Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، محمدرضا شیخ‌الاسلامی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید به نهاد ریاست‌جمهوری تعلق دارد و دستورالعمل‌های آن توسط هیأت‌وزیران ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گیلان با اشاره به اینکه صندوق از کسب‌وکارهای خرد حمایت می‌کند، تصریح کرد: منابع مالی صندوق محدوده بوده و سطح تقاضاها فراوان است که به نسبت این منابع باید فرصت‌های زیادی برای متقاضیان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح روستای بدون بیکار در سال 94 در استان گیلان اجرا و دستورالعمل آن توسط رئیس‌جمهور به دیگر نقاط کشور ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم شهرستان آستارا با 49 روستای دارای سکنه تا 1400 به یک شهرستان بدون بیکار تبدیل شود.

شیخ‌الاسلامی با تأکید براینکه در روستای عنبران ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و همه‌چیز در این روستا برای اجرای طرح روستای بدون بیکار آماده بوده و تنها نیاز به ساماندهی دارد، بیان کرد: با برپایی بازارچه‌های فصلی و برگزاری جشنواره‌های مختلف می‌توان صنایع‌دستی این روستا را به گردشگران شناساند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گیلان با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از درآمدهای سودآور بوده و کشاورزان استان به روش‌های عصر قجر کار می‌کنند که این روش‌ها نیاز به بازنگری و اصلاح دارند، افزود: صندوق در بخش شیلات و کشاورزی به دنبال طرح‌های اثرگذار و متفاوت است.

وی با تصریح براینکه فضای فیزیکی و نیروی انسانی موجود در صندوق کارآفرینی امید شهرستان آستارا نامناسب و بسیار کم است، خاطرنشان کرد: در ماه‌های آینده قرار است چند نیروی جدید به مجموعه فعلی صندوق کارآفرینی امید این شهرستان اضافه شود.

شیخ‌الاسلامی با اذعان براینکه صندوق کارآفرینی امید شهرستان آستارا اکنون در بین شهرستان‌های استان گیلان در رتبه چهارم قرار دارد، تصریح کرد: چهارچوب معرفی متقاضی از شیلات و جهاد کشاورزی به اداره کار و از اداره کار به صندوق کارآفرینی امید زمان‌بر بوده و نیاز به اصلاح دارد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی صندوق‌های خرد محلی با پرداخت 30 میلیون تومان تسهیلات به اعضای صندوق بدون ضمانت گفت: سهمیه استان گیلان 50 عدد صندوق است که می‌توان پنج تا 10 عدد از این صندوق‌ها را با همکاری جهاد کشاورزی در شهرستان آستارا راه‌اندازی کرد.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در نشست مذکور اقدامات صندوق کارآفرینی امید را در بحث اشتغال تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این شهرستان، کسب‌وکارهای خرد است که صندوق کارآفرینی امید با پرداخت تسهیلات ارزان می‌تواند از این کسب‌وکارهای خرد حمایت کند.

یونس رنجکش کیسمی با بیان اینکه سهم درصد بیکاری در این شهرستان کم نیست و بسیاری از بیکاران جویندگان کار نحوه ورود به کسب‌وکار را بلد نیستند، تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید بهتر است در کنار پرداخت تسهیلات، فنون ورود به کسب‌وکار را به آن‌ها یاد دهد.

وی با تصریح براینکه چهار روستا دو روستا در بخش مرکزی و دو روستا در بخش لوندویل در بحث روستای بدون بیکار منتخب‌ شده‌اند، خاطرنشان کرد: چهار روستایی که برای اجرای طرح روستای بدون بیکار انتخاب ‌شده‌اند کوچک و کم‌جمعیت هستند تا بتوان طرح را به‌ خوبی در این روستاها پیاده کرد.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید

در پی وقوع سیلاب کم‌سابقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان، نهادهای مختلف به یاری مردم شتافتند و حالا کاروان کمک‌های نیرو زمینی سپاه به روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتیاری، در پی وقوع سیلاب کم‌سابقه در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، نهادهای مختلف به یاری مردم شتافتند و حالا کاروان کمک‌های نیرو زمینی سپاه به روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری رسیده است.

این کاروان شامل 40 دستگاه خودرو حامل ارزاق، آرد، اقلام بهداشتی و اسباب بازی به ارزش بالغ بر 50 میلیارد ریال بوده که اقلام آن میان ساکنان روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری در حال توزیع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • دعوت ۶۰ کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید