Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@05:32:37 GMT

با بهترين خودروهاي هيدروژني آشنا شويد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۴۸۷۳۸

خبرگزاري آريا - وب‌سايت تکرا - زهرا جانعليزاده: بزرگ ترين خودروسازان جهان سرمايه گذاري روي خودروهاي هيدروژني را افزايش داده اند، هرچند که هنوز هم سرمايه گذاري روي خودروهاي الکتريکي هوادارن زيادي دارد.
از نظر زيرساخت هاي لازم براي ايستگاه هاي شارژ خودرو هاي الکتريکي، بايد گفت که سرمايه گذاري و تمرکز روي اين دسته از خودروها منطقي تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، 15959 ايستگاه شارژ الکتريکي در ايالات متحده راه اندازي شده؛ در حاليکه تنها 35 ايستگاه براي شارژ خودروهاي هيدروژني ساخته شده است. از اين 35 ايستگاه، تنها 3 ايستگاه در خارج از کاليفرنيا وجود دارد.
با اين وجود، خودروسازان همچنان به خودروهاي هيدروژني اميدوارند و پتانسيل هايي را در تکنولوژي آن مي بينند. باتري ها گران قيمت هستند، مدت زمان شارژ آنها طولاني است و محدوده ي مسافتي آنها اندک است.
از طرف ديگر، خودروهاي هيدروژني از محدوده مسافتي بالاتر و مدت زمان شارژ کوتاه تري برخوردارند. در ادامه ليستي از 12 خودروي هيدروژني که در دست اجرا هستند را مشاهده مي کنيد؛ با تکرا همراه شويد:
1. اين ليست را با خودرو هيدروژني هوندا کلريتي آغاز مي کنيم؛ اتومبيلي که از پايان سال 2016 کار خود را در کاليفرنيا آغاز کرده است.

آژانس حفاظت از محيط زيست اخيرا محدوده مسافتي 366 مايل معادل 589 کيلومتر را براي اين خودرو برآورد کرده است. اين بيشترين محدوده مسافتي است که در خودروهاي بدون آلودگي وجود دارد. کمپاني هوندا اعلام کرده است که خودرو کلريتي در مدت 3 تا 5 دقيقه به طور کامل شارژ مي شود.

هوندا و جنرال موتورز مبلغ 85 ميليون دلار براي توليد عمده خودروهاي هيدروژني سرمايه گذاري کرده اند که از سال 2020 آغاز مي شود. هوندا در حال حاضر با قانون گذاران نورث ايست مذاکره مي کند تا اين خودرو را به جاده هاي نيويورک و کانتيکت وارد کند.

2. جنرال موتورز از خودروي هيدروژني خود در انجمن ارتش ايالات متحده که در اکتبر سال گذشته برگزار شد، رونمايي کرد.

اين خودرو که از لاستيک هاي 37 اينچي برخوردار است، 6.5 پا ارتفاع و 7 پا عرض دارد. ارتش آمريکا قصد دارد اين خودرو را در شرايط دشوار آزمايش کند تا کاربرد آن در ماموريت ها را مورد بررسي قرار دهد.

جنرال موتورز اعلام کرد که اين خودرو به 3.1 ميليون مايل از آزمايش سلول هاي سوخت هيدروژني دست يافته است.

3. تويوتا با 23 سال سابقه، قديمي ترين شرکتي است که در زمينه خودروهاي هيدروژني فعاليت مي کند. او در حال حاضر خودرو هيدروژني تويوتا ميراي را معرفي کرده است.
اين خودروساز از دسامبر سال 2014، فروش اين خودرو را در ژاپن آغاز کرده و فروش آن در کاليفرنيا، از اکتبر 2015 آغاز شده است. اين اولين باري بود که خودروهاي هيدروژني در اين کشور به فروش مي رسيدند. تويوتا قصد دارد تا سال 2020، 30000 واحد از اين خودرو را در سطح جهان به فروش برساند.

سازمان حفاظت از محيط زيست، محدوده مسافتي ميراي را 312 مايل (502 کيلومتر) برآورد کرده و مدت زمان شارژ آن تنها 5 دقيقه است.

تويوتا ميراي به سنسور رادار جلو و دوربين مجهز شده که مي تواند لاين ها را شناسايي کرده و به راننده هشدار دهد. اين خودرو همچنين به پارک اتوماتيک اضطراري نيز مجهز است.

ميراي با دو صفحه لمسي همراه است. نمايشگر بالايي براي انتخاب موسيقي و مکان يابي استفاده مي شود و نمايشگر پاييني براي کنترل دما و خروجي صدا مورد استفاده قرار مي گيرد.

تويوتا همچنين آزمايش روي تکنولوژي سوخت سلولي را در يک کاميون 18 چرخ در مرز لس آنجلس انجام مي دهد. هنوز برنامه اين کمپاني از اين آزمايش ها مشخص نيست، اما تويوتا اعلام کرده که مي خواهد از تکنولوژي هيدروژني در همه چيز، از ليفتراک گرفته تا SUV استفاده کند.
اين کمپاني ژاپني همچنين قصد دارد ناوگاني از 100 اتوبوس هيدروژني را نيز براي المپيک توکيو 2020 راه اندازي کند. تويوتا نيز همانند هوندا در حال همکاري با قانون گذاران نورث ايست است تا زيرساخت هاي هيدروژني را در اين کشور آماده کند.

4. لکسوس قصد دارد تا سال 2020 از خودرو هيدروژني خود رونمايي کند؛ اما هنوز اطلاعاتي درباره محدوده مسافتي و قابليت هاي آن منتشر نشده است. لازم به ذکر است که لکسوس، يکي از زيرشاخه هاي لوکس کمپاني تويوتا به شمار مي رود.

خودرو هيدروژني لکسوس با تکنولوژي هاي رده بالايي همراه است که از جمله آنها مي توان به نمايشگري اشاره کرد که با حالت هاي دست کنترل مي شود.

5. کمپاني آئودي از کانسپت h-tron guatrro در نمايشگاه خودرو ديترويت 2016 رونمايي کرده است؛ آئودي مدعي شده که اين خودر مي تواند مسافت 372 مايل (598 کيلومتر) را تنها با سوخت هيدروژن طي کند.

اين کمپاني همچنين اعلام کرد که اين خودرو خردلي مي تواند سرعت صفر تا صد را در عرض 7.1 ثانيه به دست آورد.

خودرو اچ ترون کواترو با يک کابين مجازي همراه بوده که جايگزين پنل ابزار و کنسول مرکزي با صفحه نمايش هاي ديجيتالي شده است. اين خودرو همچنين به سيستم دستيار راننده مجهز شده که محيط پيرامون شما را به نمايش مي گذارد تا بتوانيد لاين ها را به خوبي تشخيص داده و در مسير خود حرکت کنيد.

هنوز مشخص نيست که آيا اين خودرو به توليد عمده مي رسد يا خير؛ اما آئودي همچنان به فعاليت هاي خود در اين زمينه ادامه مي دهد.

6. کمپاني بي ام دبليو نيز روي يک خودرو هيدروژني فعاليت مي کند که احتمالا تا سال 2020 آماده مي شود. اين کمپاني براي توليد موتورهاي هيدروژني در خودروهاي 2020 تويوتا، با اين شرکت همکاري مي کند.

بي ام دبليو مدعي شده که خودروي هيدروژني اين کمپاني از محدوده مسافتي 300 مايل (482 کيلومتر) برخوردار بوده و مدت زمان شارژ آن به 5 دقيقه مي رسد.

7. فورد يکي ديگر از خودروسازاني است که برنامه هاي هيدروژني خود را بار ديگر آزمايش مي کند؛ هرچند که هنوز هم در حال بررسي اين تکنولوژي است.
کمپاني فورد در ژانويه سال 2013 اعلام کرد که همکاري خود با دايملر و نيسان را آغاز کرده تا به پروسه توليد تکنولوژي سوخت سلولي سرعت ببخشد و در نهايت اين خودروها را تا سال 2017 به توليد عمده برساند.
راج ناير، مدير ارشد تکنولوژي در کمپاني فورد به خبرنگار بيزنس اينسايدر گفت که اين کمپاني در سال 2017، هيچ خودرو هيدروژني را راه اندازي نمي کند. ناير همچنين اعلام کرد که اين همکاري همچنان وجود دارد؛ اما کمپاني فورد با پيشرفت هايي که در تکنولوژي الکتريکي داشته، قصد دارد تمرکز خود را روي اين برنامه قرار دهد.

8. مرسدس بنز قصد دارد نسل جديدي از وسايل نقليه را راه اندازي کند که بر مبناي خودروهاي هيدروژن پلاگين به نام GLC F-Cell ساخته مي شود. اين خودروساز مدعي شده که GLC F-Cell داراي محدوده مسافتي الکتريکي 30 مايل (48 کيلومتر) و مجموع محدوده مسافتي 310 مايل (498 کيلومتر) با موتور هيدروژني است.

مخزن هيدروژني اين خودرو در عرض 3 دقيقه به طور کامل پر مي شود.

9. شرکتي استارتاپي نيکولا موتور در دسامبر گذشته از کاميون هيدروژني خود رونمايي کرده و مدعي شد محدوده مسافتي آن از 800 تا 1200 مايل است (1287 تا 1931 کيلومتر).

اين شرکت قصد دارد از سال 2019، پروژه ساخت زيرساخت هاي لازم براي 364 ايستگاه شارژ هيدروژني را آغاز کند.

رهن ماهانه اين کاميون هيدروژني معادل 5000 تا 7000 دلار بوده و احتمالا تا سال 2020 راه اندازي مي شود.

10. هيونداي نيز خودرو Tucson Fuel Cell را در کاليفرانيا راه اندازي کرده؛ اما از فروردين گذشته، تنها 140 واحد از اين خودرو هيدروژني را تحويل داده است.

برند لوکس هيونداي، يعني جنسيس نيز از خودرو هيدروژني خيره کننده خود به نام GV80 در نمايشگاه خودرو نيويورک رونمايي کرد. اين خودرو اس يو وي هرگز به توليد عمده نمي رسد.

11. شرکت استارتاپي Riversimple به رانندگان انگليسي اجازه مي دهد که خودروهاي هيدروژني اين کمپاني يعني Rasa را برانند.

اين خودرو از محدوده مسافتي 300 مايل (482 کيلومتر) برخوردار است و وزن فوق العاده سبک آن به 1300 پوند (589 کيلوگرم) مي رسد.

اين خودرو با طراحي داخلي زيبايي همراه است. فرمان اين خودرو از ماده اي به نام آلکانترا پوشيده شده که حالتي مخملي و لوکس به آن بخشيده است.

12. خانه طراحي ايتاليايي Pininfarina توليد محدودي از خودرو هيدروژني خود به نام H2 Speed را در دست اجرا دارد. اين خودرو مي تواند سرعت صفر تا صد را در عرض 3.4 ثانيه به دست آورد.

ماکسيمم سرعت آن نيز 186 مايل بر ساعت بوده و مخزن آن در عرض 3 دقيقه به طور کامل پر مي شود. محدوده مسافتي آن هنوز اعلام نشده است.

اين خانه طراحي در حال توليد 10 نسخه از H2 Speed است آنها را تا 12 الي 14 ماه آينده وارد جاده ها مي کند. قيمت اين خودرو چيزي حدود 2.5 ميليون دلار اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه خودروهای برقی آغاز شد

عرضه خودروهای برقی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس اطلاعیه جدید سامانه یکپارجه خودروهای وارداتی به آدرس saleauto.ir عرضه دور جدید خودروهای وارداتی آغاز شد. در این دور از عرضه دو واردکننده خودرو خودروی برقی عرضه می‌کنند.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع آن دسته از متقاضیان محترم سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده می‌رساند، سامانه صرفاً جهت انتخاب خودروها به شرح جدول زیر از امروز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳.۰۲.۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳.۰۲.۱۸ در دسترس است.در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب کنند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه کرده‌اند است.

الف- خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی: جدول شماره ۱: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: دستگاه / ریال

تبصره: قیمت مندرج در جدول شماره یک، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می توانند نسبت به دریافت آن اقدام کرده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.

ب- خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی: جدول شماره ۲- برآورد قیمت فروش محاسباتی علی الحساب خودروهای برقی وارداتی در مبادی ورودی واحد: ریال / دستگاه

تبصره ۱ - قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰% قیمت علی الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند.

تبصره ۲ - قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.تبصره ۳ - عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌شود

تبصره ۴ –کلیه شرکت‌های واردکننده باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند در صورت تاخیر در تحویل و… قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۵ - تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۶ - آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌کنند، در صورت تمایل نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۷ - اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

کد خبر 750902

دیگر خبرها

  • خرید ام وی ام X22 پرو کارشناسی‌شده + گارانتی فنی و بدنه
  • چطور باتری های لیتیومی صنعت خودرو را دگرگون کردند
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس
  • کشف البسه قاچاق در شهرستان خوسف
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول