Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر داخلی نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی گفت: بیش از یک هزار و 200 نمونه خون بند ناف در آذربایجان غربی ذخیره سازی شده است.

آرش آهرون در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به پیشرفت بیش از 90 درصد نمونه گیری در آذربایجان غربی افزود: بیش از یک هزار و 200 نمونه خون بند ناف در آذربایجان غربی ذخیره سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بانک خون بند ناف استان از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرده است اظهارکرد: در صورت مشخص بودن زمان دقیق زایمان، مادر چهار یا پنج روز قبل از زایمان جهت خون گیری به بانک خون مراجعه میکند و درصورت مشخص نبودن زمان دقیق زایمان ،خون گیری از بند ناف و مادر برای آزمایشات اولیه  هردو در بیمارستان انجام می گیرد.

آهرون درباره هزینه های آزمایشات انجام گرفته تصریح کرد: تمامی هزینه های آزمایشات گرفته شده بر عهده بانک خون بند ناف می باشد و خانواده ها هیچ هزینه ای در قبال آزمایشات انجام گرفته پرداخت نمی کنند.

وی درباره تخفیف های در نظر گرفته برای خانواده ها تصریح کرد: یکی از تخفیف هایی که بانک خون بند ناف آذربایجان غربی برای خانواده ها در نظر گرفته است، تخفیف ویژه برای دوقلوها بوده که درصورتی که خون بند ناف فرزند اول در بانک خون قرار گرفته باشد، برای عضویت فرزند دوم تخفیف ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی درباره بیمارانی که توسط خون بند ناف درمان می شوند، بیان کرد: امکان درمان  بیش از 60 بیماری از طریق ذخیره سازی خون بند ناف وجود داشته  که بیماری هایی از جمله  تالاسمی، لوسمی حاد، اختلالات سلول های بنیادی، کم خونی فانکونی، آپالاستیک، نقص ارثی پیلاکتی، ضایعه های نخاعی و فلج مادرزادی از طریق ذخیره سازی خون بند ناف قابل درمان است.

مدیر داخلی نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی ادامه داد: پروژه های درمانی بسیاری در مرحله پژوهش قرار دارند که از جمله مهم ترین پروژه های درمانی می توان به درمان بیماری های ام اس، آلزایمر، دیابت و جراحات نخاعی اشاره کرد.

آهرون درباره پیوند های انجام شده در بانک خون بند ناف می گوید: بیش از 14 پیوند در بانک خون بند ناف انجام گرفته است که تمامی پیوند ها موفقیت آمیز بوده اند.

وی درباره جایگاه نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی درکشورگفت: در بین نمایندگی های متوسط کشور، آذربایجان غربی رتبه اول را دارا است و در بین تمام نمایندگی های فعال کشور، نمایندگی بانک خون آذربایجان غربی رتبه ششم را دارد.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر پنجشنبه در نشست با بانک‌های استان در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

روستا اظهار داشت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور، ۵۵ درصد و در استان ۶۲ درصد است که این امر نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

روستا یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله سی سخت، دچار خسارت شدند، ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است و پیگیری برای اختصاص اعتبار به این واحدها انجام شده است.

کد خبر 6095034

دیگر خبرها

  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد