Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چهارمين روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت دوازدهم لحظاتي قبل در صحن علني مجلس شوراي اسلامي آغاز شد.
به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، چهارمين روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت دوازدهم دقايقي قبل در صحن علني مجلس شوراي اسلامي آغاز شد.
نمايندگان طي سه جلسه گذشته صلاحيت وزراي پيشنهادي «آموزش و پرورش»، «ارتباطات و فناروي اطلاعات»، «اطلاعات»، «اقتصاد و امور داريي»، «امورخارجه»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکي»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعي»، «جهاد کشاورزي»، «دادگستري» و «دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح» را بررسي کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اخبار لحظه به لحظه بررسي صلاحيت «وزراي پيشنهادي» را با ميزان بخوانيد.
قره‌خاني: وزارت نفت دولت يازدهم براي انتقال گاز از جنوب به شمال تلاش کرد
1396/05/28 - 18:02
قره خاني در موافقت با وزير پيشنهادي نفت گفت: زمستان 86، دولت ترکمنستان گاز را قطع کرد و خواهان چند برابري قيمت گاز شد که موفق هم شد اما در دولت يازدهم ، اين کار را تکرار کرد که تيرماه 96، با تلاش هاي وزارت نفت و انتقال گاز از جنوب به شمال ايران، سايه تهديد گاز ترکمنستان در زمستان، براي هميشه از سر مردم شمال رخت بربست. براي رسيدن به سرمايه گذاري خارجي، تکميل پروژه هاي نيمه تمام، استخراج نفت شمال ، جلوگيري از خام فروشي، اعتلاي ايران در سهميه اوپک و رسيدن به برنامه ششم، اميدواريم با راي قاطع به همه وزرا به ويژه زنگنه، ان شاء الله همه وزرا را از بهارستان به ميدان پاستور بدرقه کنيم.
نادري: زنگنه تلاش هاي زيادي داشته است
1396/05/28 - 17:52
نادري در موافقت با وزير پيشنهادي نفت گفت: زنگنه مکتب اعتماد به نفس ايراني را در چهار سال گذشته در صنعت نفت به جاي گذاشت. در مخالفت با وزير نفت، نمايندگان مجلس به رانت خواري از وزير نفت متهم شدند در حالي که من اين ادعا را رد مي کنم. شيخ الوزرا در 26 سال دوران وزارت خود، تلاش هاي زيادي در جهاد کشاورزي و وزارت نيرو داشته است. زنگنه در دولت مقام معظم رهبري نيز وزير بودند ، بنابراين بايد راي بالايي به ايشان بدهيم.
انارکي: افکار عمومي خاطره خوشي از حضور بخشي خصوصي در حوزه نفت ندارند
1396/05/28 - 17:45
انارکي در مخالفت با وزير پيشنهادي نفت گفت: افکار عمومي خاطره خوشي از حضور بخشي خصوصي در حوزه نفت ندارند چه برنامه اي براي جلوگيري از فساد در اين راه داريد؟. آقاي زنگنه انتظار بود با موافقت مراجع با الگوي جديد قرارداد نفتي شاهد قراردادهاي بيشتر باشيم به نظر مي سد اين انتظار برآورده نشده است. چرا از سرمايه هاي در گردش مردم در صنعت نفت استفاده نمي کنيم؟ 10سال طول مي کشد تا بدهي 50 ميلياردي شرکت ملي نفت پرداخت شود؟ چرا نيازمند وارادت برخي تجهيزات صنعت نفت هستيم؟
واکنش لاريجاني به بخشي از نطق يک نماينده
1396/05/28 - 17:42
علي لاريجاني در نشست علني نوبت عصر امروز مجلس شوراي اسلامي در جريان رسيدگي به صلاحيت وزراي پيشنهادي، پس از پايان نطق يکي از نمايندگان خطاب به وي گفت: شما در نطق خود و پشت ميکروفون گفتيد که «آقاي زنگنه! نمايندگان مجلس را استخدام نکنيد»؛ يک مورد از نمايندگان فعلي بگوييد که وزير نفت استخدام کرده باشد.
اين نماينده در پاسخ گفت: بنده گفتم نمايندگان بازمانده از دهمين دوره انتخابات مجلس را استخدام کرده اند.
رئيس مجلس توضيح داد: نماينده مجلس، يعني نمايندگاني که امروز در اين جا نشسته اند. نمايندگان ادوار يا آنها که کانديداي نمايندگي بوده اند يا هر عنوان ديگري که داشته اند، ربطي به مجلس ندارد و آن ها مثل بقيه مردم هستند و به آن ها نماينده نمي گويند.
لاهوتي: گازرساني به زاهدان از افتخارات زنگنه است
1396/05/28 - 17:19
لاهوتي در موافقت با وزير پيشنهادي گفت: گازرساني به سيستان و بلوچستان جزو آرزوهاي ما بود، امروز گاز به زاهدان رسيده که از افتخارات زنگنه است. در بحث بنزين داريم به خودکفايي مي رسيم. در 7-8 کلانشهر ما بنزين سوپر توليد مي کنند. توليد بنزين پاک کار آساني نيست. قبل از سال 92 روزانه 6 ميليون ليتر گاز وارد مي کرديم امروز حدود 13 ميليون ليتر صادر مي کنيم. در پارس جنوبي همواره از قطر کمتر برداشت مي کرديم، در اين دولت از قطري ها بيشتر برداشت مي کنيم.
احمدي‌لاشکي: شخص زنگنه در مجموعه اوپک برند است
1396/05/28 - 17:12
احمدي لاشکي در موافقت با وزير پيشنهادي نفت گفت: شخص زنگنه در مجموعه اوپک برند است. پيش از وزارت زنگنه توليد نفت خام کشور 2.8 ميليون بشکه بود ولي امروز توليد نفت خام به 3.9 ميليون بشکه افزايش پيدا کرده است. صادرات نفت در گذشته 2.1 ميليون بشکه بود که امروز به 3 ميليون بشکه است. ظرف سه ونيم سال، 87 شهر جديد و بيش از 9 هزار روستا گاز رساني شده است.
خادمي: ميزان سامان دهي بنزين ساماندهي نشد
1396/05/28 - 16:59
خادمي در مخالفت با وزير پيشنهادي نفت گفت: برنامه ارائه شده همان برنامه سال 92 است. فقط 28 درصد برنامه ها با اسناد بالادستي مطابق هستند. ميزان سامان دهي بنزين ساماندهي نشد. روزانه 10 ميليون ليتر بنزين وارد کشور مي شود حال آنکه زنگنه گفته بود سال 94 خود کفا مي شويم. گفته بوديد ژنرال ها را جايگزين گروهبانان مي کنيم، اگر چه اين ادبيات درست نبود.
ابطحي: آقاي زنگنه شما کي ژنرال شديد؟
1396/05/28 - 16:55
ابطحي در مخالفت با وزير پيشنهادي نفت گفت: اصل 141 قانون اساسي رييس جمهوري و وزرا را از داشتن بيش از يک شغل منع کرده است. ما باشگاهي داريم به نام نفت و نيرو آقاي زنگنه روشن بگويد که خود و معاونان و رييس دفترشان آنجا چه مي کنند تصميمات راهبردي نفتي در اين باشگاه گرفته مي شود اين تعارض منافع ايجاد مي کند. آقاي وزير فرمودند اينجا جاي گروهبان ها نيست بايد ژنرال ها بيايند شما در 28 سالگي معاون وزير فرهنگ شديد و در 30 سالگي به وزارت رسيديد شما کي ژنرال شديد؟ . اوايل انقلاب جوانها به کار گرفته شدند ما کي قرار است به جوانها ميدان بدهيم فارغ التحصيلان به اميد استخدام پشت در وزارتخانه ها هستند.
آغاز بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي نفت
1396/05/28 - 16:39
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي نفت را شروع کردند.
بيژن نامدارزنگنه پانزدهمين وزير پيشنهادي است که صلاحيت او بررسي مي شود.
توضيح لاريجاني درباره توزيع يک فرم
1396/05/28 - 16:28
يکي از نمايندگان در جلسه علني امروز مجلس طي تذکري گفت: در حال حاضر فرمي توزيع شده که اجحافي در حق وزراي پيشنهادي است، به دليل اينکه اين فرم بي نام و نشان است و در آن درخصوص شاخص بي انضباطي مالي و اداري صحبت شده است.
علي لاريجاني در پاسخ به اين تذکر گفت: من تذکر شما را بجا مي دانم، قبلا هم تذکر دادم که اين کارها هيچ اصالتي ندارد.
وي ادامه داد: من از آقاي وکيلي سوال کردم که منشأ اين فرم ها چيست؟ و ايشان گفتند که ما منوط کرده بوديم که رئيس کميسيون برنامه و بودجه نظر خود را اعلام کند. بنابراين در اينجا غفلتي صورت گرفته و اين فرم ها به دليل نداشتن مأخذ نبايد توزيع مي شد. حداقل موضوع مذکور براي ما روشن نيست.
صحبت موافق و مخالف وزير پيشنهادي دو شأن متفاوت دارد و منوط به يکديگر نيستند
1396/05/28 - 16:27
علي لاريجاني در پاسخ به تذکر نماينده مردم بوشهر در مجلس گفت: آيين‌نامه تأکيد دارد که دو موافق و دو مخالف وزير پيشنهادي صحبت کنند و اين موضوع دو شأن متفاوت و مستقل از يکديگر دارد و منوط به هم نيستند.
رحماني‌فضلي: 430 فرمانداري و 1600 بخشداري در خدمت مردم است
1396/05/28 - 16:18
عبدالرضا رحماني فضلي در جلسه امروز مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مباحثي که در چند روز گذشته در فراکسيون هاي مجلس و صحن علني مجلس مطرح شد، بسيار دلسوزانه و مشفقانه و تماما زيبايي بود، گفت: با توجه به سوابقي که در مجلس و معاونت هاي پارلماني دارم، شرايط نمايندگان را درک مي کنم و به آنها حق مي دهم که پيگير مسائل باشند.
وي افزود: قبل از پيروزي انقلاب مردم براي رفتن به داخل يک فرمانداري هم مشکل داشتند اما امروز به برکت انقلاب اسلامي ايران، 430 فرمانداري و 1600 بخشداري در خدمت مردم است.
وزير پيشنهادي کشور افزود: با توجه به ابعاد مختلفي که وزارت کشور با آن مواجه است، اين وزارتخانه مي تواند در ايجاد اقتدار و تامين منافع ملي کشور و ايجاد آسايش براي مردم، نقش تاثيرگذاري داشته باشد.
رحماني فضلي ادامه داد: سياست خارجي به عنوان دنباله‌رو سياست داخلي شناخته مي شود و تعامل اين دو با يکديگر ناگسستني است.
نادري: رحماني فضلي يکي از پرسفرترين و پرتحرکترين وزرا بوده است
1396/05/28 - 16:03
نادري در موافقت با وزير پيشنهادي کشور گفت: رحماني فضلي يکي از پرسفرترين و پرتحرکترين وزرا بوده است. بي انصافي است که بگوييم فضلي روي صندلي اش نشسته و به هيچ جاي مناطق مرزي ورود نکرده است. در بحث اقتصاد مقاومتي کارهاي خوبي انجام داد. بودجه عمراني در دوره ايشان از 5 درصد به 30 درصد افزايش پيدا کرد. وي داراي سوابق ارزنده اي است. تمرکز زدايي و اختيار تام به استان ها يکي از شاخصه هاي رحماني فضلي است. همه نمايندگان مجلس از هر طيفي، دنبال راي اوردن رحماني فضلي هستند چرا که روحيه تعاملي و مبتني بر منافع ملي ايشان را در نظر مي گيرند.
تربتي‌نژاد: سوابق اجرايي رحماني‌فضلي درخشان است
1396/05/28 - 16:02
تربتي نژاد در موافقت با وزير پيشنهادي کشور گفت: سوابق اجرايي رحماني فضلي درخشان است. در حوزه امنيتي به اصل پيشگيري اولويت داد و موفق به پيشگيري مسائل امنيتي شد و موجب افزايش اعتماد عمومي به پليس شد. رحماني فضلي همکاري هاي امنيتي را با کشورهاي جهان به ويژه همسايگان افزايش داد. وي طرح بيمه درماني اتباع آسيب پذير بيگانه را با همکاري سازمان ملل متحد انجام داد. برنامه هاي ايشان منطبق بر اسناد بالادستي و برنامه توسعه است
سعيدي: اقدامات رحماني فضلي در زمينه مبارزه با مواد مخدر موثر نبوده است.
1396/05/28 - 15:45
سعيدي در مخالفت با وزير پيشنهادي کشور گفت: در چهار سال گذشته چه قدر به استان ها مخصوصا اصفهان سفر کرده ايد؟. چه قدر فکر مي کنيد توسعه محور عمل کرده ايد، آيا مديران شما با اين ويژگي انتخاب شدند؟. ميزان استفاده شما از زنان در وزارت خانه قابل قبول نيست. آيا اطلاع داريد استانداري که از شما حکم گرفته يک جلسه ملاقات مردمي نداشته است؟. آيا خودتان از عملکرد سيستم تحت امرتان براي حل معضل بيکاري و بکارگيري ظرفيت ها اطلاع داريد؟ در چهار سال گذشته چه قدر به استان ها مخصوصا اصفهان گزارش هايي به بنده ارسال شده که با استناد به آنها مي توانم بگويم اقدامات شما در زمينه مبارزه با مواد مخدر موثر نبوده است.
گودرزي: در حوزه امنيتي در دوره رحماني فضلي 30 طرح امنيتي مصوب شده است
1396/05/28 - 15:23
گودرزي در موافقت با وزير پيشنهادي وزير کشور گفت: انتخابات برگ زرين اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران بود.در دوره هاي قبلي انتخابات حداکثر 39 ميليون شرکت مي کرده که در اين دوره به 42 ميليون نفر رسيده است. حتي يک راي باطل نشد. در حوزه امنيتي در دوره آقاي رحماني فضلي 30 طرح امنيتي مصوب شده است در حالي که از سال 80 تا 92 کلا 25 دستورالعمل امنيتي داشتيم. معيشت و بازارچه هاي مرزي در اين دوره ساماندهي شد.
اولادقباد: رحماني فضلي در حوزه اقدام جهادي پيشگام است
1396/05/28 - 15:13
اولادقباد در موافقت با وزير پيشنهادي کشور گفت: رحماني فضلي در هر حوزه اي که احتياج به تلاش مضاعف و اقدام جهادي براي تامين مصالح مردم باشد پيشگام است. ايشان کليت نظام سياسي را بر سليقه شخصي و فردي ترجيح مي دهد. رحماني فضلي داراي نگرش سيستمي در تحليل مسائل سياسي به جاي تحليل خطي است يعني ابعاد اجتماعي و اقتصادي را هم در تحليل مورد توجه قرار مي دهد. محورهاي عملکرد در برنامه وي بسيار متنوع است. برنامه ريزي و برگزاري انتخابات در فضاي سالم و ايمن با مديريت آقاي رحماني فضلي انجام شد.
اسماعيلي: چرا امکانات پرسنل نيروي انتظامي تامين نمي شود؟
1396/05/28 - 14:57
اسماعيلي در مخالفت با وزير پيشنهادي کشور گفت: تهديد زباله که دير زماني است در جهان مدرن به فرصت تبديل شده اما اين مسئله بلاي جان برخي استان هاي کشور شده است. مسئوليت ساماندهي سواحل مازندران و خليج فارس با کيست؟. مجلس طرح سازمان عمران سواحل و دريا را تصويب و ابلاغ کرد چرا اساسنامه اين سازمان تهيه نشده است؟. شيرابه زباله ها، سفره هاي آب زيرزميني، موجودات زنده و دريا را تهديد مي کند. مسئوليت پيگيري مشکل زباله در استان هاي شمالي کشور بر عهده کيست؟. آقاي رحماني فضلي تا چه اندازه توانستيد به اقتصاد مقاومتي جامه عمل بپوشانيد؟. چرا امکانات پرسنل نيروي انتظامي تامين نمي شود؟
تصاوير چهارمين روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي
1396/05/28 - 14:49

تصاوير چهارمين روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي
موافقان و مخالفان وزير پيشنهادي «فرهنگ و ارشاد اسلامي» چه گفتند؟/ صالحي چه گفت؟
1396/05/28 - 14:47
وزير پيشنهادي «فرهنگ و ارشاد اسلامي» سيزدهمين فردي بود که سوابق و برنامه‌هاي او توسط نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي بررسي شد و نمايندگان موافق و مخالف نظرات خود را بيان کردند.
موافقان و مخالفان وزير پيشنهادي «فرهنگ و ارشاد اسلامي» چه گفتند؟/ صالحي چه گفت؟
آغاز بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي کشور
1396/05/28 - 14:39
نمايندگان مجلس بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي کشور را آغاز کردند.
رحماني فضلي، چهاردهمين وزير پيشنهادي است که صلاحيت او بررسي مي شود.
آغاز نوبت عصر جلسه علني مجلس
1396/05/28 - 14:38
نوبت عصر جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي لحظاتي قبل آغاز شد.
نعمتي: مجلس روز چهارشنبه جلسه علني ندارد
1396/05/28 - 14:33
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: به دليل برگزاري جسله علني روز شنبه(امروز)، مجلس روز چهارشنبه هفته جاري جلسه علني نخواهد داشت.
صالحي: خلاقيت‌هاي ايراني را بايد در ميان اقوام و مذاهب و سلايق تمامي مردم استان‌ها جستجو کرد
1396/05/28 - 13:08
سيدعباس صالحي درجلسه امروز مجلس شوراي اسلامي گفت: جامعه ايراني به اعتبار استعداد ذاتي و اينکه در چهار راه تاريخي و حلقه وصل شرق به غرب عالم بوده است، مفاخر وآثار فرهنگي و هنري بسياري به جهان عرضه کرده است.
وي تصريح کرد: از بُن دندان معتقدم که خلاقيت‌هاي ايراني را بايد در ميان اقوام و مذاهب و سلايق تمامي مردم کشورمان در تمامي استان‌ها جستجو کرد؛ هم در سياستگذاري‌ها و هم در اجرا بايد پهنه جامعه فرهنگي را 80 ميليون نفر نگريست؛ 65 درصد بودجه معاونت فرهنگي در استان‌ها مصروف شد.
خلاقيت‌هاي ايراني را بايد در ميان اقوام و مذاهب و سلايق تمامي مردم استان‌ها جستجو کرد
پايان جلسه علني نوبت صبح مجلس
1396/05/28 - 13:05
جلسه علني نوبت صبح امروز مجلس شوراي اسلامي دقايقي قبل پايان يافت.
جلسه بعدي مجلس ساعت 14:30 امروز برگزار خواهد شد.
مجلس امروز در دو نوبت کاري به بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي خواهد پرداخت.
موافقان و مخالفان وزير پيشنهادي «فرهنگ و ارشاد اسلامي» چه گفتند؟/ شريعتمداري چه گفت؟
1396/05/28 - 13:03
وزير پيشنهادي «فرهنگ و ارشاد اسلامي» دوازدهمين فردي بود که سوابق و برنامه‌هاي او توسط نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي بررسي شد و نمايندگان موافق و مخالف نظرات خود را بيان کردند.
موافقان و مخالفان وزير پيشنهادي «فرهنگ و ارشاد اسلامي» چه گفتند؟/ شريعتمداري چه گفت؟
مناظره پورابراهيمي و ربيعي امروز برگزار مي‌شود
1396/05/28 - 12:57
جلسه مناظره بين رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با وزير پيشنهادي تعاون، کار و رفاه اجتماعي انجام مي‌شود.
مناظره پورابراهيمي و ربيعي امروز برگزار مي‌شود
توضيح مجدد لاريجاني درباره فهرست اموال وزرا
1396/05/28 - 12:54
علي لاريجاني در پاسخ به تذکر يکي از نمايندگان درباره فهرست اموال وزرا گفت: من دوبار ديگر در مجلس به اين اخطار پاسخ دادم و خواهش مي‌کنم اين اخطارهاي مشابه را نفرمائيد، همانطور که خود به قانون اساسي مسلط هستيد و مي‌دانيد آنچه که الزام‌آور است، اينست که اموالشان را بايد به رئيس قوه قضائيه بدهند تا ايشان بررسي کنند که مخالف حق افزايش پيدا نکرده باشد.
وي يادآور شد: برخي از آقايان وزرايي که مطرح هستند، قبلا سابقه وزارت داشتند و مي‌شود از قوه‌قضائيه پرسيد که آيا خلاف حق افزايش پيدا کرده يا نه، برخي نيز تازه اول کارشان است و براي وزارت مطرح هستند بنابراين آنجا سابقه‌اي ندارند که سؤال کنيم اما مثل بقيه شئون، تحقيق و بررسي کنيد، از خودشان يا جاهايي که مي‌توانيد سؤال کنيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت: اينکه در کانال‌ها يک چيزي گفته مي‌شود در ساير امور نيز مي‌گويند شما بايد اينجا بين خود و خداي خودتان قضاوت کنيد، ما که نمي‌توانيم به خاطر اين کانال‌ها تصميم بگيريم، آنچه که حق است بايد تصميم گرفته شود. بررسي کنيد حالا آنقدري که لازم است پيگيري خواهم کرد.
وزراي پيشنهادي در صف انتظار
1396/05/28 - 12:43

وزراي پيشنهادي در صف انتظار
روند راي اعتماد به وزراي پيشنهادي
1396/05/28 - 12:40
سخنگوي هئيت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: فردا يکشنبه پس از سخنراني رئيس جمهور در صحن علني راي اعتماد به وزرا انجام مي‌شود.
روند راي اعتماد به وزراي پيشنهادي
ادياني راد: صالحي مورد اعتماد علما، رئيس دولت واصحاب فرهنگ و هنر است
1396/05/28 - 12:38
ادياني راد در موافقت با وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: من ادله کافي براي ندادن راي اعتماد به صالحي نديدم. مخالفان اينجا آمدند و عملکرد وزراي قبلي فرهنگ و ارشاد اسلامي را نقد کردند. مدارک تحصيلي وي گوياي اين واقعيت است که دانش و کارآمدي لازم براي تصدي وزارت ارشاد را دارد. وي ثابت کرد مورد اعتماد علما، رئيس دولت واصحاب فرهنگ و هنر است و سابقه او نشان داده که مي تواند فردي امين و قابل اتکا باشد. برنامه اي که ارايه داده منطبق براسناد بالادستي است
جعفرپور: صالحي فرزند فرهنگ است
1396/05/28 - 12:31
جعفرپور در موافقت با وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: صالحي با سابقه حضور طولاني در عرصه هاي فرهنگي فرزند فرهنگ است. براي مديريت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به کسي نياز داريم که فارغ از هياهوهاي سياسي به اجراي وظايف وزارتخانه بپردازد.
صادقي: صالحي طرح مشخص براي حل مشکل ساختاري وزارت فرهنگ ندارد
1396/05/28 - 12:21
صادقي در مخالفت با وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: :در برنامه شما طرح مشخصي براي حل مشکل ساختاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ديده نشده است. آقاي صالحي شما را داراي توانمندي و سابقه لازم براي مديريت بر حوزه پرچالش هنر برخوردار نمي دانم
ذوالقدر: صالحي روابط منحصر به فردي با علما دارد
1396/05/28 - 12:13
ذوالقدر در موافقت با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اين وزارتخانه مرز ميان دين و فرهنگ است و وزيري مي خواهد که بتواند با دستورات متعالي دين مبين اسلام موفقيت بيشتري در موضوعيت بخشيدن به فرهنگ در پيشبرد اهداف نظام داشته باشد. صالحي روابط منحصر به فردي با علما دارد و مي تواند پلي ميان مطالبات علما، مردم و اصحاب فرهنگ و هنر باشد. برنامه وي تغيير و تحول است و بر مبناي استفاده از ظرفيت بخش خصوصي و تعامل با ساير نهادها عمل خواهد کرد.
ابراهيمي: سيدعباس صالحي يک روشنفکر ديني است
1396/05/28 - 11:59
ابراهيمي در موافقت با وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در اين حوزه به کسي نياز داريم که خودش هم اهل علم و فرهنگ باشد. سيدعباس صالحي يک روشنفکر ديني است و جمهوري اسلامي به چنين شخصيت هايي نياز دارد. مسئله ما در شرايط امروزي، گفتگو و تعامل است و به کسي نياز داريم که نگاه چند وجهي داشته باشد، خودش مسائل فرهنگ را بفهمد و بفهماند. نبايد به اين حوزه نگاه سياسي و جناحي داشته باشيم.
ميرزايي‌نيکو: آقاي صالحي موضع سياسي شما بايد شفاف باشد
1396/05/28 - 11:50
ميرزايي نيکو در مخالفت با وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: کي مي شود امور فرهنگ و هنر به دست اهالي اين عرصه سپرده شود؟. جناب صالحي من ذره اي به دغدغه ي ديني شما شک ندارم، اما موضع سياسي شما بايد شفاف باشد و از حضورتان در جشنواره ها و کنسرت ها به صورت شفاف بگوييد.
ربيعي: در برنامه صالحي مشخص نيست اگر دستگاهي با سياست هاي وزارتخانه مخالف بود، برخورد چه خواهد بود
1396/05/28 - 11:46
ربيعي در مخالفت با وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: با توجه به اقتدار کشور ايران، انتظار مي رفت در بخش فرهنگي حداقل بين کشورهاي اسلامي و فارسي زبان، شرايطي پيش بيايد که مفاخر ايران را ديگر کشورها به نام خود ثبت نکنند. با وجود تاکيدات رهبر انقلاب بر پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، اما هيچ برنامه اي در سياست هاي کلي مبارزه با مواد مخدر ارائه ندادند در حاليکه موثرترين راه براي جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي، بسترسازي در حوزه فرهنگ است. در برنامه شما مشخص نيست که اگر دستگاهي با سياست هاي وزارتخانه مخالف بود، برخورد شما چه خواهد بود
موافقان و مخالفان وزير پيشنهادي «راه و شهرسازي» چه گفتند؟/ آخوندي چه گفت؟
1396/05/28 - 11:41
وزير پيشنهادي «راه و شهرسازي» يازدهمين فردي بود که سوابق و برنامه‌هاي او توسط نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي بررسي شد و نمايندگان موافق و مخالف نظرات خود را بيان کردند.
موافقان و مخالفان وزير پيشنهادي «راه و شهرسازي» چه گفتند؟/ آخوندي چه گفت؟
شريعتمداري: با 49 هزار طرح نيمه تمام صنعتي در کشور مواجه هستيم
1396/05/28 - 11:38
محمد شريعتمداري درجلسه امروز مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: کليه برنامه هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت مبتني بر اسناد بالادستي تهيه شده است و سياست هاي اقتصاد مقاومتي به عنوان داروي مهمي براي حل مشکلات اساسي اقتصاد کشور و به عنوان يک سند مهم بالادستي مورد توجه بوده است.
ي با بيان اينکه ما امروز با 49 هزار طرح نيمه تمام صنعتي در کشور مواجه هستيم، عنوان کرد: از اين تعداد قريب به 11 هزار طرح، بالغ بر 60 درصد پيشرفت فيزيکي داشته اند و اولويت وزارت صنعت دولت دوازدهم، اتمام اين پروژه‌هاي نيمه تمام است؛ اقدامي که مي‌تواند 365 هزار اشتغال مفدي را در کشور به همراه داشته باشد.
وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه از مجموع 9 هزار پروانه معدني صادره، تنها 5 هزار و 800 واحد معدني فعال وجود دارد که تعداد معادن بزرگ آن به 10 عدد هم نمي‌رسد، تاکيد کرد: معادن ما از حيث فناوري، داراي ضعف‌هاي بسياري هستند که بايد براي رفع آن قدم‌هاي بزرگي برداريم.
شريعتمداري در ادامه با بيان اينکه از مجموع 959 شهرک و ناحيه صنعتي موجود در کشور، تنها براي 150 واحد تقاضاي موثر براي ايجاد واحد‌هاي صنعتي موثر وجود دارد، گفت: ما بايد آسيب شناسي کنيم که چرا در اين موضوع تا اين اندازه بي ميلي نشان داده مي‌شود.
وي در همين ارتباط گفت: اختصاص 1 و نيم ميليارد دلار منابع از صندوق توسعه ملي، زمينه‌اي را براي فعاليت‌هاي ما در راه اندازي شهرک‌ها و نواحي صنعتي ايجاد مي‌کند.
وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بيان اينکه فقدان سند توسعه صنعتي استراتژيک کشور، يکي از مهمترين مشکلات موجود است، يادآور شد: در سال‌هاي 80 و 81، يک اهتمام جدي براي ايجاد اين سند به وجود آمد که بعد‌ها در دولت بعد کنار گذاشته شد و مسئولان دولت نهم سند توسعه صنعتي ديگري را نوشتند که البته آن هم اجرا نشد.
با 49 هزار طرح نيمه تمام صنعتي در کشور مواجه هستيم
آغاز بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي
1396/05/28 - 11:32
نمايندگان مجلس بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي را شروع کردند.
لاريجاني: همزمان با برگزاري جلسه علني نبايد نشست ديگري در مجلس برگزار شود
1396/05/28 - 11:31
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بين نوبت نشست صبح و عصر وقت نمايندگان آزاد است، گفت: ما مانع برگزاري نشست در وقت آزاد نمايندگان نمي شويم و گفت وگو و مشورت ميان نمايندگان مي تواند در بين نشست هاي صبح و عصر مجلس انجام شود.
لاريجاني: نبود مخالف براي وزراي پيشنهادي مانع از صحبت موافقان نمي‌شود
1396/05/28 - 11:30
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اينکه گفته مي‌شود اگر وزير مخالف نداشته باشد، موافق به تبع مخالف نبايد صحبت کند، چنين چيزي نداريم؛ موافق و مخالف 2 شخصيت حقيقي و مستقل هستند و مي‌توانند نظرات خود را بيان کنند.
خضري: برنامه شريعتمداري در راستاي سياست‌هاي کلي صنعت در برنامه ششم است
1396/05/28 - 11:07
خضري در موافقت با وزر پيشنهادي صنعت، معدنو تجارت گفت: احياي واحد هاي راكد بسيار حائز اهميت است كه جزو برنامه هاي شريعتمداري است. برنامه آقاي شريعتمداري در راستاي سياست‌هاي کلي صنعت در برنامه ششم است. اولين برنامه شريعتمداري، بهبود محيط سرمايه‌گذاري و فضاي کسب و کار است.
روحاني فردا به مجلس مي‌آيد
1396/05/28 - 11:02
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي در مجلس، امروز پايان نمي‌يابد و رئيس جمهور فردا در مجلس حاضر مي‌شود.
روحاني فردا به مجلس مي‌آيد
بهرام‌نيا: شريعتمداري برنامه دارد
1396/05/28 - 10:57
بهرام‌نيا در موافقت با وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت گفت: شريعتمداري از ابتداي انقلاب مسئوليت هاي مختلفي داشته است. برنامه دارد و بهترين پشتوانه اجراي اين برنامه ها که به منزله چک سفيد امضاست، راي اعتماد نمايندگان مجلس است. آقاي شريعتمداري در دو دوره وزارت گذشته ي خود بيشترين راي اعتماد را کسب کرده اند.
مصافحه ظريف و سامري
1396/05/28 - 10:53
امروز در حاشيه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت دوزادهم، محمدجواد ظريف وزير پيشنهادي امور خارجه و عبدالله سامري نماينده خرمشهر مصافحه کردند.

مصافحه ظريف با سامري
کيخا: هيچ ردپايي از ديدگاه هاي نوين علمي در برنامه شريعتمداري ديده نمي‌شود
1396/05/28 - 10:41
کيخا در مخالفت با وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت گفت: شما چون رئيس ستاد آقاي روحاني بوديد بيم آن مي رود که فشار جريانات سياسي براي انتصابات مانع تمرکز شما بر انجام وظايف اصلي شود. هيچ ردپايي از ديدگاه هاي نوين علمي در سال هاي پيش رو در برنامه آقاي شريعتمداري ديده نمي شود. رويکرد شما در توسعه تجارت با کشورهاي همسايه مشخص نيست.
مقدسي: شريعتمداري اعتقاد راسخ به برنامه ششم دارد
1396/05/28 - 10:19
مقدسي در موافقت با وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت گفت: او اعتقاد راسخ به برنامه ششم دارند که يکي از ملاک هاي ما براي انتخاب وزاري پيشنهادي است. جوان گرايي و استفاده از زنان شايسته از برنامه هاي او است. تنها وزيري که اهداف کمي در برنامه اش آوره است آقاي شريعتمداري است. انتظار داريم تحولي در کشور رخ دهد و ما نيز مطالبات مردم در صنايع بزرگ را دنبال مي کنيم.
ابراهيمي: شريعتمداري بسيار مورد اعتماد اصناف و اتحاديه ها است
1396/05/28 - 10:14
ابراهيمي در موافقت با وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت گفت: او ارتباط بسيار مناسبي با جريان هاي سياسي کشور دارد. شريعتمداري بسيار مورد اعتماد اصناف و اتحاديه ها است. از جمله برنامه‌هاي او سعي در کاهش خام‌فروشي و تلاش براي کاهش فساد در حوزه صنعت اعلام شده است. 70 درصد از برنامه‌هاي شريعتمداري با اسناد بالادستي منطبق است.
تصاوير چهارمين روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي
1396/05/28 - 09:55

تصاوير چهارمين روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي
حسن‌پور‌بيگلري: در برنامه ارائه شده از سوي شريعتمداري به بحث اقتصاد مقاومتي اشاره اي نشده است
1396/05/28 - 09:52
حسن‌پور بيگلري در مخالفت با وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت گفت: در برنامه ارائه شده از سوي وزير پيشنهادي به بحث اقتصاد مقاومتي اشاره اي نشده است. اين تيم اقتصادي را کارآمد نمي دانم. قراربود در 1404 ايران به اوج قله ترقي برسد، آيا برنامه ايشان مي تواند ايران را به اين جايگاه برساند. براي بحث آب چه تدبيري انديشيده ايد؟. به عنوان يک کارشناس اخطار مي دهم درآينده نزديک يکي از معظلات کشور بحث تنظيم بازار است. چه تدبيري براي آن انديشيده ايد؟. يارانه توليد تا امروز يک ريال هم پرداخت نشده است.
آغاز بررسي وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت
1396/05/28 - 09:32
نمايندگان مجلس بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت را شروع کردند.
اين دوازهمين وزير پيشنهادي است که صلاحيت او بررسي مي شود.
آخوندي: مجموعا 4 ميليون و 700 هزار خانه بدون سکنه در

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه

در جریان سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان، وی با همتای سعودی خود تحولات مربوط به اوضاع غزه و شهر رفح را مورد بررسی قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سفر به عربستان سعودی دیداری با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در حاشیه نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عربی داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات مربوط به نوار غزه و شهر رفح و اهمیت برقراری آتش‌بس در غزه گفتگو کردند.

«محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر هم در این نشست اعلام کرد که باید تلاش‌هایی در راستای حل مسالمت‌آمیز همه درگیری‌ها انجام شود و منطقه از خطرات جنگ در امان بماند.

وی تأکید کرد: مهمترین چالش برای دستیابی به صلح، شکست جامعه جهانی در حل مسئله فلسطین است.

وزیر خارجه قطر تأکید کرد: خواهان آتش‌بس فوری در غزه و پایان عملیات نظامی (تجاوزات رژیم صهیونیستی) و آزادی اسیران و رساندن کمکها هستیم.

در شرایطی که دولت آمریکا همچنان به حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و مانع توقف جنگ غزه می‌شود، وزیر خارجه این کشور مدعی شد: باید تلاش‌ها را برای رسیدن به ثبات و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه تقویت کنیم.

روز گذشته نیز ریاض شاهد برگزاری نشست کمیته وزرای تعیین‌شده از سوی اجلاس مشترک عربی ـ اسلامی درباره نوار غزه بود. این نشست در ریاض با حضور نمایندگان قطر، مصر، اردن و ترکیه به‌همراه «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و همچنین «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) برگزار شد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای درباره این نشست اعلام کرد که در نشست کمیته وزرای تعیین‌شده در اجلاس عربی ـ اسلامی از جامعه بین‌المللی خواسته شد در واکنش به نقض قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق‌بشری جهانی توسط اسرائیل و جنایت‌های جنگی آن در غزه و کرانه باختری اشغالی، تحریم‌های مؤثری علیه این رژیم از جمله توقف صادرات سلاح برای آن اعمال شود.

حاضران در این نشست همچنین بر لزوم فعال کردن سازوکارهای حقوقی بین‌المللی جهت محاکمه مسئولان اسرائیلی به‌خاطر جنایت‌های آنها علیه مردم فلسطین و همچنین بر ضرورت توقف تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و اتخاذ مواضع جدی و قاطع در برابر این جنایت‌ها تأکید کردند.

درخواست کمیته وزرای کشورهای عربی و اسلامی برای تحریم اسرائیلنشست 6جانبه عربی در ریاض درباره تحولات غزه

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند