Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-08@19:52:25 GMT

احمد پژمان به تلویزیون می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۴۰۹۳۴

احمد پژمان به تلویزیون می‌رود

به گزارشبولتن نیوز، احمد پژمان موسیقیدان و آهنگساز شهیر ایرانی فردا شب میهمان شبکه ۴ و برنامه فرهنگی هنری «چشم شب روشن» است. این برنامه به تهیه کنندگی امیر قمیشی با اجرای محمد صالح علا با حضور رضا مهدوی کارشناس مجری بخش موسیقی، میزبان این پیشکسوت خواهد بود.

احمد پژمان در سال ۱۳۱۴ در شهر لار استان فارس متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتیاق وافر به موسیقی وی را با اساتیدی چون حشمت سنجری و حسین ناصحی پیوند داد.وی ویولون را نزد حشمت سنجری و تئوری موسیقی را نزد حسین ناصحی آموخت. پژمان قبل از پایان تحصیلات متوسطه نواختن ویولون را به خوبی فرا گرفته بود و زمانی که حشمت سنجری و هایمو تویبر رهبری ارکستر سمفونیک تهران را عهده دار بودند به عضویت این ارکستر درآمد. پژمان پیش از تحصیل موسیقی، رشته زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشسرای عالی گذراند.

وی در سال 1343 (1964) پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی در ایران با اخذ بورسیه راهی اتریش و آکادمی‌ موسیقی وین گردید تا در آنجا در رشته آهنگسازی به تحصیل بپردازد. اساتید او در این دوران، توماس کریستین داوید، آلفرد اوهل و هانس یلینک بودند. برخی از آثار پژمان در این دوره آن چنان مورد توجه قرار گرفت که توسط ارکستر سمفونیک رادیو و تلویزیون دولتی وین اجرا گردید.

پژمان پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت و به عنوان آهنگساز تالار رودکی به کار عملی، و سپس به تدریس موسیقی در دانشگاه تهران پرداخت. وی در این ایام اپرای جشن دهقان را ساخت و مدتی بعد اپرای دلاور سهند را بر اساس زندگی بابک خرمدین و اپرای سمندر را هم ساخت که هر سه آنها در قبل از انقلاب در تالار وحدت به روی صحنه رفتند. پژمان در سال 1976 برای ادامه تحصیلات راهی دانشگاه کلمبیا (نیویورک) شد.

از اساتید وی تا پایان دوره دکترای آهنگسازی می‌توان به ولادیمیر اوساچوسکی ، بولانت آرل و جک بیزن اشاره کرد. از آثار پژمان در این دوره‌ها می‌توان به کنسرتو برای نه ساز (1965) ، راپسودی برای ارکستر (1966) ، اپرای جشن دهقان (1967) و اپرای دلاور سهند (1968) اشاره کرد.

این آهنگساز نامی در زمینه موسیقی فیلم هم دستی چیره دارد و از معروفترین کارهای وی می‌توان به موسیقی سریال دلیران تنگستان،سمک عیار و فیلم‌هایی چون شازده احتجاب، سایه‌های بلند باد، بوی کافور عطریاس، خانه‌ای روی آب و یک بوس کوچولو و بید مجنون و... نام برد. وی برای موسیقی فیلم‌های بید مجنون، خانه‌ای روی‌آب ، باران، بوی کافور عطر یاس، برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان رعب و وحشت در احمد گوراب رشت دستگیر شدند

عاملان نزاع، قمه‌کشی و رعب و وحشت منطقه احمد گوراب شهرستان رشت توسط پلیس دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری، قمه‌کشی، ایجاد رعب و وحشت و راه‌بندان توسط دو نفر با یک میوه‌فروش سیار در منطقه احمد گوراب شهرستان رشت، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

با توجه به اینکه متهمان از صحنه نزاع متواری شده بودند، مأموران پلیس امنیت عمومی استان پس از تحقیقات صورت گرفته و اقدامات نامحسوس این افراد را که از اراذل و اوباش سابقه‌دار هستند، شناسایی و آن‌ها را حین تردد در منطقه یخ‌سازی دستگیر و یک تیغه قمه از آن‌ها کشف شد.

علت نزاع، اختلاف بر سر محل کاسبی بوده است و متهمان ۳۵ و ۳۷ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.‌

کد خبر 751503

دیگر خبرها

  • بهترین فصل نوراللهی تقدیم به قلعه‌نویی
  • همکاری ایران و مجارستان در حوزه فرهنگ و هنر
  • عشق ماشین این آدم ها را «ولت پارک» کرد | لذت چند دقیقه رانندگی پشت فرمان ماشین های لاکچری
  • پیروزی الوحده امارات با حضور احمد نوراللهی
  • یازدهمین پیروزی الوحده در لیگ امارات
  • پیروزی الوحده با حضور نوراللهی
  • عاملان رعب و وحشت در احمد گوراب رشت دستگیر شدند
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید