Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر پیشنهادی «کشور» چهاردهمین فردی بود که سوابق و برنامه‌های او توسط نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را بیان کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، وزیر پیشنهادی «کشور» چهاردهمین فردی بود که سوابق و برنامه‌های او توسط نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تعلل وزارت کشور در ارائه اساسنامه تشکیل سازمان عمران سواحل
صفرعلی اسماعیلی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 28 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مخالفت با رحمانی فضلی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور گفت: در ابتدا لازم است از زحمات 4 ساله کابینه دولت یازدهم تشکر کنم که در این شرایط بسیار سخت کشور را اداره کرد و بر بسیاری از مشکلات فائق آمد؛ بنابراین حضورم در مقام مخالفت با وزیر پیشنهاد کشور، مخالفت با شخصیت وزیر پیشنهادی نیست، بلکه نکاتم بیشتر جنبه اصلاحی دارد که امیدوارم به آن توجه شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: سال 96 و 95 با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و تولید و اشتغال نامگذاری شده است. استانداران شمال چه اقدام جدی درخصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته اند؟

وی خطاب به وزیر کشور تصریح کرد: طرح سازمان عمران سواحل و دریا در دولت گذشته به تصویب رسید و اجرای این قانون به دولت ابلاغ شد، اما چرا تاکنون اساسنامه این سازمان تهیه نشده است؟ بنابراین مسئول ساماندهی سواحل و مسئولیت غرق شدن انسان های بی گناه در دریا برعهده کیست؟

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از مدیریت پسماند در کشور گفت: در حال حاضر شرایط نامناسب مدیریت پسماند بلای جان طبیعت شده و اخیراً بحران هایی نظیر انتقال شیرآبه زباله ها به دریای خزر تهدید جدی برای مناطق شمالی کشور به وجود آورده است. وزارت کشور چه جوابی درخصوص مدیریت پسماند و جلوگیری از انباشت زباله در جنگل ها دارد؟

اسماعیلی با اشاره به اینکه در مواد 26 و 27 برنامه ششم توسعه به موضوع جلوگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها تاکید شده است، گفت: در حال حاضر دهیاران سراسر کشور در شرایط بسیار سخت معیشتی قرار دارند، اما مظلومانه به تلاششان ادامه می دهند؛ بنابراین امنیت و ثبات شغلی دهیاران مهمترین مسئله برای آنهاست، ضمن اینکه وزارت کشور باید برای رفع مشکل دهیاران پاسخ های لازم را به نمایندگان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در طول 4 سال گذشته فعالیت غیرقانونی و تخلفات گسترده موسسات مالی میزان، شرکت پدیده شاندیز و فرشتگان مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است، افزود: چه اقدامی از سوی وزارت کشور در این زمینه صورت گرفته است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در طول سال های 89 ، 92 و 95 بارش سنگین برف، باران و وزش بادهای طوفانی خسارت های بسیاری را به کشاورزان مناطق شمالی کشور و مردم تحمیل کرد، تصریح کرد: متاسفانه بارش سنگین برف و باران به تاسیسات و زیرساخت های این مناطق آسیب جدی وارد کرد. بنابراین سازمان مدیریت بحران باید توضیح دهد که برای رفع مشکلات مردم چه اقداماتی را انجام داده است؟ همچنین وزارت کشور پاسخ دهد که چرا به عدالت بودجه ماده 10 و 12 قانون مدیریت بحران را توضیح نمی کند؟

وی با بیان اینکه در برنامه پیشنهادی وزیر کشور موارد قابل قبولی درخصوص تقسیمات کشوری پیش بینی شده است، گفت: اما پرونده های انباشته شده بسیاری پیرامون تقسیمات کشوری وجود داشته و بررسی آنها متوقف مانده است. مگر وزارت کشور متولی پیگیری ارتقا در نظام تقسیمات کشوری نیست؟

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پرسنل خدوم نیروی انتظامی در حفظ و حراست مرزها تلاش بسیاری می کنند، اما از حداقل امکانات بی بهره اند، این در حالی است که ماموریت ها بسیار، ولی امکانات حداقل است. چرا برای توانمندسازی پرسنل نیروی انتظامی اقدام نمی شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های وزارت کشور ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز است، افزود: افرادی که از خدمات بسیار استفاده کرده اما در مقابل هیچ پرداختی به دولت ندارند، چه راهکاری برای ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز پیشنهاد می دهید؟

وی با بیان اینکه وزارت کشور همچنین درخصوص کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از این آسیب ها ماموریت دارد، تصریح کرد: مسئولان در وزارت کشور پاسخ دهند که چه اقدامی را در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی انجام داده اند؟ همچنین یکی از وظایف این وزارتخانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، موضوعی که در حال حاضر تهدیدات بسیاری برای کشور به وجود آورده است.

اسماعیلی با اشاره به ماده 44 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: این ماده بر تمرکززدایی اشاره و تاکید کرده است، آیا وزارت کشور در این خصوص اقداماتی انجام داده است؟

رحمانی فضلی رویکرد ملی را بر نگاه فردی و جناحی ترجیح می دهد
فریده اولادقباد در نشست علنی عصر امروز (شنبه، 28 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور اظهار داشت: رحمانی فضلی کارنامه 4 ساله خوبی در وزارت کشور دارد. وزارت کشور حافظ نظم و امنیت، سیاست عمومی، هماهنگ کننده سازمان های دولتی و مردمی در استان ها و فراهم کننده موجبات اجرای سیاست های عمومی دولت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالیت ها و گستره کاری در وزارت کشور از تنوع و تاثیرگذاری بسیار زیادی برخوردار است. در واقع تعریف کارویژه‌های وزارت کشور هم ماموریت های امنیتی و سیاسی و هم فعالیت های عمرانی، شهری و روستایی گنجانده شده است. انجام این ماموریت ها و وظایف مهم نیازمند انتخاب وزیری است که ضمن آگاهی و اشراف کامل نسبت به چالش های مربوطه از حوزه وزارتی خود نیز اطلاع کافی داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: آقای رحمانی فضلی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور از طرف رئیس جمهور معرفی شد تا در دولت دوازدهم به نحو مطلوبی بتواند به خواسته های مردم پاسخ دهد و از این طریق موجبات افزایش سرمایه های اجتماعی، اعتماد ملی، ثبات داخلی، انسجام و وحدت ملی و افزایش مشروعیت نظام سیاسی کشور را فراهم آورد.

وی افزود: آقای رحمانی فضلی دارای نگرش سیستمی در تحلیل مسائل و پدیده های سیاسی می باشد. وزیر کشور به جای تحلیل خطی دارای رویکردی جامع نگر و سیستمی است یعنی ابعاد تاریخی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را هم مورد توجه قرار می دهد و به دنبال حل مسائل می باشد.

اولاد قباد با بیان اینکه رحمانی فضلی رویکرد ملی را بر نگاه فردی و جناحی ترجیح می دهد و در ساختار اداری که تاکنون مسئولیت آن ها را برعهده داشته ثابت کرده باید براساس رویکرد توسعه محوری از همه ظرفیت ها بهره ببرد، متذکر شد: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی با مدیریت استان های الگو در حوزه اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه رحمانی فضلی برای وزارت کشور و دولت دوازدهم گفت: محورهای بسیار متنوع و گسترده ای برای مدیریت وزارت کشور در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: برگزاری انتخابات ها در زمان تصدی وزارت کشور توسط رحمانی فضلی در فضایی ایمن، سالم و با مشارکت حداکثری مردم و احزاب شکل گرفته است.

وی افزود: برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری باعث ارتقاء سطح مشارکت از 72 درصد به 73 درصد و تائید صحت انتخابات در تمام شعب اخذ رأی از جمله اقدامات مثبت رحمانی فضلی در وزارت کشور است.

اولاد قباد متذکر شد: در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا سطح مشارکت از 62 درصد به 69 درصد ارتقاء یافت و در 140 شهر نیز انتخابات شوراها به صورت کاملا مکانیزه برگزار شد که البته انتظار می رود در انتخابات های آینده شاهد برگزاری انتخابات به صورت مکانیزه باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری مناسب دهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین دوره مجلس خبرگان در دوره تصدی وزارت کشور توسط رحمانی فضلی بیان کرد: تامین امنیت و مدیریت عمومی در فضای مجازی و نحوه فعالیت های تبلیغاتی نیز از جمله نکات مثبت کارنامه وزیر پیشنهادی کشور است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در گذشته اخذ مجوز برای احزاب بسیار دشوار بود، تاکید کرد: پس از سکانداری رحمانی فضلی در وزارت کشور با توجه به اعتقاد قلبی به تکثرگرایی توانستند با تمهید و تقویت فعالیت قانونمند احزاب با تاسیس و صدور پروانه 54 مورد حزب و گروه سیاسی را صادر نمایند و اصلاح قانون احزاب نیز در دستورکار وزارت کشور قرار گرفته است.

وی افزود: راه اندازی خانه احزاب ایران، تقویت فضای آرامش و انسجام سیاسی، تمهید برگزاری میانگین 30 مورد کنگره احزاب در سطح کشور بوده است و نکته حائز اهمیت این است که تقویت مشارکت اقوام و مذاهب در مناطق قومی و مذهبی از جمله اقدامات مناسب وزارت کشور در دولت یازدهم است و انتظار می رود در آینده نیز اقلیت های قومی و مذهبی سهمیه بیشتری برای تصدی سمت های مدیریتی داشته باشد.

اولاد قباد اظهار داشت: نگاه مناسب رحمانی فضلی به سمن ها سبب افزایش 70 درصدی سازمان های مردم نهاد شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه های رحمانی فضلی منطبق و هم سو با اسناد بالادستی است. از طرف دیگر راه اندازی ستاد اربعین و مدیریت 2 میلیون زائر از جمله اقدامات مثبت وزیر کشور است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس با بیان اینکه انتظار داریم وزارت کشور در دولت دوازدهم برنامه های خوبی برای حضور زنان داشته باشد، گفت: وزارت کشور در فرآیند اجرای سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی و ارتقای نقش زنان و جوانان در نظام مدیریت کشور ادامه یابد که در حال حاضر 151 نفر از بانوان در پست های مدیریتی وزارت کشور از معاون استاندار تا بخشدار مشغول به فعالیت هستند و انتظار داریم از زنان در پست استاندار و سایر پست های مدیریتی استفاده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از وزیر کشوردرخواست کرد تا نسبت به ارتقای نهاد خانواده و و جایگاه زن در تمامی عرصه ها به عنوان جمعیت 50 درصدی در کشور توضیحاتی را به نمایندگان ارائه داد.

واگذاری اختیارات به مدیران استانی از گام‌های مثبت وزارت کشور در دولت یازدهم
شهاب نادری در نشست علنی عصر امروز (شنبه، 28 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با وزیر کشور گفت: وزارت کشور به عنوان بزرگترین وزارتخانه است که از طیف وسیعی مسئولیت‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی، حقوق شهروندی، عمرانی، شهری و روستایی را در برمی گیرد. همچنین مسئول هماهنگی مدیران عالی استان‌ها و مدیرعاملان کشوری و دولتی است.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت کشور مهمترین نهاد مشارکت سیاسی یعنی انتخابات را به عنوان مجری بر عهده دارد. رئیس جمهور و نخبگان منصف کشور آقای رحمانی فضلی را فردی که هماهنگی‌های مذکور را به عهده دارد به عنوان مدیری قابل قبول نام بردند.

وی افزود: آقای رحمانی فضلی دارای نگرش سیستمی و قدرت تحلیل در مسائل و پدیده‌های سیاسی است لذا به جای تحلیل خطی دارای تفکر سیستمی و دامنه‌نگر است به نوعی که این تفکر جامعه‌نگر، داده‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در کنار هم بررسی می‌کند، همچنین شخصیتی خلاق و خوش فکر در مواجه با رویکردهای سیاسی و اجتماعی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر پیشنهادی کشور در سخت‌ترین شرایط با توجه به نبوغ فکری و ذاتی و قانونی راه‌حل ارائه می‌دهد، همچنین دارای رویکرد مدیریت بحران است به نوعی که در هر شرایطی از قدرت تصمیم‌گیری خاصی برخوردار است.

نادری با بیان اینکه آقای رحمانی فضلی نقدپذیر است، گفت: وی در صورتی که انتقاداتی به وزارت کشور وارد باشد پذیرفته و در راستای رفع مشکلات گام برمی دارد لذا دارای مدیریتی میدانی و تعاملات سیاسی است. آقای رحمانی فضلی تنها وزیری است که سفرهای استانی و منطقه‌ای به مناطق مرزی و محروم کشور داشته لذا بی انصافی است که در اظهارات مخالفان گفته شود ایشان از محیط کار خود خارج نشده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدامات وزارت کشور در 4 سال گذشته کاملا مشهود است. همچنین در زمان تصدی ایشان بر وزارت کشور موضوع عدم تمرکززدایی مطرح و محقق شد لذا تمرکز وزارت کشور بر تقویت استان‌ها در 4 سال گذشته انجام شده که در برنامه‌های 4 سال آتی نیز مطرح است.

وی یادآور شد: بودجه عمرانی نیز در دوران تصدی آقای رحمانی فضلی در وزارت کشور از 5 درصد به 30درصد افزایش پیدا کرده، تشکیل شورای عالی معادن استان‌ها نیز از دیگر اقدامات ایشان است. واگذاری اختیار تام به استان‌ها نیز از دیگر اقدامات انجام گرفته است که تأثیرات مثبتی به همراه داشته است به نوعی که 100 اختیار کلیدی با تصویب در هیأت دولت به مدیریت استان‌ها واگذار شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان از طیف‌های سیاسی مختلف در مجلس موافق روحیه سیاسی آقای رحمانی فضلی هستند زیرا روحیه تعاملی و مبتنی بر منافع ملی ایشان در نظر گرفته شده است. وی نماینده دوره چهارم مجلس، رئیس دیوان محاسبات کشور، معاون سیاسی صدا و سیما، معاون شورای امنیت ملی کشور، معاون وزیر کشور و 4

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود

سخنگوی شورای ائتلاف گفت که جلسه منتخبان مجلس دوازدهم امروز برگزار می‌شود. - اخبار سیاسی -

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف به خبرنگار سیاسی تسنیم گفت: این نشست امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

اختصاصی| لیست 16نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

 

وی افزود: این روزها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزار میشود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزار میکند و امیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

رسولی در پایان با اشاره به برخی تخریب‌ها گفت: برخی روشی جز بی‌اخلاقی و تخریب ندارند، بی‌محلی سیاست ما به این قلیل افراد است. مسئله ما مردم و کشور است و با عنایت به رهنمودهای رهبرانقلاب در باب وحدت و پرهیز از مجادلات بیهوده سیاسی ازآنها و رفتارشان عبور میکنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد