Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت اسناد خراسان‌رضوی گفت: استان‌های فارس، آذربایجان‌غربی و خراسان‌رضوی بالاترین پیش‌فروش‌های ثبتی مسکن را داشته‌اند و ۱۳ هزار ۱۶۵ سند در خراسان رضوی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، عبدالحسین رامشی ظهر امروز در نشستی خبریاظهار داشت: تعداد 29 واحد ثبتی در استان داریم که 21 واحد آن ثبت شده و 8 واحد هم ثبت نشده هستند و در آخرین گام واحد زاوه با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و تولیت آستان قدس رضوی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واحدهای خوشاب، رضویه، باخرز، رشتخوار، روداب، فیروزه، مناطق 5 و 6 مشهد هنوز ثبت نشده هستند که به طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ثبتی خواهند شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با بیان اینکه اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در طول سال‌های گذشته پیشرو بوده است، خاطرنشان کرد: اقدامات گسترده‌ای در سطح کشور در بحث آرشیو الکترونیک صورت پذیرفته و خراسان رضوی با 30 میلیون برگه ثبتی آرشیو الکترونیکی در صدر کشور بوده و به جز مشهد در 5 شهرستان استان فعال بوده، در صورتی که در استان‌های دیگر تنها مرکز استان فعال بوده است.

رامشی تصریح کرد: تمام برنامه‌های کاداستر به‌صورت سند ثبت مالکیت در می‌آید و در سندی تک‌برگ تمامیمشخصات ملکی و جغرافیایی قید می‌شود و در این سندها کد رقمی فعال شده که دیگر امکان جعل و سوءاستفاده ثبتی وجود ندارد و از زمان فعال شدن آن یک مورد جعل و سوءاستفاده هم گزارش نشده است.

وی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه برنامه‌های اداره اجرا و اجرای مهریه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سپرده شده و این برنامه قبل از برنامه ششم توسعه هم اجرا می‌شد، اما اکنون به‌صورت ابلاغی و قانونی اجرا می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با بیان اینکه نیروی سازمانی استان طبق چارت تعریفی 18 نفر بوده است، گفت: تعداد نیروهای فعال رامشی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 36 نفر و دو برابر چارت ابلاغی بودهگفت: اما این میزان بازهم کم است و نیازمند افزایش نیرو هستیم که موافقت مسئولان کشوری را می‌طلبد.

وی افزود: از ابتدای سال 96‌ تاکنون تعداد 74 هزار 870 سند ثبتی داشتیم که نسبت به 73 هزار سند مدت مشابه سال قبل 3 درصد رشد داشته و 713 هزار سند کاداستر صادر شده و از مجموع 2 میلیون سند صادر شده 40 درصد سند تک‌برگ بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون 65 هزار و 800 استعلام پاسخ داده شده که در 50 هزار مورد آن خلاصه معامله ثبت شده که رشد 11 درصدی استعلام‌ها و 6.5 درصدی خلاصه‌معاملات را داشته‌ایم.

رامشی در رابطه پرونده‌های ثبت شده با موضوع مهریه، تصریح کرد: در 5 ماهه نخست امسال تعداد 3200 پرونده مهریه در سطح استان تشکیل شده و در همین مدت زمانی در سال قبل 2550 پرونده مهریه تشکیل شده بود.

وی تاکید کرد: در این بازه زمانی 1115 شرکت ثبت شده که نسبت به سال قبل که 1280 مورد بوده 15 درصد کاهش داشته است، همچنین 177 موسسه تجاری ثبت شده که نسبت به 163 مورد ثبت شده سال قبل 9 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با بیان اینکه این استان در جایگاه سوم کشور در بحث ثبت پیش‌فروش مسکن بوده است، گفت: در این رابطه استان‌های فارس، آذربایجان غربی و خراسان رضوی بالاترین پیش‌فروش‌های ثبتی مسکن را داشته‌اند و 13 هزار 165 سند در خراسان رضوی صادر شده است.

رامشی گفت: در سطح استان 504 دفتر ثبت اسناد و املاک با تابلوی رنگ آبی، 222 دفتر ازدواج با تابلوی رنگ سبز، 107 دفتر طلاق با تابلوی رنگ خاکستری و 30 واحد ثبتی بدون الزام تابلوی با رنگ خاص فعال است و کار نظارت و بازرسی هر 6 ماه یک بار انجام می‌شود و دفاتر متخلف تعلیق شده و با متخلفان آن برخورد می‌شود و تاکنون هیچگونه تخلفی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند

به گزارش خبرگزاری مهر جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۳۷۷ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و هند در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ارزش تجارت دو کشور در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۵۸ میلیون دلار اعلام شده بود.

صادرات هند به ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۲۶۹ میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل ۲۲۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
اما واردات هند از ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی افت ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به ۱۰۸ میلیون دلار رسیده است. هند در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۱۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

برنج، میوه و کنجاله دانه‌های روغنی مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در دو ماهه امسال بوده است. هند در این دوره ۱۳۴ میلیون دلار برنج، ۶۰ میلیون دلار کنجاله، ۱۸ میلیون دلار میوه و ۷ میلیون دلار چای به ایران صادر کرده است.

میوه، مواد خام تولید رنگ، و فرآورده‌های نفتی نیز مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ بوده‌اند. هند ۵۸ میلیون دلار میوه، ۱۷ میلیون دلار مواد خام تولید رنگ و ۱۱ میلیون دلار فرآورده‌های نفتی از ایران در این مدت وارد کرده است.

کد خبر 6097019 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • مدیرکل ثبت شرکت‌ها: ۷۴۴ هزار شرکت صوری در کشور داریم
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور/فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند