Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت : قلیان پرشیوع ترین ماده اعتیاد آور در کشور است به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین ، محسن روشن در همایش علمی کاربردی معاونان پیشگیری بهزیستی کشور در قزوین گفت : سیگار و مشروبات الکلی بعد از قلیان جزء پرمصرف ترین مواد اعتیاد آور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : بر اساس آخرین پیماش میزان شیوع مصرف مواد مخدر در سال گذشته حدود پنج درصد بوده است.به گفته روشن پژوه ، میانگین سن مصرف سیگار ۱۹ سال و شروع مصرف مواد مخدر ۲۴ سال است .عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال را پرخطر ترین سن برای مصرف مواد مخدر دانست.وی ، تریاک و هروئین را پر مصرف ترین مواد مخدر دانست و افزود : مصرف گل و حشیش هم نسبت به بررسی های گذشته افزایش داشته استوی با بیان اینکه بررسی های ما نشان میدهد که حدود یک سوم افرادی که در طول عمر خویش تجربه مصرف مواد را گزارش کرده اند بیش از دونوع ماده را استفاده نموده اند، افزود: این تحقیق بیانگر این است که الگوی مصرف مواد در کشور از تک مصرفی به چند مصرفی در حال تغییر استبه گفته روشن پژوه بیشترین انگیزه شروع مصرف مواد کسب نشاط ، سازگاری با مشکلات زندگی و مغبولیت با گروه هم سالان بیان شده است.این استاد دانشگاه افزود : از جامعه آماری مصرف کنندگان مواد مخدر حدود ۳۴ درصد زیر دیپلم یازده و شش دهم درصد زیر لیسانس وبیش از ۱۴ درصد هم تحصیلات بالای لیسانس دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم