Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:24:25 GMT

تست مخزن انتقال آب سد طالقان به هشتگرد در حال انجام است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۵۱۰۵۱

تست مخزن انتقال آب سد طالقان به هشتگرد در حال انجام است

ساوجبلاغ - فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به روند اجرایی طرح انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد، گفت: تست مخزن و خط انتقال این طرح در حال انجام است.

ابوالقاسم پالیزگیر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به روند اجرایی طرح انتقال آب از سد طالقان به شهر جدید هشتگرد، اظهار کرد: با تشکیل شهر جدید هشتگرد، تأمین منابع آبی این شهر خارج از شهرستان پیش‌بینی‌شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تأمین بخشی از آب شهر جدید هشتگرد از طریق سد طالقان پیش‌بینی‌شده بود، افزود: این مهم باگذشت ۲۰ سال عملیاتی نشده بود.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: تأمین آب شهر جدید هشتگرد از طریق سد طالقان دو سال و نیم گذشته پیگیری و موردبررسی قرار گرفت.

پالیزگیر ضمن قدردانی از حمایت‌های معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر نیرو، نمایندگان سابق و فعلی شهرستان ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی و استاندار البرز به سبب پیگیری‌های انجام‌گرفته در این خصوص، خاطرنشان کرد: این مهم به‌عنوان یک پیشنهاد مطرح و در وزارت نیرو تصویب شد.

وی گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان البرز، طرح انتقال آب به هشتگرد مصوب و بنا شد ملاحظات لازم در خصوص عملیاتی شدن آن انجام و موردتوجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اعلام اینکه اعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان برای تصفیه‌خانه آب شهر جدید در نظر گرفته شد، افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری سر موعد مقرر تعهدات خود در این خصوص را انجام داد.

وی با اشاره به جانمایی مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی توسط شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، یادآور شد: تست مخزن و خط انتقال این طرح در حال انجام است.

وی میزان انتقال آب از سد طالقان به شهر جدید هشتگرد را ۵ میلیون مترمکعب در سال برشمرد و گفت: درصدد هستیم این پروژه طی هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان خبر داد و گفت: این خدمات با هزینه‌ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است. 

وی افزود: ۱۱۰۰ کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب شهر‌ها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین انجام شده است.

بیرنوندی در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد.

وی، برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون‌های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکرد‌های سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهر‌های قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستا‌های آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان