Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@14:52:53 GMT

دلنوشته آذر منصوری خطاب به همسر یک آزاده

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۴۸۳۲۱

دلنوشته آذر منصوری خطاب به همسر یک آزاده

به گزارش جماران، آدر منصوری طی یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: نامش آذر بود، هم‌نام بودیم و همسایه؛ دختری باهوش و نجیب که سه سال مداوم در یک مدرسه و یک کلاس و یک میز با او خاطره‌ها دارم. از آن دوستى‌های ناب که پس از ٤٠سال ادامه دارد و هروقت فرصتى پیش آید، از حال هم باخبر می‌شویم. او پس از این سه سال، درست در بحبوحه جنگ تحمیلى، ازدواج کرد و به استانى دیگر رفت و هم‌نشینی‌مان نیز در یک مدرسه و یک کلاس و یک میز تمام شد؛ اما دوستی‌مان نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدتى از جنگ گذشت، فرزند اولش به دنیا آمد و همسرش مانند بسیارى از همسران و پدران و فرزندان دیگر در جبهه‌ها مشغول نبرد با دشمن متجاوز بود.
آذر فرزند دوم را در راه داشت که خبر دادند گویا همسر آذر به اسارت گرفته شده است. مدت‌ها هیچ خبری از همسر نداشت، فرزند دوم به دنیا آمد و او همچنان بی‌خبر از همسر به گروگان گرفته‌شده خود بود، تا اینکه اولین خبرها و نامه‌ها به او رسید. همسر در اردوگاه‌های عراق اسیر است و با تأیید این خبر می‌شد برق شادی و امید را در چشم‌های معصوم و اشک‌بار آذر دید.
پسر شش‌ساله شد و آماده رفتن به مدرسه، اما هنوز پدر نیامده بود و مادر در همه این سال‌ها با یک چشم اشک و یک چشم خون و منتظر، فرزندان را بزرگ می‌کرد، درست نزدیک بازگشایی مدارس بود که خبر دادند اولین گروه آزادگان به وطن بازمى‌گردند و همسر آذر نیز یکی از این آزادگان سرافراز بود.
آذر و فرزندان بعد از هشت سال دوری به استقبال او رفتند و فرزندانى که در این مدت با نجواهای مادر و تصاویر پدر با او انس گرفته بودند. بعد از آن هم فقط همسران و مادران آزادگان می‌توانند از تیمار آزادگان پس از یک دوره اسارت توان‌فرسا در اردوگاه‌های صدام بگویند و نگارش ناگفته‌هاى آنان نیز مثنوى هفتاد من است که در مجال و توان این قلم نیست.
آذر را باز هم می‌بینم، سه فرزند دارد و خود نیز پس از بازگشت همسر به تحصیلاتش ادامه داده است.
حالش خوب است، اما بعد از نزدیک به ٣٠ سال هر بار از آن روزهاى صبر و ترس و انتظار سخن مى‌گوید، اشک چشمانش بی‌اختیار سرازیر می‌شود و می‌دانم دل او سرشار از ناگفته‌ها و تلخی‌هایی است که در نبود یار و همراه خود آنها را پشت سر گذاشته و تا هست خاطره آن روزها از ذهن و دل او و همه ما که با او بودیم نخواهد رفت.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد عجیب خودروی سواری با چراغ برق در بزرگراه آزادگان (فیلم)

 

منبع: صداوسیما

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جان سالم به در بردن موتورسوار پس از تصادف (فیلم) تصادف مرگبار پراید و پژو پارس در جاده کرمان - چترود (فیلم) نجات معجزه‌آسای یک عابر از تصادف دو کامیون (فیلم)

دیگر خبرها

  • برد یک نیمه ای هوادار مقابل پیکان تهران
  • رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از ۶ درصد رسید
  • کشف ۳۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در سنقروکلیایی
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • برنامه‌های سفر استانی رئیس جمهور به سمنان
  • (ویدئو) لحظه برخورد عجیب خودروی سواری با چراغ برق در بزرگراه آزادگان
  • شکنجه اسیران فلسطینی به دست اشغالگران
  • برخورد عجیب خودروی سواری با چراغ برق در بزرگراه آزادگان (فیلم)
  • رجزخوانی مهاجری: فنی حریف ما نبودید!