Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: در اجرای طرح نا امن سازی محیط‌های آلوده به مواد مخدر به ویژه مخدر صنعتی باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه بهمن‌مرادی‌فر امروز در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان با اشاره به اهیمت آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آنهابه‌ویژه آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار چهارگانه طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه‌نشینی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری این امر به صورت قرارگاهی در حال انجام است که در استان رئیس کل دادگستری به عنوان فرمانده قرارگاه و دادستان دبیر قرارگاه و سایر اعضا نیز حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی‌فر با بیان اینکه مواد مخدر به‌ویژه مواد مخدر صنعتی با توجه به گستردگی و فراگیری استفاده از آن احتیاج به تدابیر ویژه و اورژانسی دارد گفت: اساس طرح ناامن‌سازی محیط‌های تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی بر این است که محیط برای مقاصد فروشندگان مواد مخدر اعم از خرده‌فروش و عمده‌فروش نا امن شود.

وی افزود: چنانچه این افراد در حوزه کاری خود احساس امنیت داشته باشند و به راحتی فعالیت خود را انجام دهند منجر به وسعت دامنه فعالیت آنان و گسترش آسیب خواهد شد و بدیهی است که خود به خود مولد آسیب‌های دیگری همچون مفاسد اخلاقی و طلاق است.

مرادی‌فر با اشاره به اینکه ارگان‌هایی همچون نیروی انتظامی به عنوان ارگان معین در این طرح ایفای نقش می‌‌کنند گفت: اصل کار بر عهده بسیج نهاده شده است که فلسفه آن در ابتدا گستردگی اشراف اطلاعاتی که از طریق بسیج وجود دارد و در مرحله بعد ضابط قضایی بودن بسیج است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح، محیط‌های آلوده باید در اولویت قرار گیرند افزود: صدا و سیما نیز نسبت به انعکاس وسیع اجرای طرح اقدام کند که بازتاب آن در ایجاد حس ناامنی برای فروشندگان مواد مخدر تا مدت‌ها اثرگذار خواهد بود.

مرادی‌فر با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح همکاری تمام دستگاه‌ها نیاز است عنوان کرد: مقام قضائی جهت صدور دستورات لازم، اورژانس و آتش‌نشانی هر کدام به نوبه خود به ایفای نقش می‌پردازند.

معاونت اجتماعی دادگستری استان کرمانشاه افزود: آموزش‌های لازم در حوزه قانون به‌کارگیری سلاح و بازرسی بدنی و خودرو، دستگیری، بدرقه و نگهداری متهم، سلاح شناسی، تعقیب و مراقبت، شناسایی شگرد و محلهای جاسازی مواد مخدر، قانون مجازات اسلامی، حفاظت گفتار، آموزش کنترل خشم و تاب‌آوری به نیروهای بسیج معرفی شده از سوی سپاه نبی اکرم(ص) به عنوان ضابطین قضایی از سوی معاونت اجتماعی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی قانون به کارگیری سلاح و بازرسی بدن و خودرو و دستگیری و بدرقه متهم در 14 تیر ماه توسط قائم مقام دادگستری کل استان برگزار شد عنوان کرد: در این کارگاه قانون به کارگیری سلاح و بازرسی بدن و خودرو به طور کامل برای شرکت‌کنندگان تحلیل و توضیح داده شد و مواردی که ضابطین از به‌کارگیری سلاح منع شده‌اندبه طور کامل توضیح و به سؤالات پاسخ داده شد.

مرادی‌فر با بیان اینکه در 12 تیر ماه کارگاه آموزش بسیجیان منتخب با موضوع قانون مجازات اسلامی، آ. د. ک و قانون نیروهای مسلح و نیز شناسائی انواع مواد مخدر صنعتی و شناسائی شگرد و محل‌های جاسازی مواد مخدر برگزار شد گفت: طی این کارگاهمواد قانون مجازات اسلامی و آئین دادرسی کیفری و قانون نیروهای مسلح مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفت و بسیجیان با ظرایف قانونی آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه کارگاه حفاظت گفتار 14 تیر ماه برای بسیجیان منتخب در طرح ناامن‌سازی محل‌های تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی برگزار شد افزود: در این کارگاه ابتدا براساس آیات و روایات اسلامیضرورت حفظ زبان از گفتار لغو و بیهوده بیان و مزایای سکوت و کم حرفی سپس در خصوص رازداری و حفظ اسرار نظامی و مجازات افشای سر به طور مبسوط بیان شد.

مرادی‌فر با بیان اینکه در 14 تیر ماه کارگاه سلاح‌شناسی در زمینه اسلحه کلاشینکف و سلاح کمری برای فراگیران آموزش و روش مسلح کردن، هدف‌گیری، شلیک برد مؤثر و غیرمؤثر برگزار شد گفت: کارگاه آموزشی تعقیب و مراقبت و مبارزه با مواد مخدر صنعتی در 13 تیر ماه برای بسیجیان منتخب برگزار شد و در این کارگاه قوانین و مقررات مربوطه برای بسیجیان آموزش ارائه و راه‌های مراقبت و تعقیب متهمان بدون توسل به اسلحه و خشونت توضیح داده شد.

انتهای پیام/

R41380/P1357/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانى استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و سریعاً آن را متوقف کردند.

سردار محمد احمدی گفت: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که در بخش های مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

وی افزود: راننده خودرو از محل متواری شد و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد