Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در این سفر از بازرگانان کشور خواست که به صنعت‌کار مبدل شوند و تنها تجار باقی نمانند.

وی هرات را قطب انکشاف آینده‌ی کشور خواند و افزود که این ولایت ایران، چین و آسیای میانه را به آسیای جنوبی وصل می‌کند.

آقای غنی همچنین گفت که چند هفته بعد خط آهن ایران وارد افغانستان می‌شود و نخستین محموله‌ی تجاری این کشور که حدود یک میلیون تُن سمنت است، وارد کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به سرمایه‌گذاران هرات وعده‌ی همکاری را سپرد و افزود که نه تنها مشکل‌های پارک صنعتی کنونی هرات باید در سال آینده حل شود؛ بلکه باید تهداب پارک صنعتی دومی گذشته شود.

آقای غنی به سرمایه‌گذاران کشور گفت: “خانه‌ی شما و عزت شما اینجاست، لطفن پولتان را به بیرون انتقال ندهید. سرمایه گذاری و کمی اعتماد کنید. وقتی که شما اعتماد کنید، همه چیز موجب یک حلقه‌ی نجیبه‌ی اعتماد می‌شود.”

به گفته‌ی رییس جمهور، سیاست سنگ مرمر تا دو هفته‌ی آینده در شورای عالی اقتصادی مورد رایزنی قرار می‌گیرد و نخستین خریداری سنگ مرمر به ارزش پنج میلیون دالر از سوی چین صورت می‌گیرد.

آقای غنی گفت که کانتینرهای چین از راه خط آهن به حیرتان می‌آیند، ولی خالی می‌روند که مرمر می‌تواند نخستین اقدام برای صادر کردن این سنگ به چین باشد.

رییس جمهوری افزود: “من باورمند هستم که می‌توانیم سالانه صدها میلیون دالر سنگ مرمر صادر کنیم و از اینرو نیاز است که سنگ مرمر به عنوان یک منبع مهم صادراتی مبدل شود.”

به گفته‌ی آقای غنی، ضرورت است که پارک خاص صنعتی برای سنگ مرمر ایجاد شود. سپس او افزود: “من در خدمت‌تان هستم. با پیشنهادهای مشخص‌تان بیایید.”

آقای غنی با اشاره به مشکل‌ها در گمرک‌های کشور گفت که روی یک “طرح اساسی” در حال کارکردن است تا این معضل‌ها حل شود.

کارخانه‌ی نساجی هرات از سوی بخش خصوصی به ارزش شش میلیون دالر امریکایی ساخته شده است که در آن ۲۰۰ تن مشغول کاراند.

این کارخانه که امروز از سوی رییس جمهور غنی گشایش یافت، روزانه شش تُن پنبه تولید می‌کند.

افغانستان یکی از کشورهای مهم در کشت پنبه است و در گذشته‌ی نه چندان دور از تولید‌کنندگان موفق پنبه، نخ و کالاهای نخی بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • واکنش گل محمدی به یک خبر: بحث تعهد در میان نیست/لطفا گمانه زنی نکنید
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • یوناما خواستار حمایت از خبرنگاران افغانستان شد
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید