Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: از چندی پیش منتخبان پنجمین دوره شوراهای شهر در تکاپوی انتخاب شهردار قرار گرفتند که براساس اطلاعات خبرنگاران تسنیم از استان‌های کشور تاکنون انتخاب ۵ شهردار نهایی شده است.

به گزارش تسنیم، بنا بر اعلام هوشنگ خندان‌دل معاون عمران و توسعه امور، شهری و روستائی وزارت کشور براساس بخشنامه شماره 77809 مورخ 19 مرداد ماه وزیر کشور، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور، با دعوت مسئولان واحدهای تقسیمات کشوری مربوطه در اول شهریورماه 1396، به طور همزمان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا از چندی پیش شاهد تکاپو و پروسه نفس‌گیر بررسی رزومه‌های کاری و توانمندی گزینه‌های متعدد شهرداری‌های مراکز استان‌ها از سوی شوراهای شهر هستیم تا جایی که هر روز اخبار جدیدی از انتخاب گزینه‌های نهایی به‌گوش می‌رسد.

اما با نزدیک‌شدن به زمان آغاز فعالیت رسمی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور، شاهد اخبار موثق‌تر و مشخص‌شدن گزینه‌های نهایی شهرداری‌های مراکز استان‌ها هستیم که در این گزارش بر آن شدیم تازه‌ترین اطلاعات و اخبار پیرامون انتخاب شهرداران مراکز استان‌های کشور را به اطلاع مخاطبان برسانیم.

تبریز

نام هیچ‌کسی برای شهرداری تبریز در شورای شهر مطرح نشده است‌

محمدباقر بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، درباره آخرین روند انتخاب شهردار تبریز اظهار داشت: هنوز روی گزینه‌ها و مصداق‌ها وارد نشده‌ایم. گزینه‌هایی هم که رسانه‌ها مطرح می‌کنند همگی شایعه است و نام هیچ کسی در شورا مطرح نشده است.

رئیس سنی دوره پنجم شورای شهر تبریز افزود: درباره انتخاب رئیس شورا هم هیچ بحثی نشده و دوشنبه قرار است درباره تعیین هیئت رئیسه بحث شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در تبریز نیز همانند تهران پیش از آغاز به کار شورا، شهردار جدید تعیین خواهد شد گفت: وضعیت تهران ویژه است. آنجا همگی از یک لیست آمده‌اند و از طرفی هم تعداد نیروهای کیفی بالاست اما این جا وضعیت متفاوت است و فکر نمی‌کنم تا رسمیت یافتن شورا بتوانیم شهردار جدید را تعیین کنیم. ممکن است بعد از آغاز به‌کار شورا هم با سرپرست کار کنیم ولی در نهایت همه‌چیز وابسته به تصمیم 13 عضو شوراست.

بهشتیدرباره عملکرد صادق نجفی شهردار فعلی تبریز اظهار داشت: عملکرد شهردار باید به صورت علمی بررسی شود یعنی باید به 4 سال قبل مراجعه کنیم و ببینیم زمانی که شورا و شهردار شروع به کار کرده بودند، وضعیت چطور بود و چه امکاناتی داشتند و چه کارهایی کرده‌اند؛ ارزیابی باید دقیق و درست باشد.

رئیس سنی دوره پنجم شورای شهر گفت: جمعاً 27 شاخص برای تعیین شهردار جدید در نظر گرفته شده که پاک‌دستی و تجربه کاری مناسب و با برنامه‌بودن در اولویت است. شهردار باید شهر را به شیوه صحیح اداره کند و اطلاع داشته باشد که اصلاً در دنیا شهر را چطور اداره می‌کنند و بتواند از تجربیات شهرها و کشورهای دیگر استفاده کند.

بهشتی افزود: توافق بر این است که هر عضو شورا 3 کاندیدا برای شهرداری معرفی کند و از بین آن‌ها کسانی که رأی بیش‌تری بیاورند، مثلاً 7 نفر، انتخاب می‌شوند و از آن‌ها خواسته می‌شود برنامه بدهند و این یعنی هنوز مراحل مختلفی برای انتخاب شهردار باقی مانده است.

ارومیه

"محمد حضرت‌پور" به‌عنوان شهردار ارومیه معرفی می‌شود

محمدرضا علیزاده امامزاده درگفت‌وگوبا خبرنگار تسنیم درارومیه، با تشریح جلسه اخیر شورای شهرپنجمارومیه که در ارتباط با انتخاب شهردار برگزار شد، اظهار داشت: براساس بخشنامه نخستین وظیفه شورای شهر جدید تعیین تکلیف پست شهرداری است.

وی گفت: به این منظور26گزینه پیشنهادی توسط اعضای شورای شهرپنجمدر صحن شورا مطرح شد و از میان این26نفر14نفر به سبب اینکه مدرک تحصیلی آنها متناسب با درجه11شهرداری ارومیه نبود رد صلاحیت شدند و3نفر دیگر هم به علت مواردی چون کهولت سن و بازنشستگی شرایط لازم را برای تصدی پست خطیر شهرداری پیدا نکردند.

علیزاده امامزاده گفت:رأیگیری بین9نفر باقیمانده انجام گرفت و نظر بر این شد که افرادی که بتوانند بیشتر از5رأیکسب کنندبرنامه‌ایبرای اداره شهر ارائه نمایند.

وی افزود: از میان این9نفر، حضرت‌پور9رأی، شریف‌نژاد3رأی، محمودی3رأیو بقیه دوستان حداکثریکرأیبه‌دستآوردند اما برای اینکه شک وشبهه‌ایپیش نیاید ازشریف نژاد و محمودی نیز خواسته شد تا برنامه خود را ارائه دهند.

منتخب شورایپنجمشهر ارومیه اظهار داشت: در جلسه بعدی شورا که پس‌ از همین جلسه برگزار شد، حضرت‌پور از عملکرد خود در دورهچهارمدفاع و برای دوره بعدی برنامه مدونی ارائه کرد اما شریف‌نژاد و محمودی هر کدام به دلایلی موفق به ارائه برنامه نشدند که تصمیم حاضرین در شورا بر این شد که تا پنجشنبه همینهفته نیز به آن‌ها فرصت داده شود.

وی اذعان کرد:در نهایتپیش‌بینیمی‌شودکه با توجه به اقبال عمومی مردم و اعضای شورای شهر به ابقای محمد حضرت‌پور در پست شهرداری ارومیه وی یکم شهریورماهبه‌طوررسمیبه‌عنوانشهردار ارومیه معرفی شود.

اصفهان

4 گزینه نهایی شهرداری اصفهان مشخص شدند+ سوابق

به گزارش تسنیم از اصفهان، فتح‌الله معین با اشاره به ادامه بررسی برنامه‌های پیشنهادی گزینه‌های شهرداری اظهار داشت: در ادامه بررسی برنامه‌های پیشنهادی گزینه‌های شهرداری اصفهان صبح امروز سیدمحمود حسینی استاندار اسبق اصفهان و سیستان و بلوچستان برنامه خود را ارائه دادند و اظهار کردند ارائه این برنامه برایانتقال نظرات و تجربیات خود در زمینهمدیریت شهری اصفهان به منتخبین مردم است.

وی اضافه کرد: در این برنامه که تحت عنوان اصفهان پایدار، ارتقاء رفاه و مشارکت شهروندان تدوین‌شده که به نقاط قوت و مشکلات شهری با رعایت آینده‌نگری توجه ویژه به عمل آمد و آمادگی خود را برایهمکاری با شورا و شهردار منتخب اعلام و اظهار داشتند که بنده کماکان آمادگی پیگیری مشکلات اصفهان را در سطح ملی دارم.

رئیس موقت منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سپسمهدی جمالی‌نژاد شهردار فعلی اصفهان در جلسه حاضر و گزارش مبسوطی درباره کارهای انجام شده در طول دوره مسئولیت خود در شهرداری اصفهان و تغییراتی که در طول دوره خدمت در شهر اصفهان و نحوه مدیریت آن ایجاد کرده بودند، به جلسه ارائه و اظهار داشت که برنامه کار بنده برنامه اصفهان1400 است که به شورای شهر ارائه و در دست اجرا و ارزیابی است.

وی ادامه داد: وی در ادامه اظهار داشتند که باوجود داشتن انگیزه و توان لازم برای ادامه خدمت برایاحترام به رأی مردم و نمایندگان آن‌ها در شورای اسلامی شهر از ادامه خدمت در سمت شهردار به‌منظور آزادی شورای اسلامی و اقتصاد به گردش مدیریت درخواست معافیت دارم که اعضای پنجمین دوره شورای شهر اصفهان از زحمات و حسن نظر ویتقدیر کردند.

معین تأکید کرد: در ادامه برایتعیین چهار نفر از بین هشت گزینه شهرداری اصفهان افراد و نظریات جمعی اعضای منتخب شورای پنجم سیدمهدی ابطحی، مهدی فاتحی، سیدرضا عقدایی و قدرت‌الله نوروزی مشخص شدند که در مراحل بعدی تا آغاز به کار رسمی شورا گزینه شهرداری اصفهان مشخص خواهد شد.

به گزارش تسنیم، سوابق گزینه‌های پیش روی شهرداری اصفهان به شرح زیر است:

*سید‌مهدی ابطحیمعاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشیار، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان

*سید رضا عقداییمعاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان

*مهدی فاتحیرئیس شورای راهبردی شهرهای جدید کشور و شهردار بهارستان

*قدرت‌الله نوروزیعضو هیئت علمی و مدیر گروه حقوق دانشگاه اصفهان و فرماندار اصفهان در دولت اصلاحات

کرج

5 گزینه مطرح برای "شهردار کرج" را بشناسیم+ اسامی

محمدحسین خلیلی‌اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درکرجبا اشاره به روند انتخاب شهردارکرج در شورای شهر کرج اظهار داشت: بنده نزدیک به 90 نفر از افراد گوناگون مانند شهرداران، استانداران، نمایندگان مجلس و معاونان استاندار را بررسی کردم.

رئیس سنی شورای پنجم شهر کرج با بیان اینکه بعد از مشورت با اعضای شورای پنجم بعد از بررسی افراد گوناگون در نهایت 32 نفر انتخاب شدند، ادامه داد: بعد از بررسی این 32 نفر، 7 نفر انتخاب شدند.

وی با ابراز اینکه این 7 نفر عملکرد گذشته خود را ارائه دادند و خود را معرفی کردند، بیان کرد: منتخبین مردم از این افراد سؤال‌های خود را پرسیدند و در نهایت 5 نفر انتخاب شدند.

خلیلی‌اردکانی با بیان اینکه این 5 نفر باید در یک جلسه برنامه‌های خود را برای شهردار شدن به نمایندگان مردم ارائه دهند، اضافه کرد: روز دوشنبه جلسه‌ای که این افراد باید برنامه‌ خود را ارائه دهند، مشخص می‌شود.

وی با اشاره به منتخبانسمت شهرداری کرج، اظهار داشت: آقایانمصطفی سلیمیبا سابقه شهرداری مناطق گوناگون تهران،نصیریاز شهرداران مناطق تهران،نوذرپوراز شهرداران مناطق تهران،مقدس‌زادهاز شهرداران مناطق تهران ومحسن صادقیاز مدیران وزارت کشور نامزدهای شهرداری کرج هستند.

بوشهر

گزینه‌های مطرح برای تصدی پست شهرداری بوشهر

براساس آخرین اطلاعات کسب شده 10 گزینه برای تصدی پست شهردار بوشهر معرفی شده که در جلسه‌ای تخصصی، گزینه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و با رای‌گیری اعضای شورای شهر، شهردار بوشهر انتخاب و معرفی می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر اظهار داشت: 22 مرداد گزینه‌های تصدی شهرداری بوشهر مشخص می‌شود.

عبدالخالق برزگرزاده بیان کرد: مقرر شد در این جلسه هرکدام از منتخبان 2 گزینه برای تصدی پست شهرداری بوشهر معرفی کنند.گزینه‌های تصدی پست شهرداری بوشهر به شرح ذیل است:

1- غلامعلی میگلی‌نژاد شهردار فعلی بوشهرسابقه شهردار بوشهر و نمایندگی مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس هشتم در کارنامه دارد.

2-مسعود شکوهیعضو شورای سوم شهر بوشهر، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش و معاون اداره کل آموزش و پرورش

3- فضل‌الله توسلیشهردار سابق بوشهر

4- مسعود نصوریمدیرعامل فعلی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر، مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و معاون اسبق امور عمرانی استاندار بوشهر

5- امان‌الله شجاعیعضو شورای شهر سوم بوشهر و رئیس سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر

6- حمید پورحیدرنایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی استان بوشهر

نبی دهقان،علی یاسین، فرشاد فرزین و احمد جعفری‌نسب از دیگر گزینه‌های تصدی پست شهرداری بوشهر است.

تهران

نجفی بدون رقیب شهردار منتخب شد/ استعفای مهرعلیزاده در آخرین لحظه

به گزارش تسنیم از تهران، در حالی که جلسه انتخاب شهردار تهرانبا حضور 3 کاندیدای نهایی یعنی الهه کولایی، محمدعلی نجفی و محسن مهرعلیزاده آغاز شده بود و آنها ساعت‌ها به ارائه برنامه‌های مفصل خود به‌منظور تصدی شهرداری تهران پرداختند اما در نهایت محمدعلی نجفی که از روزهای قبل به‌عنوان گزینه‌ اصلی معرفی شده بود، بدون رقیب، از سوی 21 عضو شورای شهر به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

در حالی که کمتر از 30 دقیقه قبل از رأی‌گیری الهه کولایی انصراف خود را اعلام کرده بود تا رقابت اصلی بین محمدعلی نجفی و محسن مهرعلیزاده برگزار شود، در آخرین لحظات نیز مهرعلیزاده کنار کشید تا محمدعلی نجفی تنها گزینه پیشِ‌روی اعضای شورای شهر باشد.

آن‌طور که محسن هاشمی بعد از خروج از جلسه اعلام کرد، نجفی با کسب 21 رأی به‌عنوان منتخب شورای شهر معرفی شده است.

مشهدمقدس

"قاسم تقی‌زاده خامسی" شهردار مشهد‌مقدس شد + سوابق

براساس گزارش خبرنگار تسنیم ازمشهدمقدس، شورای شهر پنجم مشهد با انتخاب شهردار جدید مشهد نخستین اقدام جدی خود را صورت داد و قاسم تقی‌زاده خامسی را به‌عنوان شهردار جدید مشهد انتخاب کرد.

تقی‌زاده خامسی دارای تجربه‌ای 25ساله در مدیریت شهری و متولد مشهد است. وی6 سال معاون خدمات شهری کرباسچی در دوره حضورش در شهرداری تهرانبوده است.

وی که دارایکارشناسی ارشد عمران بوده؛هم‌اکنون مشاور اتاق بازرگانی تهران است. همچنینشهردار جدید مشهد‌ مقدسدر سال‌های 66 تا 71 معاون‌ فنی استانداری خراسان‌رضوی بوده و با مسائل استان خراسان‌رضوی نیز تا حدی آشنایی دارد.

بجنورد

شهردار آینده بجنورد کیست؟

تنها فردی که تاکنون نامی از گزینه‌های مطرح در شورا را رسانه‌ای کرده٬ سید محسن موسوی است. عضو منتخب شورای پنجم شهر بجنورد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: فعلا برای اعلام گزینه‌ها زود است ولی افرادی مدنظر شورا هستند که باید با آن‌ها برای شهرداری بجنورد رایزنی شود.

وی افزود: آقایان "روح‌الله براتیان"، "محسن برزوئی" و "خلیل الله کاظمی" از گزینه‌های مطرح برای تصدی شهرداری بجنورد هستند ولی در این میان، اقبال اعضاء برای شهردار شدن روح‌الله براتیان، بیشتر از سایر گزینه‌ها است.

محسن برزوئی

محسن برزوئی شهردار اسبق بجنورد، نیشابور و مناطق مختلف شهرداری مشهد است. وی دارای لیسانس عمران بوده و عضویت در هیئت‌مدیره شرکت مسکن‌سازان ثامن و شهرداری ثامن مشهد را نیز در کارنامه خود دارد. برزوئی از نام‌هایی است که همیشه برای انتخاب شهردار بجنورد مطرح بوده ولی پس از سال 78 و پایان کارش به عنوان شهردار بجنورد، دیگر مسئولیتی را در شهرداری این شهر نپذیرفته است.

وی در گفت‌وگو با تسنیم در مورد قرار گرفتن نامش در بین گزینه‌های شهرداری بجنورد اظهار داشت: به هیچ وجه این موضوع صحت نداشته و هیچ صحبتی نیز با من نشده است. علاقه‌ای هم به قبول مسئولیت در شهرداری بجنورد ندارم.

خلیل الله کاظمی

خلیل‌الله کاظمی در حال حاضر معاون خدمات شهری شهرداری مشهد است. از او به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری مشهد نیز نام برده می‌شود.

وی دانشجوی دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری است. عضویت هیئت مدیره سازمان خدمات موتوری٬ سازمان بازیافت و تبدیل مواد و عضویت سازمان نظام مهندسی استان خراسان در پرونده کاری وی ثبت شده است.

روح الله براتیان

روح‌الله براتیان، مهم‌ترین گزینه اعضای پنجمین دوره شورای شهر بجنورد برای قبول مسئولیت شهرداری است. وی معاون اداری و مالی سازمان حمل و نقل پایانه‌های استان است و در کلاس‌های مدیریت خانواده نیز تدریس و سخن‌رانی می‌کند. حضور 3 ساله او به عنوان شهردار در بجنورد همراه با چالش‌هایی با شورای چهارم بود که در نهایت براتیان را مجبور به استعفا کرد.

اعضای شورای چهارم سئوالاتی در مورد برنامه اعلامی براتیان، بدهی‌های شهرداری و عملکرد هزینه‌ای شهرداری و مدرک تحصیلی وی داشتند که سبب جدایی او از شهرداری بجنورد شد. در حال حاضر بنا بر اعلام غیررسمی اکثر اعضای شورا، وی به عنوان مهم‌ترین گزینه شهرداری بجنورد مطرح است.

اهواز

نخستین گزینه شهرداری اهواز برنامه‌هایش را به شورای شهر ارائه داد

محمدرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: اقدامات خوبی برای انتخاب شهردار اهواز از سوی شورای شهر پنجم انجام شد.گزینه‌های زیادی برای تصدی شهرداری اهواز مدنظر شورای شهر بود که فرم ارزیابی عملکرد و سوابق برای آنها ارسال شد که برخی هنوز این فرم را برای ما نفرستادند.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر اهواز در ادامه مهدی جمالی‌نژاد شهردار فعلی اصفهان را یکی از گزینه‌های مورد نظر شهرداری این کلانشهر معرفی و عنوان کرد: آقای جمالی‌نژاد به دعوت اعضای منتخب شورای شهر اهواز به این شهر سفر کرد و به همراه برخی از اعضای این شورا بازدیدی از مناطق شهر انجام داد.

ایزدی با بیان اینکه شهردار اصفهان یکی از گزینه‌ها برای تصدی شهرداری کلانشهر اهواز است، گفت: جمالی‌نژاد در ادامه سفر خود به خوزستان در جلسه حدود 6 ساعته شورای منتخب حضور یافت و برنامه‌های خود را ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه گزینه‌های دیگری نیز برای تصدی شهرداری کلانشهر اهواز مدنظر بود اضافه کرد: از جمله این گزینه‌ها می‌توان به منصور کتانباف شهردار پیشین اهواز، مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم، علیرضا نوین شهردار پیشین تبریز و علیرضا پاک‌فطرت شهردار شیراز اشاره کرد که همگی انصراف دادند.

عضو منتخب شورای شهر اهواز با یادآوری این مطلب که برای تصدی پست شهرداری کلانشهر اهواز گزینه‌های بومی و غیربومی دیگری نیز مدنظر است، تصریح کرد: افراد مورد نظر برای این پست باید سوابقی همچون وزیر یا معاون وزیر، استاندار یا معاون استاندار، شهردار کلانشهر یا معاون آن، همچنین شهردار یکی از مناطق تهران را در کارنامه خود داشته باشند.

سمنان

بیش از 8 گزینهشانس تصدی شهرداری سمنان را دارند

عباسعلی طالب بیدختی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درسمناناظهار داشت: جلسات زیادی برای تعیین شهردار سمنان و روند مدیریت این شهر به‌عنوان مرکز استان سمنان با حضور اعضای منتخب در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان برگزارشده است.

وی با اشاره به اینکه گزینه‌های متعددی برای تصدی سمت شهرداری سمنان در جلسات اعضای منتخب در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان مطرح و سوابق آنان بررسی‌شده است تصریح کرد: هنوز گزینه نهایی شهرداری سمنان مشخص نیست.

منتخب مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان در پاسخ به این پرسش تسنیم مبنی بر اینکه چه تعداد از نامزدهای تصدی پست شهرداری سمنان برای بررسی بیشتر باقی‌مانده‌اند خاطرنشان کرد: 8 نفر یا بیشتر از آن، همچنان شانس تصدی شهرداری در سمنان را دارند.

طالب بیدختی با امتناع از اعلام گزینه‌های مطرح برای تصدی شهرداری سمنان تأکید کرد: محتوای جلسات منتخبان مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان محرمانه است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر زمان نهایی شدن گزینه موردنظر منتخبان مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان برای تصدی شهرداری این شهر گفت: همه‌چیز امکان دارد؛ حتی اینکه گزینه نهایی شهرداری سمنان در نخستین روز کاری شورای شهر پنجم انتخاب نشود؛ البته ممکن است تا آن روز گزینه نهایی مشخص شود که در این صورت اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

زاهدان

8 گزینه مطرح برای شهرداری زاهدان چه کسانی

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم

شهردار اصفهان با تاکید بر اهمیت مدیریت بحران در بحران‌های مصنوعی گفت: مدیران نباید درگیر بحران‌های تصنعی شوند، عده‌ای نیت دارند دعوایی به پا کنند و مدیر را درون رینگ بکشند،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه چند تن از مدیران شهرداری اصفهان اظهار کرد: سال جاری، سال عجیب و غریبی بود و با تحولات عجیب آغاز شد، سالی که با شهادت یکی از بهترین‌های شهر آغاز شد، امیدوارم نوید بخش سال پرتلاشی باشد.

وی با بیان اینکه برای انجام یک کار محکم و اصولی باید چهار سطح مدیریت پیش‌بینی شود، افزود: سطح اول استراتژیک است که باید بدانیم می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم، به معنی طراحی نقشه راه است که اگر وجود نداشته باشد، خطا می‌رویم و اسیر روزمرگی می‌شویم؛ برنامه ۱۴۱۰ آماده و به تصویب شورای اسلامی شهر رسید، پس در این سطح نقشه راه قیمتی در اختیار داریم که سرمایه‌گذاری زیادی برای آن انجام شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سطح دوم مدیریتی «برنامه‌ریزی» است، گفت: نقشه راه وجود دارد و می‌دانیم که در هشت سال آینده چه کاری باید انجام شود، سال گذشته برنامه ۱۴۰۳ که برنامه بسیار خوبی است، تصویب شد و در حال حاضر برنامه‌های مبتنی بر برنامه راهبردی را در اختیار داریم، حدود ۷۰۰ پروژه تعریف شده و سطوح آن مشخص است، پروژه‌های شاخص زیر ذره‌بین شهرداری و شورای شهر قرار گرفته و لحظه به لحظه در حال پیگیری، انجام و اجرا است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه سطح سوم مدیریت اجرایی است، تصریح کرد: بر اساس نقشه راه برش یک ساله تعیین شده است و پس از این مدیران اجرایی باید برنامه‌ها را اجرا کنند؛ انتظاری که سال جاری شورای اسلامی شهر از من و متقابلاً من از شما دارم، این است که حساب آن را با سال‌های قبل متفاوت ببینید، اگر سال پیش عالی بودید سال جاری باید عالی‌تر باشد، اگر جهادی بودید، جهادی‌تر عمل کنید، قرار است کنار هم با سرعت حرکت کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بخشی از تغییرات در شهرداری مبتنی بر استراتژی جدید و سیاست ۱۴۰۳ بود، ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در کنار هم برنامه ۱۴۰۳ را در حداکثر ظرفیت ممکن تحقق بخشیم، ۳۰ همت بودجه پیش‌بینی شده که با احتساب سازمان‌ها بیش از ۳۴ همت است که باید تلاش کنیم منابع تحقق پیدا کند و متناسب با برنامه‌های بودجه، پروژه‌ها اجرا شود و تحقق پیدا کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بخشی از پاداش و تشویق به کارآمدی گره خورده است، گفت: حدود ۲۵ درصد پرداختی‌های ماهانه متأثر از عملکرد مدیران است، نظام ارزیابی تدوین شده و آماده اجرا است، امیدوارم هرماه در حداکثر ممکن بتوانیم ممنون‌دار افراد باشیم.

وی با بیان اینکه چهارمین سطح مدیریت، مدیریت بحران است، تصریح کرد: هنگام اجرا گاهی با بحران مواجه می‌شویم که انواع مختلفی دارد، بخشی از آن طبیعی است، گاهی به علت اینکه نقشه تأسیسات شهر را در اختیار نداریم اشکالاتی پیش می‌آید، در بعضی پروژه‌های عمرانی همچون شهدای ورزشکار که به‌رغم مطالعات اولیه با تاسیساتی مواجه شدیم که از اختیار شهرداری خارج است و باید سایر ارگان‌ها وارد شوند، هنگام بحران بدترین کار استیصال و درماندگی است، گاهی نیز بحران‌ها علت سیاسی اجتماعی دارد.

قاسم‌زاده با تاکید بر اهمیت مدیریت بحران در بحران‌های مصنوعی گفت: مدیران نباید درگیر بحران‌های تصنعی شوند، عده‌ای نیت دارند دعوایی به پا کنند و مدیر را درون رینگ بکشند، همچون حواشی که در فضای مجازی ایجاد می‌کنند و مدیران را درگیر آن می‌کنند.

مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر به کسی باج نمی‌دهد

شهردار اصفهان با بیان اینکه چند دسته از افراد مشکلات شهر را بیان می‌کنند و ما از آن‌ها استقبال می‌کنیم و قابل احترام هستند، افزود: یک دسته فرهیختگان، دغدغه‌مندان یا کارکنان قدیمی شهرداری هستند که مشکلات را با ما در میان می‌گذارند.

وی ادامه داد: دسته دیگر مطالبه‌گرانی هستند که امور شهر را پیگیری می‌کنند، هرچند گاهی برای اینکه حرفشان شنیده شود صدایشان را بلندتر از فرهیختگان می‌کنند، اما باز هم ارزشمند هستند، حتی گاهی شخصاً برای آن‌ها پیام می‌گذارم و پیگیر مطالبشان هستم؛ چه چیز بهتر از اینکه عده‌ای جوان در شهر دنبال اشکالات بگردند و انعکاس دهند، اگر در شهری کنش و واکنش نداشته باشیم این شهر مرده است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه گروه آخر که در حد انگشتان یک دست هم نیستند، مبتنی بر تعاملی که با آن‌ها داشته‌ام، افراد باج‌گیری هستند که فشار می‌آورند تا امتیاز بگیرند، اظهار کرد: این افراد تقریباً شناخته شده هستند، تمام دستگاه می‌دانند این افراد دنبال چه چیزی هستند، به آن‌ها اعلام می‌کنم خودتان را خسته نکنید این مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر به کسی باج نمی‌دهد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اگر بشنوم مدیری به‌خاطر ترس از این افراد امتیاز داده است، با آن مدیر برخورد می‌شود، تصریح کرد: ترکیب این دوره شورای اسلامی شهر مطلوب است، هرچند تمام شوراهای اسلامی شهر اصفهان در زمان حضور منشأ خدمت بودند، اما بافت این شورا متفاوت است، بحث بر سر مسائل به‌صورت جدی در میان آن‌ها در جلسات وجود دارد و پیگیر امور هستند، ولی پس از اتمام

کد خبر 747930

دیگر خبرها

  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • «محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه