Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در سال ۹۶ هزار مورد عقرب گزیدگی تا کنون ثبت شده که دو مورد فوتی به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی جاودان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: سال ۹۵ بیش از ۳هزار مورد عقرب گزیدگی در استان ثبت شد که فقط سه مورد فوتی به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه ضمن اشاره به آمار بالای عقرب گزیدگی در استان گفت : هر ساله شاهد تعداد بالای عقرب گزیدگی بخصوص در فصول گرم سال در استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام پزشکان و پرسنل بهداشتی درمانی ، آمادگی مواجهه با بیمار دچار عقرب گزیدگی را دارند و تمام مراکز درمانی استان ، علی رغم کمبودها و مشکلات دارای سرم ضد عقرب هستند.

دکتر جاودان گفت: یکی از معضلات در درمان عقرب گزیدگی عدم توجه کافی بیماران و خانواده ، به فاصله زمانی گزش تا مراجعه به مرکز درمانی و زمان شروع درمان است. بارها از طرق مختلف آموزشهای لازم در این خصوص داده شده است ولی متاسفانه باز، شاهد مراجعه دیرهنگام بیماران هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: سال گذشته بیش از سه هزار عقرب گزیدگی در استان رخ داد که از این تعداد فقط سه مورد فوتی داشته ایم که از نظر آماری حدود ۰.۰۹ درصد میباشد که بسیار پایین است.

وی عنوان کرد: در سال ۹۶ ؛ در پنج ماه گذشته نیز ۱۰۰۰ مورد عقرب گزیدگی تا کنون ثبت شده که دو مورد فوتی به دنبال داشته است.

وی ضمن ابراز تاسف از فوت برخی از هموطنان به دلیل عقرب گزیدگی اعلام کرد : هیچکدام از موارد مرگ و میر به دلیل نبود سرم ضد عقرب و کمبود امکانات و تجهیزات و یا نبود پزشک نبوده است.

وی در ادامه گفت: از تمامی هم استانیهای عزیز، می خواهیم در صورت مواجهه با گزش ، توسط عقرب، بلافاصله و در کمترین زمان ممکن به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران خبر داد.

محمد علیمهری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان تهران و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر گفت: برنامه‌ریزی برای تولید ۱۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی در استان تهران انجام شده است.

وی افزود: بر همین اساس کلنگ زنی احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در سطح استان تهران طی دو هفته آینده در شهرستان‌های شهرری، ورامین و ملارد انجام خواهد شد.

علیمهری ادامه داد: اقدامات اولیه و تخصیص زمین مناسب برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران انجام شده است و طی یک ماه آینده منجر به عقد قرارداد با سرمایه گذاران این طرح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تاکید کرد: از ابتدای سال جاری کلیه ادارات موظف هستند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و در غیر این‌صورت برق مصرفی برای آنها بر اساس قیمت برق در بورس کالا محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • کار عملی کاسا-۱۰۰۰ آغاز می‌شود 
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است