Web Analytics Made Easy - Statcounter

با واگذاری کارخانه گروه ملی فولاد اهواز به پیمانکاران خصوصی توسط بانک ملی و مدیریت ناکارآمد این کارخانه در راس باعث شده تا فعالیت این کارخانه متوقف شود و حدود 3 ماهی است کارگران این کارخانه حقوقی دریافت نکرده‌اند از طرفی عدم ارتباط کارخانجات داخلی با یکدیگر و عدم تامین نیازهای یکدیگر که در توانشان هست بر تعطیلی این نوع کارخانجات دامن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کار ایرانی، کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد اهواز چند وقتی است که در گیر و دارم مشکلات و معضلات ناشی از عدم اجرای صحیح واگذاری کارخانجات به بخش خصوصی شده و در حال حاضر نزدیک به 3 هفته است که تولید این کارخانه متوقف شده است.

از طرفی طی این مدت کارگران این کارخانه به دلیل معوقات حقوقیشان که نزدیک به 4 ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند بارها دست به تجمعات اعتراض آمیزی جلوی دادستانی و استانداری اهواز برای دریافت حقوق و مطالباتشان اما متاسفانه هنوز پاسخی به زحمات این کارگران زحمت کش داده نشده است.

4 ماه است که کارگران گروه ملی فولاد اهواز حقوق نگرفته اند

جواد کاظم نسب نماینده مردم اهواز در گفتگو با سایت خبری کار ایرانی با اشاره به تعطیلی کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد اهواز اظهار داشت: حدود 4 هزار نفر در این کارخانه مشغول به کار بودند که با دستگیری مدیر عامل این کارخانه توسط وزارت دادگستری و اعدام وی این کارخانه به علت بدهی‌های زیادی که به بانک ملی داشته به این بانک واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: حتی اخیرا دارایی‌هایی که توسط وزارت دادگستری از اموال این شرکت بلوکه شده بود به بانک ملی واگذار شده است اما با اینحال این بانک از خود را نا توان از اداره این شرکت اعلام کرده است به همین خاطر بانک ملی در صدد واگذاری این کارخانه به پیمانکاران خصوصی است و در ظاهر این عقد قراردادها رو به پایان است.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه بعد از روی کار آمدن مدیریت جدید کارگران این کارخانه بیش از 4 ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند، افزود: متاسفانه مدیریت جدید این کارخانه یک مدیریت ناکارآمد است چرا که در این برهه زمانی حساس که نیاز است مدیریت در کنار کارگران باشد با وارد کردن کارگران غیر بومی از استان‌های دیگر، حقوق کارگران زحمتکش این کارخانه را که چندین سال از عمر خود را در این کارخانه سپری کرده‌اند پرداخت نکرده است.

در سال تولید و اشتغال فرامین حضرت آقا نباید روی زمین بماند

کاظم نسب با عنوان اینکه مدیریت فعلی در صدد حل مشکلات پیش آمده نیست و توانایی رفع این معضلات را ندارد، بیان داشت: بانک ملی خود باید همت کند و سریعا وارد عمل شده و نسبت به حل مشکلات بوجود آمده اقدام کند و پاسخگوی این 4 هزار کارگر و همچنین صنایع داخلی استان باشد و نباید در سال اشتغال و تولید فرامین حضرت آقا روی زمین بماند.

وی برای پیشگیری از مشکلات اینچنین برای سایر کارخانجات با توجه به اینکه مشکل بوجود آمده برای کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد اهواز ناشی از عدم اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی است، عنوان کرد: این موضوع وابسته به نگرش و همت وزیر صنعت و معدن آینده در خصوص واگذاری کارخانجات به بخش خصوصی می‌باشد که ما نمایندگان مجلس نیز تذکراتی را در این باب به وزیر آینده در رابطه با توجه بیشتر به کارخانجات داخلی کشور داده ایم.

نا هماهنگی‌های موجود میان کارخانجات داخلی به تولید ضرر خواهد زد

نماینده مردم اهواز با عنوان اینکه متاسفانه بین کارخانجات بزرگ داخلی ما ناهماهنگی‌هایی وجود دارد، بیان داشت: میان کارخانجاتی مثل گروه ملی فولاد اهواز و نورد میله اهواز که گروه ملی میتواند خوراک و مواد اولیه بسیاری از این کارخانجات را تامین کند هیچگونه ارتباطی وجود ندارد و همین باعث شده تا بسیاری از کارخانجات ما رو به تعطیلی روند.

کاظم نسب در پایان با اشاره به اینکه معضلات کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد اهواز تا کی حل خواهد شد، خاطر نشان کرد: مجلس طی دو هفته آینده درگیر معرفی کابینه جدید دولت خواهد بود اما بلا فاصله پس از آن باید تکلیف این کارخانه مشخص و جواب قانع کننده ای به نمایندگان داده شود و در غیر اینصورت مجلس مجبور به استفاده از ابزارهای فشاری خود خواهد شد.

بانک منابع مورد نیاز برای پرداخت حقوق کارگران را تامین نمی‌کند

یکی از مدیران میانی کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد اهواز نیز در گفتگو با خبرنگار سایت خبری کار ایرانی با اشاره عللی که مسئولین رده بالای این کارخانه برای عدم پرداخت حقوق مدیران میانی و کارگران این کارخانه اظهار داشت: مسئولین این کارخانه علت عدم پرداخت حقوق به کارمندان و کارگران را عدم تخصیص منابع از سوی بانک اعلام کرده‌اند در حالی که گزارشات و اطلاعیه‌هایی مبنی بر آزاد شدن پول توسط دادستانی ابلاغ شد مبنی بر اینکه بانک موظف به پرداخت 50 میلیارد تومان در راستای پرداخت حقوق معوق کارمندان و کارگران و همچنین خرید مواد اولیه مورد نیاز برای ادامه فعالیت کارخانه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بانک هنوز این مقدار پول را پرداخت نکرده است، عنوان کرد: متاسفانه طی این چند وقت اخیر بانک با امروز و فردا کردن هنوز هیچ پولی بابت تسویه حساب کارگران و خرید مواد اولیه پرداخت نکرده است که این موضوع باعث اعتصابات متعددی توسط کارگران شده است و حدود 3 هفته ای است که این کارخانه تعطیل شده است.

مدیر میانی این کارخانه با توجه به اینکه ناهماهنگی‌های موجود میان بانک ملی و دادستانی نیز بر این مشکلات دامن زده است، افزود: برخی موضوعات و اختلافات میان بانک ملی و دادستانی وجود دارد که بانک ملی این مسائل را بهانه ای برای عدم پرداخت حقوق کارگران اعلام کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: واگذاری صحیح کارخانجات به بخش خصوصی تنها عامل پیشگیری از چنین مشکلات و معضلاتی برای واحدهای تولیدی است، در واقع قبل واگذاری کارخانجات دولتی ما به بخش خصوصی باید صلاحیت های لازم از نظر توانایی مدیریت و سابقه فعالیت فرد مورد نظر در آن حوزه بررسی شود تا در شرایط اضطرار و بحرانی بتواند با مدیریت خود مشکلات بوجود آمده را حل کند و از تعطیلی واحد تولیدی که به او واگذار شده است جلوگیری نماید.

انتهای پیام/ر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات

مهران فاطمی استاندار یزد درباره وضعیت صنعت فرش استان تصریح کرد: نابود شدن صنعت فرش قصه پرغصه‌ای است و باید همکاران دفتر اقتصادی و انجمن فرش این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به نگاه استان مبنی بر حرکت به سمت دانش بنیان و توسعه نساجی گفت: ما محدود کردن صنایع آلاینده پرآبخواه در استان را در پیش گرفتیم و در محور مهریز ـ عقدا کاهش هزار و ۸۰۰ مجوز را انجام دادیم.

فاطمی، در خصوص تامین مالی واحد‌های نساجی اظهار داشت: از تسهیلات سفر رئیس جمهور به یزد، هزار میلیارد تومان به نوسازی نساجی اختصاص یافته و امسال هم ۳۰ درصد تسهیلات تبصره‌ای به بخش نساجی اختصاص می‌دهیم.

استاندار همچنین خاطرنشان ساخت که ساختمان مرکز نوآوری نساجی برای تربیت نیروی انسانی ماهر را تامین می‌کنیم و تجهیز آن برعهده بخش خصوصی است تا در اول مهرماه آماده باشد.

فاطمی در خصوص راه اندازی دهکده نساجی هم گفت: این دهکده با مشکلات قانونی مواجه است و همچنین به ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد. جانمایی زمین را مشخص کنید تا زمین در اولین فرصت تامین شود.

وی با اشاره به سابقه پنج دهه استفاده استان از معادن افزود: این در حالی است که قدمت نساجی ما به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد، ولی با وجود داشتن نخبه و دانشگاه و فناوری همچنان واردکننده ماشین آلات نساجی و معدن هستیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت هم در این نشست موضوع پارچه را دغدغه اصلی حوزه کاری خود دانست و گفت: بخشی از واردات پارچه به صورت قاچاق انجام می‌شود و در این خصوص سال گذشته اقدامات را شروع کردیم و باید در قالب یک کارگروه به راه حل اجرایی رسید.

در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات صنعت نساجی یزد نیز افزایش واردات صنایع نساجی، کمبود منابع ارزی، دو نرخی بودن ارز برای صنعت نساجی و تبدیل تولیدکنندگان نساجی به وارد کننده مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • قول و قرار آتش‌بازی در ورزشگاه شیک جنوب
  • طلسم عجیب تراکتور مقابل فولاد در اهواز
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مشکلات کارخانه
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مسائل کارخانه
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است