Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «گروهي از محققان، ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي را به خاطر شيوع وبا در يمن، که بدترين شيوع وبا در جهان خوانده شده است، محکوم کرده و مقصر دانستند...»
به گزارش سرويس بين‌الملل جام نيـوز، پايگاه صداي آمريکا (VOA) با انتشار گزارشي به نتيجه تحقيقات جديد در رابطه با شيوع گسترده وبا در يمن پرداخته و از محکوم ساختن عربستان سعودي در اين رابطه توسط محققان خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين گزارش که تحت عنوان محققان: ائتلاف سعودي مقصر فاجعه وبا در يمن است منتشر شده است، مي خوانيم؛
گروهي از محققان، ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي را به خاطر شيوع وبا در يمن، که بدترين شيوع وبا در جهان خوانده شده است، محکوم کرده و مقصر دانستند.
بر اساس نتايج تحقيقي که روز جمعه منتشر شده است، اکثر مرگ و مير گزارش شده در يمن بر اثر شيوع وبا در مناطقي صورت گرفته است که به خاطر محاصره و حملات هوايي ائتلاف نظامي تحت رهبري عربستان سعودي، از تدارکات و مواد مورد نياز محروم بوده است.
نتيجه اين تحقيقات که توسط دانشگاه کوئين مري لندن (QMUL) صورت گرفته است نشان مي دهد که از هر 10 نفر تلفاتي که وبا در يمن داشته است، 8 مورد آن در مناطق تحت کنترل حوثي ها بوده که در دو سال گذشته در حال جنگ با عربستان سعودي هستند.
پيش از اين نيز سازمان بهداشت جهاني (WHO) اعلام کرده است که يمن در حال نبرد با بدترين شيوع وبا در جهان است. سازمان بهداشت جهاني دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که از زمان شيوع اين بيماري واگيردار در يمن -از چهار ماه پيش تا کنون- بيش از نيم ميليون نفر از شهروندان اين کشور به وبا آلوده شده اند و نزديک به 2.000 نفر نيز جان خود را از دست داده اند.
در گزارشي که روز جمعه توسط جاناتان کندي، اندرو هارمر و ديويد مک کوي منتشر شده، ضمن محکوم ساختن عربستان سعودي آمده است: حملات هوايي تحت رهبري عربستان، زيرساخت هاي حياتي يمن از جمله بيمارستان ها و سيستم آب رساني عمومي را نابود کرده و مناطق مسکوني را هدف گرفته است. اين موضوع موجب آواره شدن مردم در گروه هاي بزرگ و در شرايطي غير بهداشتي شده است.
وزارت امور خارجه عربستان سعودي تا کنون به تماس ها و درخواست هاي مکتوب براي پاسخ گويي در اين رابطه، توجهي نکرده است.
بر اساس نتايج اين تحقيق، 78 درصد از موارد وبا و همچنين 81 درصد از آمار مرگ و مير مربوط به مناطق تحت کنترل حوثي ها است و تنها 10.4 درصد از مرگ و مير ناشي از وبا مربوط به مناطق تحت کنترل دولت است.»
خبرگزاري روسي اسپوتنيک (Sputink News) نيز ضمن انعکاس نتايج اين تحقيقات در گزارشي نوشت: «دانشمندان علوم پزشکي در مقاله منتشره در مجله Lancet اعلام کردند شيوع گسترده بيماري وبا در يمن، نتيجه قانونمند سياست عربستان سعودي در راستاي برهم زدن ثبات در منطقه است.
جاناتان کندي، از دانشگاه کوئين مري لندن اعلام کرد: با در نظرداشت نقش ائتلاف در تخريب تاسيسات زيرساختي يمن، جاي تعجب است که يونسکو چندي پيش سخاوت عربستان را مورد تقدير قرار داد که 67 ميليون دلار براي مبارزه با وبا کمک کرده است.
طبق اطلاعات سازمان ملل از زمان آغاز عمليات جنگي ائتلاف تحت رهبري عربستان در يمن بيش از 5 هزار نفر از افراد غير نظامي در اين کشور کشته و بيش از 8 هزار نفر مجروح شده اند. در اوايل ژوئن امسال مقامات سازمان جهاني بهداشت آغاز شيوه گسترده بيماري وبا را در اين کشور اعلام کرده که حدود 500 هزار نفر از يمني ها را در برگرفته است.
طوري که دانشمندان مي نويسند عربستان و شرکايش در ائتلاف عربي و همچنين بطور غيرمستقيم آمريکا و بريتانيا، حاميان تسليحاتي، اطلاعاتي و لوژستيکي کشورهاي متجاوز، مقصران اصلي در شيوع بيماري وبا در يمن هستند.»

506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم