Web Analytics Made Easy - Statcounter

کودتا در اصل در ۲۵ مرداد رخ داد و ۲۸ مرداد شورش بود، و عدم امنیت،‌ بی پولی و مخالفت ارتش با مصدق موجب شد تا کسی از وی حمایت نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خسرو معتضد، پژوهشگر تاریخ با کهنه و تکراری خواندن اسناد منتشر شده آمریکا درباره نهضت ملی شدن نفت گفت: آیت الله کاشانی قبل از روحانی بودن فردی سیاسی بود و سوابق مبارزاتی طولانی با استعمار انگلیس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سخنانی طی نشست «فرآیند ساخت‌یابی کودتای آمریکایی- انگلیسی 28 مرداد» با تاکید بر اینکه بررسی واقعه 28 مرداد بدون توجه به اوضاع داخلی ایران غیر ممکن است،‌ افزود: در آن سال‌ها بزرگترین حمله ملخی را به ایران داشتیم که موجب شده بود تا اوضاع اقتصادی مردم و دولت بسیار حاد باشد. از سوی دیگر با قطع شدن پول نفت دولت عملا پولی در بساط نداشت. آن هم در شرایطی که بودجه اداره مملکت 600 میلیون تومان بود.

معتضد با تاکید بر اینکه واقعه 25 مرداد کودتا بود،‌ تصریح کرد: 28 مرداد شورش بود. از نگاه این استاد تاریخ، عدم امنیت،‌ بی پولی و مخالفت ارتش با مصدق موجب شد تا کسی از وی حمایت نکند.

انتهای پیام/

R1016168/P36446/S8,95,1128/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، امروز صبح چهارشنبه 12 اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

واریز 2 میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم به‌طور پیوسته برگزار شده است.

خبرهای تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • مادر روحانی شهید «حبیب الله رضایی» آسمانی شد
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • هشدار مشاور قالیباف در واکنش به گشت ارشاد: «وقوع واقعه برنامه ریزی شده کف خیابان»
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!