Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@22:45:18 GMT

انقلاب درگیر جنگ تمام عیار فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۵۰۹۷۶

انقلاب درگیر جنگ تمام عیار فرهنگی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: 38 سال از انقلاب ما می گذرد و با این همه توطئه ها انقلاب بزرگ ما مثل سرو قامت کشیده ایستاده است، اما اکنون درگیر یک جنگ تمام عیار فرهنگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از عصرفرهنگ؛ مراسم یادواره شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی در مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید احمد خاتمی در این مراسم با اشاره به مقام والای شهیدان گفت: در هر مقطعی که انقلاب نیاز به یک بارش معنویت داشت شهدا به مدد این ملت آمدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دیدیم کسانی در خانه ملت با یک بیگانه سلفی گرفتند، بعضی هم به جای اینکه این حرکت را محکوم کنند گفتند یک چیز عادی است، یا سهل انگاری بوده، در صورتی که نه سهل انگاری بوده و نه یک امر عادی بلکه تمسخر ارزش های یک ملت بود. عکس سلفی با یک بیگانه یعنی تکریم و تجلیل او، این فضا فضای خوبی نبود. یک مرتبه شهید حججی آمد و خون پاک این جوان برای این کشور مانند باران رحمتی بود.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: هر زمان که انقلاب نیاز به آبیاری این چنینی داشت شهدا به میدان آمدند. مثلاً زمانی که شهدای غواص دست بسته را آوردند کشور غرق در معنویت شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: قطعاً این انقلاب را که خون دویست هزار شهید پای آن ریخته شده دست عنایت خدا اداره می کند.

وی با اشاره به طراحی های استکبار برای مقابله با انقلاب اظهار کرد: دشمن از اول انقلاب آنچه برای از پا درآوردن انقلاب ها در جهان تجربه کرده بود، اینجا پیاده کرد اما اثری در انقلاب ما نگذاشت. جنگ 8 ساله چیز کمی نبود، اما به فضل الهی ملت ایران این جنگ را پشت سر گذاشت.

آیت الله خاتمی گفت: بعد از ارتحال امام خمینی(ره) که جنگ نرم فرهنگی شروع شد، رهبر انقلاب ابتدا بحث تهاجم فرهنگی، سپس شبیخون فرهنگی و نهایتاً ناتوی فرهنگی را مطرح کردند. آن روز بعضی ها نمی فهمیدند اما امروز جوانان ما آن را به خوبی در موبایل ها، سایت ها و فضای مجازی لمس می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: 38 سال از انقلاب ما می گذرد و با این همه توطئه ها انقلاب بزرگ ما مثل سرو قامت کشیده ایستاده است، اما اکنون درگیر یک جنگ تمام عیار فرهنگی است.

وی بیان داشت: تمام انقلاب ها یک زمان اوج دارد و هر چه از آن نقطه فاصله می گیرند از شور و هیجان انقلابی کاسته می شود. سابقه ندارد 38 سال از انقلابی بگذرد و هنوز شور روزهای اول حاکم باشد.

خاتمی حضور 73 درصدی مردم در انتخابات گذشته را مصداق بارز زنده بودن انقلاب دانست و گفت: در دنیا بین 40 تا 50 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت می کنند اما مردم ما با حضور 73 درصدی خود ثابت کردند این انقلاب زنده است.

آیت الله خاتمی گفت: انقلاب ما اکنون به دو فرهنگ مقاومت و فرهنگ شهادت نیازمند است.

وی با اشاره به جریان ایستادگی مردم در مقابل رژیم پهلوی گفت: فرهنگ ایستادگی و مقاومت در مسیر حق فرهنگ نجات بخش است و ما آن را در سرنگونی رژیم شاه تجربه کردیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: در جنگ تحمیلی نیز ملت ایران آنقدر مقاومت کرد تا صدام جنایتکار عقب نشست. صدامی که طبق آمار رسمی در سی و اندی سال بیش از یک میلیون انسان را به خاک و خون کشیده بود.

وی اذعان داشت: البته ما یک تجربه دیگر هم داشتیم و آن تجربه مذاکره بود. بنده مذاکره کنندگان را امین می دانم، قصد خدمت داشتند اما خروجی مذاکرات این بود که ما نیروگاه اراک را از بین بردیم و در آن سیمان ریختیم، به تمام آنچه بر عهده ایران بود عمل کردیم اما آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد.

آیت الله خاتمی گفت: برجام پذیرفته شد به شرط اینکه تحریم نباشد اما اخیراً سنا و کنگره با رای کم سابقه و تنها با سه مخالف تحریم های جدید علیه ایران را تصویب کردند.

وی تأکید کرد: فرهنگ مقاومت فرهنگ نجات ما است. باید در مقابل زیاده خواهی دنیای استکبار بایستیم. ما با مقاومت دشمن را سر جای خود می نشانیم، چرا که از مذاکره نتیجه ای نگرفتیم.

خاتمی گفت: البته مقاومت هزینه دارد، این شهدای عزیز هزینه این مقاومت ما هستند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: فرهنگ دومی که نجات بخش انقلاب است فرهنگ شهادت است. باید بدانیم شهادت باختن نیست، شهادت معامله با خداست.

وی تأکید کرد: فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ ایثار، یعنی جان خود را فدای خدا کردن. این فرهنگ بود که کشور را به امنیت رساند و 38 سال است که دشمن را پشت مرزهای ما نگه داشته است.

خاتمی گفت: در طول این 38 سال اگر لحظه ای آمریکا می توانست حمله کند این کار را می کرد اما این فرهنگ شهادت بود که آمریکا را زمین گیر کرد و انشاالله این فرهنگ همچنان این کشور را حفظ خواهد کرد.

وی هدف از برگزاری مجالس یادبود شهدا را بیعت با آن‌ها دانست و اظهار کرد: شهدای عزیز ما تا آخرین نفر، تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون راه شما را که راه دین و ارزش های اسلامی است ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود

ایسنا/همدان فرماندار ویژه ملایر نخستین جشنواره «شب های موسیقی تاک» را یک رویداد بزرگ فرهنگی و هنری در ملایر طی هفته اخیر دانست و گفت: با توجه به کمبود سالن موسیقی در ملایر،چند پروژه فرهنگی در دست اقدام داریم و یکی از طبقات در یکی از پروژه ها به سالن کنسرت اختصاص داده خواهد شد.

سلمان اسماعیلی شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر اظهار کرد: ملایر در این دوره میزبان گروه های موسیقی غرب کشور بود و از همین حالا به فکر میزبانی جشنواره موسیقی های سنتی در سطح ملی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه یک سالن به روز، مجهز و در شان مردم تحت عنوان سالن کنسرت پیش بینی خواهد شد، افزود: این سالن به سرعت ساخته می‌شود و تقدیم مردم فرهنگ دوست ملایر خواهیم کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: از دیرباز روح و نگاه ما با فرهنگ ها و هنرهای مختلف از جمله هنر پر رمز و راز موسیقی و شعر در هم آمیخته است و اصالتا و ذاتا علاقمند به موسیقی به ویژه موسیقی سنتی هستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از این سازها متعلق به ایران است، گفت: محاسبات پیدا و پنهان موسیقی و پیامی که منتقل می‌کند نشان می‌دهد این هنر با ذات ما هماهنگی دارد و ابزار آلات موسیقی مبتنی بر علم، هندسه و مضامین بلند عرفانی طراحی می شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بزرگ «شب های موسیقی تاک» مطرح کرد: قصد داریم سال آینده این جشنواره را در سطح ملی برگزار کنیم.

فرشاد کشاورزیان به حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه در این جشنواره اشاره و تصریح کرد: این جشنواره در سطح منطقه‌ای بود و اساتید مطرح کشوری و هنرمندانی از تهران در این جشنواره حضور داشتند.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: وجود ۲۵۰ کارگاه ساز سازی در ملایر می تواند در کنار مبلمان منبت و انگور یک‌ برند ملی برای این شهرستان باشد.

دبیر جشنواره موسیقی «شب‌های تاک» نیز اظهار کرد: طی جشنواره در پنج حوزه اجرای صحنه‌ای داشتیم و همزمان با آغاز به کار جشنواره، دومین نمایشگاه ساز و صنایع دستی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد افتتاح شد و بعدازظهر هر روز کارگاه‌ها و ورک‌شاپ و تور گردشگری برگزار شد.

رضا قدسی با بیان اینکه در این جشنواره ۳۸۰ هنرمند حضور داشتند که ۲۸۰ نفر از فعالان عرصه موسیقی هستند ساخت یک سالن برای اهالی موسیقی را یکی از مطالبات مهم هنرمندان حوزه موسیقی در شهرستان خواند.

قدسی همچنین از حمایت‌های شهردار و شورای اسلامی شهر ملایر و خانه خلاق رُجا با ۶۰ هنرمند در ملایر و آموزشگاه موسیقی همراز قدردانی کرد.

وی همچنین خواستار حمایت مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری شهرستان برای برگزاری این جشنواره در سطح ملی شد و افزود: در ملایر ۲۵۰ کارگاه ساز سازی شناسایی کردیم و امیدواریم ملایر بعنوان شهر ساز سازی در سطح ملی معرفی شود.

هادی فیض منش، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز تاکید کرد: علاوه بر نام ملایر با منبت و تاک، ملایر باید شهر سازها شود و امیدواریم هر ساله این جشنواره در ملایر برگزار شود. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • قیمت طلا و سکه کاهشی شد؛ سکه چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت انواع سکه و طلای ۱۸ عیار را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه