Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهندس علی معیری اظهار کرد: با توجه به حجم بالای متقاضیان بهره گیری از خدمات درمانی تامین اجتماعی و عدم کارایی روش های مرسوم، این سازمان با راه اندازی روش های نوین و غیرحضوری نوبت دهی، از جمله اینترنت و موبایل (مبتنی برUSSD)، گام های موثری در جهت رفاه حال بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و متقاضیان خدمات درمانی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تاکنون استان های فارس، خراسان رضوی، البرز و گیلان اقدام به راه اندازی این سامانه نموده اند و از ابتدای مرداد ماه جاری تاکنون، جمعا ٢٠ هزار نفر از طریق اینترنت و USSD به صورت غیر حضوری از مراکز درمانی تامین اجتماعی، نوبت اخذ کرده اند.
وی گفت: همچنین در هفته جاری، سامانه مذکور برای استان های خراسان جنوبی، کردستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و سمنان فعال خواهد شد.
معیری افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند به منظور اخذ نوبت با استفاده از کد دستوری #١٤٢٠*٤* از ظرفیت های ایجاد شده استفاده نمایند.
مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه امسال، امکان دریافت نوبت به صورت اینترنتی و موبایل برای عمده مراکز درمانی سازمان فعال خواهد شد، گفت: در فاز بعدی، نوبت دهی برای سایر خدمات از جمله آزمایشگاه ها نیز برنامه ریزی شده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ ایستگاه سلامت نوروزی در خراسان شمالی راه اندازی شد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از راه اندازی شش ایستگاه سلامت نوروزی در استان خبر داد.

دکتر جواد شاهین فر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در ایام نوروز، تمام متخصصان در بیمارستان‌ها و کادر سلامت در اورژانس‌، مراکز جامع سلامت، داروخانه های شبانه روزی و تیم‌های نظارت و بازرسی بهداشت آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه همانند گذشته، خدمات بخش سلامت تعطیل نیست، افزود: کمیته سلامت نوروزی در دانشگاه تشکیل شده است و به صورت شبانه روزی خدمات رسانی و مسائل و مشکلات احتمالی رصد می شوند تا مردم و مسافران از بهترین خدمات در این روزها بهره مند شوند.

دکتر شاهین فر با تاکید براینکه تمامی بیمارستان‌ ها، اورژانس‌ ها، تعدادی از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه بهداشتی، داروخانه ها به صورت ویژه فعال هستند، عنوان کرد: ۶۰ پایگاه خدمات جامع سلامت و پایگاه بهداشتی، ۵۶ داروخانه، ۷ کلینیک تخصصی دولتی، ۹ بیمارستان با حضور تیم های کامل بهداشت و درمان آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند و نحوه ارائه خدمات مرتباً رصد می شوند.

 وی ادامه داد: پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان ها و کلینیک های تخصصی بیمارستانی به طور ویژه حضور دارند و خدمات اورژانسی را به بیماران، مسافران و مراجعان ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمامی بخش های بستری در بیمارستان ها در این ایام فعال هستند، اذعان کرد: بیماران خاص و دیالیزی نیز در مراکز مشخص شده می توانند خدمات درمانی را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آمادگی کامل اورژانس پیش بیمارستانی نیز خبر داد و گفت: ۶ ایستگاه سلامت نوروزی در جاده های استان راه اندازی شده‌اند و علاوه بر آن ها ۵۰ پایگاه اورژانس نیز ارائه خدمت می کنند.

دکتر شاهین فر از آمادگی کامل و ۲۴ ساعته ۶ ایستگاه سلامت نوروزی با حضور کارشناسان فوریت های پزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: در طرح سلامت نوروزی ۳۵۰ نفر پرسنل اورژانس دانشگاه در آماده باش هستند.

وی افزود: علاوه بر پایگاه‌ های موجود، امکاناتی از جمله آمبولانس ها، اتوبوس آمبولانس ‌ها و موتور آمبولانس در اماکن پرتردد در ایام نوروز فعال خواهند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت تامین سلامت مردم در روزهای نوروز، تصریح کرد: در طرح سلامت نوروزی، ایمنی مواد غذایی و پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا نیز توسط تیم ها و ارزیابان بهداشت محیط رصد و نظارت می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت نظارتی تیم‌های بهداشت محیط از ۱۵ اسفند امسال آغاز و تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: اقداماتی از جمله نظارت مواد غذایی، ایمنی آب، بهداشت فردی و عمومی، بهداشت ساختمان، ابزار و تجهیزات و کنترل استعمال دخانیات به ویژه در اماکن عمومی، کنترل حشرات و ناقلان بیماری، با حضور و ۲۴ تیم سیار او ۱۱۴ بازرس بهداشت محیط در بازه زمانی مذکور، انجام خواهد شد.

دکتر شاهین فر افزود: نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، مراکز بین راهی، رستوران ‌ها، میادین میوه و تره ‌بار، فروشگاه ‌های زنجیره‌ ای، قنادی‌ ها، کارگاه تولید شیرینی، مجتمع‌ های خدمات رفاهی بین راهی، مراکز تهیه و طبخ شیرینی سنتی، مراکز ارائه افطاری و سحری و وسایل حمل و نقل مواد غذایی از جمله مواردی هستند که توسط بازرسان ما رصد و پایش می شوند.

وی یادآوری کرد: نظارت بر اماکن عمومی به ویژه اماکن بین راهی، مهمانسراها، هتل‌ ها، اقامتگاه ها، تفرجگاه‌ ها، جایگاه‌های سوخت، پاساژها و کلیه مراکز تجمعی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ ها و ایستگاه‌ های حمل و نقل عمومی نیز در این ایام انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: بازرسی از سامانه های تأمین آب آشامیدنی، ارزیابی ریسک آنها، انجام کنترل کیفی،  کلرسنجی و نمونه برداری نیز در این ایام به طور ویژه انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی زمینه ارائه بهترین خدمات در ایام نوروز را مهیا کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶ ایستگاه سلامت نوروزی در خراسان شمالی راه اندازی شد
  • راه اندازی ایستگاه‌های سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  • خدمات رسانی مراکز درمانی شبانه روزی تامین اجتماعی خوزستان در نوروز
  • آماده‌باش نوروزی سازمان تامین اجتماعی اردبیل در مراکز درمانی
  • اجرای طرح آماده باش نوروزی مراکز درمانی تامین اجتماعی زنجان
  • نوبت‌های کاری مراکز درمانی و بیمارستان‌های خراسان شمالی در نوروز
  • طرح آماده باش نوروزی مراکز درمانی تامین اجتماعی زنجان اجرا می‌‎شود
  • نوبت های کاری مراکز درمانی و بیمارستان های خراسان شمالی در نوروز
  • نحوه فعالیت مراکز درمانی تامین‌اجتماعی در تعطیلات نوروزی
  • آمادگی مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمانشاه در ایام تعطیلات نوروز