Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه ارتباطات بین‌المللی و ترانزیت موقعیت ممتاز دارد و مسیر ترانزیتی بندر چابهار به عنوان اقتصادی‌ترین مسیر دسترسی آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، نادر میرشکار صبح امروز در نشست شورای اداری سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آنچه مسلم است موقعیت جمهوری اسلامی ایران برای ارتباطات بین‌المللی و ترانزیت است و در این زمینه سیستان و بلوچستان با وجود ایجاد برخی زیرساخت‌ها موقعیت ویژه و ممتاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: دارا بودن مرز خاکی و آبی گسترده باعث شده ایران یکی از پرهمسایه‌ترین کشورهای جهان باشد و تعدادی از این کشورها محصور در خشکی بوده و برای ارتباط با سایر نقاط دنیا ناچار به عبور از کشور سوم هستند. این موضوع، قابلیت‌های ترانزیتی کشور را برجسته کرده و بر اهمیت بندر چابهار بیش از پیش می‌افزاید.

وی ادامه داد: این بندر از مهم‌ترین چهارراه‌های کریدور شمال-جنوب بازرگانی جهانی است. جابه‌جایی و انتقال کالا به صورت زمینی، ریلی و هوایی از آسیای دور به آسیای میانه از مسیر ترانزیتی در استان سیستان و بلوچستان کوتاه‌ترین و مناسب‌ترین مسیر است. مسیر ترانزیتی سیستان و بلوچستان و بندر چابهار به عنوان کوتاهترین و اقتصادی‌ترین مسیر دسترسی آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد محسوب می‌شود و مزیت‌های بسیاری داراست که بهره‌گیری از آن موجبات عمران و آبادانی محور شرق کشور را فراهم می‌کند.

میرشکار اظهار داشت: استان در مسیر توسعه در زمینه ترانزیت کالا قرار گرفته و این کار بزرگی است و باید با استفاده صحیح از زیرساخت‌ها و قرار گرفتن در مسیر مشوق‌ها و نهادینه کردن این موضوع، تجار و بازرگانان و کشورهای مختلف را به استفاده از این راه ترانزیتی تشویق کنیم و به استقبالشان برویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در بحث حمل و نقل با استفاده از پتانسیل‌های منطقه آزاد چابهار و بنادر استان و تخفیفات لازم در زمینه تخلیه و بارگیری و حقوق ورودی و ایجاد پایانه‌های تخصصی و همچنین ایجاد رقابت در این زمینه باید موجبات رونق خدمات دریایی، حمل و نقل و ترانزیت را در استان فراهم کنیم.

انتهای پیام/

R7843/P1486/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم

وزیر ارتباطات تاکید کرد : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگر‌های سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع پور اظهار داشت : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین