Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-29@21:56:47 GMT

بانک مرکزی:۲۰۰ هزار وام ازدواج دادیم

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۴۶۳۷۴

بانک مرکزی:۲۰۰ هزار وام ازدواج دادیم

علی‌اصغر میرمحمدصادقی با اشاره به آغاز طرح ضربتی اعطای وام ازدواج از اول مرداد در جمع خبرنگاران گفت: پیش از اجرای این طرح به‌طور میانگین ماهانه حداکثر 70 تا 80 هزار فقره وام ازدواج پرداخت می‌شد که در چهار هفته این طرح؛ این رقم به 200 هزار فقره افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه "اولویت اول ما اعطای وام ازدواج در استان‌های محروم است"، گفت: در این مدت پرداختی در این استان‌ها حدود 50 هزار فقره بوده است در حالی که در ماههای گذشته قبل از طرح در استان‌های محروم حداکثر 15 تا 20 هزار فقره وام پرداخت می‌شد که این نشانگر افزایش 2 و نیم برابری نسبت به قبل از اجرای طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با ابراز اینکه این طرح با هدف از بین بردن صف انتظار دریافت وام ازدواج آغاز شده است، افزود: در روز اول اجرای این طرح صف متقاضیان وام ازدواج 550 هزار نفر بود که الآن به 350 هزار نفر کاهش یافته است.
میرمحمدصادقی گفت: طی چهارماهه اول امسال روزانه کمتر از هزار نفر در سامانه وام ازدواج ثبت‌نام می‌کردند، اما در زمان اجرای طرح ضربتی میانگین ثبت‌نام روزانه به 2 هزار و 500 نفر رسیده است و در تاریخ 15 مرداد این رقم به 6 هزار نفر رسید که رکورد محسوب می‌شود.
وی افزود: امیدواریم در 5 هفته باقی‌مانده طرح بتوانیم به تعهد اعطای وام ازدواج 500 هزار نفری عمل کنیم و صف این وام را به حداقل برسانیم.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: افرادی بوده‌اند که حداکثر سه هفته بعد از ثبت‌نام با مراجعه به بانک و اعطای مدارک خود موفق به دریافت وام ازدواج خود شده‌اند.
میرمحمدصادقی افزود: در واقع هم‌اینک 330 هزار نفر از متقاضیان وام ازدواج در مرحله تکمیل مدارک هستند که اگر زودتر مراجعه کنند و مدارک خود را به بانک ارائه دهند می‌توانند وام خود را زودتر بگیرند.
وی گفت: توصیه و تأکید بانک مرکزی به بانک‌های عامل این است که با کمترین ضامن وام ازدواج را پرداخت کنند و از این نظر با متقاضیان با سهولت بیشتری برخورد کنند.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی افزود: کسانی که به هر دلیل از روند رسیدگی به پرونده خود در این طرح شکایتی دارند می‌توانند شکایت خود را به‌صورت مکتوب به شماره‌های فکس 29954261 و 22257060 با ذکر دلیل شکایت، کدملی، شماره تماس و تاریخ ثبت‌نام در سامانه ازدواج ارسال کنند و ما قول می‌دهیم حداکثر ظرف یک هفته به شکایت آنها رسیدگی کنیم.
میرمحمدصادقی گفت: در استان‌های کم‌برخوردار، استان خوزستان با اعطای 12 هزار فقره وام ازدواج در صدر قرار دارد و بعد از آن استان‌های لرستان و سیستان و بلوچستان با 5 هزار، کردستان با 4 هزار و 500 فقره، هرمزگان با 4 هزار فقره و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و بوشهر با 3 هزار فقره در مراتب بعدی قرار دارند.
وی افزود: در کل استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی در اعطای این وام در کشور پیشگام هستند.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: با اجرای کامل این طرح امیدواریم همه متقاضیان قبل از سال 96 وام ازدواج خود را دریافت کنند و فقط کسانی که در سال 96 ثبت‌نام کرده اند در صف باقی بمانند که آنها نیز به‌سرعت وام خود را دریافت کنند.

انتهای پیام

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند

روح الله مقدم ظهر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شاخص ترین موضوعی که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در سال گذشته پیگیری شد، حوزه ازدواج و خانواده بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: یکی از مسائل مهم بحث تسهیلات زوجین بود که با پیگیری‌های انجام شده؛ تقریباً ۸۸ درصد متقاضیان که نزدیک به ۱۱ هزار نفر بودند، توانستند تسهیلات خود را از بانک‌ها دریافت کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم شاهد همکاری بیشتری از سوی بانک‌های خصوصی در پرداخت وام زوجین داشته باشیم و این امر در دستور کار امسال قرار دارد.

مقدم عنوان کرد: دستورالعمل هفته ازدواج به ادارات ورزش و جوانان ابلاغ شده و ستاد ساماندهی نیز بدین منظور در چند روز آینده برگزار خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: برنامه هفته ازدواج در سال جاری بصورت متفاوت تری برگزار خواهد شد و از دستگاه‌ها تقاضا داریم تا در امر ازدواج که موضوع اصلی جامعه می‌باشد، پایکار بیایند و نقش خود را ایفا کند.

کد خبر 6092235 مهدی بخشی سورکی

دیگر خبرها

  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی