Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-19@06:58:23 GMT

ابعاد تازه‌ از تخلفات گسترده در موسسه اعتباری نور

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۴۹۱۲۰

ابعاد تازه‌ از تخلفات گسترده در موسسه اعتباری نور

رویداد۲۴-تخلفات گسترده در موسسه اعتباری نور که در گزارش پیشینرویداد۲۴ به آن اشاره شده بود، از سوی بانک مرکزی تایید شد.
به گزارشرویداد۲۴، پس از انتشار گزارش «پشت پرده برکناری مدیرعامل موسسه نور» که بازتاب گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای داشت، روابط عمومی جدید این موسسه با ارسال جوابیه‌ای، برخی انتصابات و تغییرات ساختاری را دلیل برکناری مدیرعامل دانسته بود که این جوابیه در همان گزارش انتشار یافت، اما به دنبال پیگیری‌های خبرنگار رویداد۲۴ در مورد ادعاهای مطرح شده در جوابیه، ابعاد جدیدی از پشت پرده این برکناری و تخلفات گسترده در موسسه اعتباری نور روشن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آنجایی که موسسه نور به تازگی از بانک مرکزی مجوز فعالیت گرفته است، باید فعالیت‌ها و اقداماتش تحت نظارت بانک مرکزی باشد تا اخلالی در نظام پولی کشور ایجاد نشود، بنا بر پیگیری‌های رویداد۲۴مشخص شد که یک روز پس از برکناری عجیب خسرو خواجه‌حسنی مدیرعامل موسسه اعتباری نور توسط هیأت مدیره، بانک مرکزی در نامه‌ای به هیأت مدیره این موسسه تاکید می‌کند تا زمان انتخاب مدیرعامل جدید و تایید صلاحیت حرفه‌ای او توسط بانک مرکزی، مدیرعامل فعلی (خواجه‌حسنی) باید نسبت به انجام وظایف قانونی خود اقدام کند.
نکته حائز اهمیت آنجاست که بانک مرکزی نیز بر تخلفاتی که در گزارش رویداد۲۴به آن‌ها اشاره شده بود از جمله عدم ارائه اطلاعات، عدم شفافیت و عدم تهیه و ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده، صحه گذاشته است و عجیب آنجاست که خواجه‌حسنی به دلیل پیگیری همین تخلفات گسترده در موسسه اعتباری نور و ارائه گزارش به بانک مرکزی، توسط هیأت مدیره موسسه نور برکنار شده است.
علاوه بر آن، هیأت مدیره موسسه نور بنا بر آنچه در جوابیه روابط عمومی موسسه مدعی شده بود، «برخی انتصابات و تغییرات غیر‌کارشناسی» را عامل برکناری خواجه‌حسنی عنوان کرده بودند؛ پیگیری‌های خبرنگار رویداد۲۴در این مورد نیز به روشن شدن ابعاد تازه‌ای منتج شد که از روایت وارونه اعضای هیأت مدیره حکایت می‌کند.
آنچه هیأت مدیره موسسه نور، برخی انتصابات عنوان کرده بودند، در واقع اقدام خواجه‌حسنی برای برکناری برخی وابستگان و نزدیکان اعضای هیأت مدیره از این موسسه بوده است. به طوری که بر اساس اطلاعات به دست آمده، بیش از ۳۰ مشاور در موسسه شناسایی شدند که برخی از آنها ارتباط فامیلی با اعضای هیات مدیره داشتند و خواجه‌حسنی برای رعایت حقوق مردم، آن‌ها را عزل کرده بود.
از جمله این افراد می‌توان به آقای م ح ا رئیس هیأت مدیره و سهام‌دار عمده موسسه اعتباری نور اشاره کرد که فرزند، داماد، برادر خانم و برخی دیگر از نزدیکانش سمت مشاور در این موسسه را داشتند و خواجه‌حسنی تمام آن‌ها را عزل کرده بود. در واقع تصمیم خواجه‌حسنی برای ایجاد شفافیت، جلوگیری از تخلفات گسترده مالی و کوتاه کردن سایه هزار فامیل از پست‌های این موسسه، عامل اصلی برکناری او به شمار می‌رود.
از سوی دیگر در جوابیه موسسه اعتباری نور ادعا شده است که مجمع عمومی این موسسه در تاریخ دوم شهریور برگزار می‌شود در حالی که بنا بر پیگیری‌ها و واکاوی اساسنامه این موسسه، مشخص شد که برگزاری این مجمع نیز غیرقانونی است چرا که بر اساس ماده 61 اساسنامه باید شش ماه قبل از برگزاری مجمع اطلاعیه و آگهی آن منتشر شود که این اقدام صورت نگرفته است.
ضمن آنکه این موسسه در طول یک سال گذشته حسابرس و بازرس نداشته است و این مسئله به عدم شفافیت در این موسسه کمک می‌کند، جالب آن‌جاست که خواجه‌حسنی یک هفته قبل از آنکه توسط هیأت مدیره برکنار شود، مجمع عمومی را برای انتخاب بازرس و حسابرس برگزار کرد.
علاوه بر آن ۶۳ هزار میلیارد اضافه برداشت موسسه نور از بانک مرکزی، و ۷۴ پرونده اعتباری مشکوک موسسات ریحانه گستر مشیز و کارسازان آینده از جمله تخلفاتی است که در گزارش قبلی به آن اشاره شد و هنوز پاسخی از سوی این موسسه برای شفاف شدن آن‌ها داده نشده است.
در روزهای آینده ابعاد تازه‌ای از تخلفات گسترده در موسسه اعتباری نور، از سوی رویداد۲۴منتشر خواهد شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مصوبه حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، تصویب‌نامه هیئت وزیران درباره حداقل سرمایه لازم برای اخذ مجوز تأسیس مراکز فعالیت‌ پولی و بانکی را به بانک مرکزی ابلاغ کرد.

بر اساس این تصویب‌نامه، حداقل سرمایه لازم برای تأسیس مؤسسات پولی و بانکی به این شرح است:   بانک غیر دولتی؛ ۲۰ هزار میلیارد تومان   مؤسسه اعتباری غیر بانکی؛ ۱۵ هزار میلیارد تومان   بانک قرض‌الحسنه؛ ۵ هزار میلیارد تومان   از دیگر مصوبات دولت در این‌باره، الزام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موجود به افزایش سرمایه خود در مدت ۳ سال، در چارچوب برنامه زمان‌بندی بانک مرکزی به میزان حداقل سرمایه اعلام شده در این تصویب‌نامه است.   بانک مرکزی در غیر این صورت، موظف است که کارهای نظارتی خود را از جمله، سلب حق تقدم سهامداران غیر دولتی که در افزایش سرمایه بانک یا مؤسسه اعتباری همکاری نکرده‌اند، اعمال کند.

دیگر خبرها

  • عرضه اوراق ودیعه با سود ۲۷/۵ درصد در موسسه ملل
  • توضیحات معاون استاندار تهران در خصوص وضعیت شورای شهر نسیم شهر
  • حداقل سرمایه برای تاسیس بانک تصویب و ابلاغ شد
  • مصوبه حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک ابلاغ شد
  • ابلاغ اعلام مصوبه حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک
  • اعلام حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک
  • حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک چقدر است؟
  • ابلاغ مصوبه حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک
  • با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند
  • مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی انتخاب شد