Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آموزش دهندگان نهضت بلاتکلیف نیستند»، « 10 درصد زنان معتاد در پاتوق‌ها زایمان می‌کنند»، «پرونده‌های زمین‌خواری در شمیرانات»،«واکسیناسیون زندانیان معتاد علیه هپاتیت»و ... ، در کنار خبرهای داغ این روزهای شورای شهر تهران مبنی بر مشخص شدن ترکیب هیات رئیسه این شورا، مهمترین اخبار امروز اداره اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی ایسنا، امروز (شنبه 28 مردادماه) بیش از 50 خبر در سرویس‌های آموزش و پرورش، خانواده، محیط زیست، شهری، حوادث و سلامت منتشر کرده که تیتر مهمترین اخبار امروز به اضافه لینک آن در ادامه می‌آید:

آموزش دهندگان نهضت بلاتکلیف نیستند / قراری بر استخدام نداشتیم

مهمترین خبر امروز سرویس آموزش و پرورش مربوط به وضعیت استخدامی نیروهای نهضتی است که علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مخالفت کمیسیون آموزش با طرح استخدام نیروهای نهضتی و پیش دبستانی گفت: از ابتدا تاکید کرده‌ایم همکاری با نهضت منجر به استخدام نمی‌شود و یک فعالیت پاره وقت موقت است. از سوی دیگر این مسیر ورود نیروی انسانی به آموزش و پرورش مناسب نیست، اما چون مجلس قانونی را تصویب کرده بود موظف بودیم به نمایندگی از آموزش دهندگان آن را دنبال کنیم.

وی درباره سرانجام وعده استخدامی به آموزشیاران نهضتگفت: از نظر ما هیچ کس بلاتکلیف نیست و از ابتدا با آموزش‌دهندگان قرار گذاشتیم که سرانه -هزینه‌ای با ما کار کنند و به ازای تعداد قبولی‌ها در هر سال حق الزحمه دریافت کنند. بنابراین قراری بر استخدام نبوده است که اکنون بتوان گفت عده‌ای پس ازمخالفت با این طرح بلاتکلیف شده‌اند.

10 درصد زنان معتاد در پاتوق‌ها «زایمان» می‌کنند

امروز در سرویس خانواده خبری در مورد وضعیت زنان معتاد منتشر شد که طی آن حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان آنکه حدود 7 تا 10 درصد زنان معتاد در خارج از نظام سلامت (مراکز بهداشتی و درمانی) و عمدتا در پاتوق‌ها زایمان می‌کنند؛ از اجرای طرح «مراقبت‌های دوران بارداری ویژه زنان معتاد» در دولت دوازدهم توسط سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

87 پرونده تصرف اراضی در شمیرانات در حال بررسی قضایی است

سرویس محیط زیست ایسنا، امروز خبری در مورد رفع تصرفات اراضی در شمیرانات منتشر کرد. محمد کرمی رییس اداره محیط زیست شمیرانات در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به وجود ۸۷ پرونده‌ زمین‌خواری در این شهرستان گفت: تمامی پرونده‌ها توسط دستگاه‌های قضایی در حال بررسی است. مجموع مناطق تصرف شده ۵۹ هکتار است.

آخرین آمار فوتی‌ها و حجاج بستری/ افزایش فرکانس ماموریتهای حوادث طبیعی

سیدامیرمحسن ضیایی، رییس جمعیت هلال‌احمر امروز در نشست خبری که در ساختمان صلح هلال‌احمر برگزار شد، ضمن اعلام آخرین آمارها از تعداد جان باختگان حج و بیماران بستری در مکه و مدینه؛ آلوده بودن آب زمزم را رد کرد.

وی در مورد آخرین آمار مربوط به جان باختگان و بیماران حج گفت: تا کنون در حج چهار فوتی داشته‌ایم. همچنین تا این لحظه هشت نفر در بیمارستان سعودی مکه و 18 نفر نیز در بیمارستان هلال مکه بستری شدند.

ضیایی همچنین در مورد اینکه چند نفر از خانواده زائران حج دو سال قبل برای تطبیق DNA و شناسایی زائر فوت شده خود در حج گذشته به عربستان سفر کرده‌اند؟ گفت: تا کنون 11 نفر برای این کار به عربستان رفته‌اند که البته موضوع آنها تحت نظر سیستم هلال احمر نیست و این کار از مبادی مشخص خود پیگیری می‌شود.

الویری از کاندیداتوری ریاست شورای پنجم انصراف داد

امروز اخبار سرویس شهری با محوریت شورای پنجم و انتخاب هیات رئیسه بود که در همین راستا، مرتضی الویری رییس سنی شورای شهر پنجم صبح امروز از کاندیداتوری در انتخابات ریاست شورا انصراف داد.

او در توییتر خود نوشت: به منظور حفظ وحدت و عدم انشقاق از نامزدی ریاست شورای شهر پنجم در این مقطع انصراف می‌دهم.

ترکیب هیات رییسه شورای پنجم مشخص شد/ هاشمی رییس شورای پنجم

در جلسه امروز منتخبان شورای شهر پنجم تهران ترکیب هیات رییسه شورا مشخص شد. در این جلسه محسن هاشمی با 21 رای به عنوان رییس شورای پنجم تهران انتخاب شد. سید ابراهیم امینی به عنوان نایب رییس و علی اعطا به عنوان سخنگوی شورای پنجم پایتخت انتخاب شدند. همچنین منتخبان شورای پنجم نیز رای مثبت به "بهاره آروین" و "زهرا نژاد بهرام" به عنوان منشی‌های جلسه دادند.

نجفی، گزینه اصلی شهرداری تهران/ تشریح دلایل انتخاب سرپرست

امروز مرتضی الویری عضو منتخب شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، دلایل انتخاب سرپرست برای پست شهرداری تهران را تشریح کرد و گفت: از روز چهارشنبه اول شهریورماه، قالیباف دیگر شهردار تهران نیست و باید برای انجام امور شهر، یک شهردار انتخاب شود، اما از آنجایی که امضاء حکم نجفی توسط وزیر کشور با توجه به فرآیند کاری وزیر ممکن است چند روزی به طول انجامد و برای آنکه کارهای تهران بر زمین نماند، اقدام به انتخاب سرپرست می‌کنیم.

سایه روشن‌های خیابان «سی تیر» + تصاویر

علاوه بر اخبار مربوط به شورا و شهرداری، سرویس شهری ایسنا، امروز طی گزارشی به اما و اگرهای کافه‌داری در خیابان سی تیر پرداخته است. خیابان سی‌تیر تهران که روزگاری میزبان گردشگران آثار تاریخی و آیینی بود، این روزها با حضور کافه‌های سیار رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است به طوری که هر شب میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای بازدید از این کافه‌ها شده است.

واکسیناسیون زندانیان معتاد علیه "هپاتیت"

خبر مهم سرویس سلامت امروز مربوط به واکسیناسیون زندانیان معتاد است که موید علویان، رئیس شبکه هپاتیت ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمینه غربالگری بیماری هپاتیت در زندان‌ها، گفت: سالانه ۳۰۰ هزار نفر از زندانیان در کشور، واکسن هپاتیت دریافت می‌کنند.

پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی ایسنا در ادامه می‌آید:

خاطره‌گویی قالیباف از آیت‌الله هاشمی / پیشنهاد دعایی برای نام‌گذاری خیابانی به نام مصدق

«محسن هاشمی» رییس و «امینی» نایب رییس شورای پنجم تهران

سایه روشن‌های خیابان «سی تیر» + تصاویر

ترکیب هیات رییسه شورای پنجم مشخص شد/ هاشمی رییس شورای پنجم

رابطه شهرداری و شورا تعاملی خواهد بود / نظارت را فراموش نمی‌کنیم

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران

به گزارش جماران؛ روابط عمومی دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران در واکنش به خبر خبرگزاری مهر نوشت: چند روز قبل خانم دکتر علم الهدی دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی و هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس علوم خانواده دانشگاه تهران در کنار سایر اساتید دارای صلاحیت این مهم انتخاب می شود. در عملیاتی روانی، انتصاب وی به عضویت در کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران تعمیم می یابد و عملا دروغ بزرگ شکل می گیرد!

در پاسخ روابط عمومی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران آمده است:

در پی انتشار هدفمند برخی اخبار در خصوص انتصابات صورت گرفته در دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به استحضار عموم دانشگاهیان می‌رساند که دانشکده علوم خانواده با هدف تامین نیروی انسانی متخصص در راستای تحکیم بنیان خانواده، افزایش مشارکت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان، توجه به عرصه خانواده، جمعیت و سلامت آن، تولید دانش بومی، بازبینی و طراحی رشته‌های مرتبط به منظور کاهش چالش‌های این حوزه و بر اساس اصول حاکم بر قانون اساسی، منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت مردمی شکل گرفته است. برای تحقق اهداف مذکور، شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده تشکیل گردیده است که برخی از کارکردهای مورد انتظار این شورا عبارتند از:

• سیاستگذاری و نیازسنجی برای جذب هیات علمی دانشکده بر اساس سیاست‌ها و استانداردهای دانشگاه تهران؛

•  تعیین راهبردها برای متمرکزسازی و ایجاد پایگاه علمی، پژوهشی، تخصصی و همچنین اجرایی در راستای بهبود نقش‌پذیری خانواده در نظام اجتماعی در قالب نگرش خانواده به مثابه بنیان اجتماع.

• تجمیع میان رشتگی‌های موجود در حوزه مطالعات خانواده و رشته‌های مشابه

• زیست بوم‌سازی و توسعه چندبعدی فعالیت‌های مرتبط با خانواده، زنان و جمعیت

• توسعه مطالعات میان رشتگی با هدف قرار دادن محور سلامت خانواده از منظرهای سلامت اجتماعی، سلامت جسمی، روحی، معنوی و فکری

• طراحی الگوهای علمی و نهادهای پژوهشی برای توسعه و ارتقای شاخص‌های رفاه اجتماعی بر پایه و محوریت خانواده

• تقویت مشارکت اجتماعی خانواده محور و زنان در مواردی همچون نوآوری، کارآفرینی، اقتصاد خانواده محور و کارآفرینی مبتنی بر مشارکت خانواده

• طراحی سازوکارها و برنامه‌ها به‌منظور مشارکت فعال و پویا در حوزه مسائل و چالش‌های مرتبط با خانواده

• طراحی سازوکارهای عملیاتی به‌منظور پرورش و ارتقای شایستگی‌های پژوهشگران کوشا در حوزه خانواده  

شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده مرکب از اعضایی با شخصیت حقوقی و حقیقی است که برخی از اعضای حقوقی آن عبارتند از:

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر انسیه خزعلی)

دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر جمیله علم الهدی)

دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر فهیمه فرهمندپور)

مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (خانم دکتر فخرالسادات نصیری)

مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه تهران (خانم دکتر فاطمه یزدیان)

علاوه بر شخصیت‌های حقوقی مذکور، برخی شخصیت‌های علمی و دانشگاهی فعال در حوزه زنان و خانواده از دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های ایران و جهان نیز عضو حقیقی شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده هستند که توسط رئیس دانشگاه تهران منصوب شده و یا خواهند شد.

همچنین دانشکده علوم خانواده به منظور تحقق مطالبه رئیس محترم دانشگاه تهران جهت ایفای نقش محوری در زمینه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و حل مسایل حوزه زنان و خانواده در کشور، علاوه بر جذب اعضای هیات علمی جوان، از ظرفیت استادان پیشکسوت و برجسته دانشگاه‌های مختلف که دارای تخصص‌های مرتبط با رشته‌ها و گروه‌های آموزشی این دانشکده هستند، به صورت استاد وابسته بهره خواهد برد.

دیگر خبرها

  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • پنجمی حسن تفتیان در تور جهانی امارات
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت