Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از کارشناسان برجسته مسائل ترور در اروپا اظهار داشت که داعش برای جلب توجه بیشتر حملات تروریستی وحشتناک تری را در اروپا برنامه ریزی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پیتر نویمن از کارشناسان ترور و مسائل سیاسی و استاد مطالعات امنیت در کینگ کالج لندن و رئیس مرکز بین المللی افراط گرایی (ICSR) در گفتگو با روزنامه آلمانی دی ولت به حمله تروریستی در اسپانیا پرداخته و تاکید کرد که برای داعش لزوما مسئله حمله به اسپانیا مطرح نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از حملات در شهرهای بزرگ اروپایی ما می دانیم که این یک پدیده اروپایی است. داعش یک استراتژی جنگ نامتقارن و یک تاکتیک با شعار چشم در چشم و دندان برای دندان را دنبال می کند. تروریست ها می خواهند اینکه کشورهای اروپایی علیه آن ها در سوریه مبارزه می کنند را تلافی کنند. آن ها به این ترتیب حملات خود در کشورهایی که بخشی از ائتلاف جهانی مبارزه با داعش هستند را توجیه می کنند.

وی انتقادها به پلیس و نیروهای امنیتی اسپانیا در این حمله تروریستی را رد کرده و در بخش دیگری از گفتگو با این روزنامه آلمانی گفت: سازمان های اسپانیایی در این راستا بهتر از سازمان های آلمانی تجهیز شده اند چرا که در اسپانیا خیلی زودتر از آلمان اولین حمله تروریستی اسلامی افراطی به وقوع پیوست.

نویمن در بخش دیگری از این گفتگو حمله با وسایل نقلیه به مردم را یک استراتژی قدیمی دانست که تازه اخیرا سر باز کرده است. وی در این باره گفت: در سال 2014 داعش تبلیغات درباره حمله با وسایل نقلیه را آغاز کرد اما کم تر موفقیتی داشت. در فرانسه در سال 2014 دو حمله تروریستی با وسیله نقلیه وجود داشت که فقط چند نفر در آن کشته شدند. تازه زمانی که داعش در نیس فرانسه موفق شد با یک کامیون 86 نفر را بکشد صحنه حمایت از این گونه حملات و اشتیاق به آن بالا رفت.

وی همچنین همبستگی انسان ها در پذیرش حملات تروریستی را مشکلی برای داعش دانسته و گفت: ما در چنین شرایطی می توانیم فرض را بر این بگیریم که این تروریست ها یک مرحله تشدید جدید و حملات وحشتناک تر را برنامه ریزی کنند تا موج توجهات به خود را افزایش دهند. آن ها می خواهند ترس و وحشت را گسترش دهند. برای این منظور حملات تروریستی فاجعه بار تر ضروری است. البته این مسئله جای تردید دارد که آیا آن ها توانایی این کار را دارند.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا

رسانه‌های غربی از واژگونی یک قایق حامل پناهجویان دیگر در نزدیکی جزایر قناری و مفقود شدن تعدار زیادی از آن‌ها خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس آنسایگر"، یک قایق حامل مهاجران در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا واژگون شد و ده ها نفر ناپدید شدند.

پس از واژگونی این قایق حامل مهاجران در حدود 100 کیلومتری جنوب جزیره قناری ال هیرو در اقیانوس اطلس، نیروهای امداد روز دوشنبه عملیات برای یافتن حدود 50 پناهجوی مفقودی را آغاز کردند. سرویس امداد دریایی اسپانیا اعلام کرد که یکی از هلیکوپترهای آن 9 نفر را که به قایق واژگون شده چسبیده بودند، سوار کرد.

خبرگزاری دولتی افه گزارش داد که پس از انتقال آنها به ال هیرو، نجات‌یافته‌ها گزارش دادند که قایق چوبی 9 روز پیش با حدود 60 سرنشین به راه افتاده است وروز شنبه مشکلاتی برای آن پیش آمده است.

سازمان امداد و نجات دریایی نتوانست بگوید چند نفر در قایق بودند. گارد مدنی در سانتا کروز د تنریف، پایتخت جزیره قناری تنریف نیز نتوانست اطلاعات بیشتری در مورد این حادثه ارائه دهد.

افه گزارش داد که این مهاجران از کشورهای جنوب صحرا آمده بودند. این مسئله که سفر آنها از طریق دریا دقیقاً از کجا شروع شد ناشناخته بود.

ده ها هزار نفر از مردم جنوب صحرا که از فقر، درگیری و بی ثباتی در غرب آفریقا فرار می کنند، هر ساله سعی می کنند با قایق خود را به اسپانیا برسانند. به گفته وزارت کشور، 16 هزار و 621 مهاجر از اول ژانویه تا 15 آوریل امسال با قایق وارد اسپانیا شده اند. در مدت مشابه سال گذشته تعداد این مهاجران 11681 مورد بوده است.

پناهندگان در حالی در جریان پناهندگی به کشورهای اروپایی با جان خود بازی می کنند که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند در آستانه انتخابات در این منطقه طرح اصلاحات قواعد پناهندگی برای تشدید سختگیری‌ها علیه پناهجویان را از تصویب پارلمان بگذراند و به این ترتیب رای شهروندان را جلب کند.

در طرح اصلاح سیستم پناهندگی اتحادیه اروپا که به زودی در بروکسل به رای گذاشته خواهد شد، پارلمان اتحادیه اروپا، کشورهای عضو و کمیسیون توافق کردند که رویکرد خود را در قبال مهاجران غیرقانونی تشدید کنند.

در این طرح از جمله، رویه‌های سریعتر در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا برای اطمینان از اخراج مهاجران بدون چشم‌انداز در نظر گرفته شده است. به گفته کارشناسان، با این حال، بعید است که این اصلاحات تا زمان برگزاری انتخابات اروپا در اوایل ماه ژوئن هیچ تاثیری داشته باشد.

بر این اساس در صورت افزایش شدید مهاجرت، مقررات بحران این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که برای مدت طولانی‌تری در مراکز پناهندگی در مرزهای خارجی تحت شرایط زندان مانند نگهداری شوند.

بیش از 6 هزار پناهنده در سال 2023 در مسیر دریایی به اسپانیا جان باختند100 هزار ارمنی از قره‌باغ به ارمنستان پناهنده شدند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • ترور برای بقا
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین