکلی پیش نیاید.

شکوری نسب عنوان کرد: طی تابستان امسال ۲۴۴ حادثه در خراسان شمالی رخ‌داده که ۱۶۶ مورد آن مربوط به جاده‌ها بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان