Web Analytics Made Easy - Statcounter

بینالود- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه عدم استفاده از صندوق های مکانیزه فروش، تخلف محسوب می شود، گفت: انتخابات اتحادیه‌های صنفی طرقبه- شاندیز از مهر ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه‌نیوز، علیرضا قلی زاده در جمع مدیران اصناف و اتحادیه های شهرستان طرقبه- شاندیز اظهار کرد: فعالیت اتحادیه های صنفی با همت کمیسیون ها و مدیران اجرایی خدمات مطلوبی در سطح کشور ارائه می‌کنند و همواره در ارزیابی های سالانه اتحادیه های صنفی، شهرستان طرقبه شاندیز دارای جایگاه مناسبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال های 94 و 95 یکی از اتحادیه های شهرستان به عنوان اتحادیه برتر استان شناخته شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ضمن اشاره به نظم و انضباط اداری، انجام وظایف و تکالیف، پیگیری امور و فعالیت های فوق برنامه به عنوان شاخص فعالیت ها گفت: بزرگ ترین اتحادیه شهرستان از نظر تعداد واحد صنفی و رسته، اتحادیه تعمیرکاران و فلزکاران است.

وی افزود: اتحادیه های صنفی از قدیمی ترین تشکل ها در جامعه هستند و اصناف علاوه بر پرداختن به فعالیت های اقتصادی همواره در موضوعات و تحولات اجتماعی و فرهنگی نقش داشته است.

قلی زاده تصریح کرد: در کشورهای مختلف سخن از کسب و کارهای کوچک شده و در کشور ما، اصناف عینی ترین فعالیت های کسب و کارهای کوچک است که امیدواریم تأثیر مثبتی در افزایش درآمد و اشتغالزایی داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر اجرای درست و صحیح قانون بهبود فضای کسب و کار و همچنین قانون رفع موانع تولید برای کمک رسانی به صنوف مختلف افزود: اصناف در نقاط مختلف جامعه پراکندگی دارند که تأثیر مستقیمی در عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی خواهد داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طرقبه شاندیز اظهار کرد: سهم اصناف در تولید ناخالص ملی بیش از 17 درصد و سهم اصناف در اشتغال بیش از 47 درصد است.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال بیش از 100 میلیون تومان هزینه باید صرف کرد در صورتی که تحقق این رقم در بخش اصناف دو برابر اشتغالزایی خواهد داشت.

قلی زاده با بیان اینکه خدمات فنی و تولیدی 40 درصد این سه میلیون واحد صنفی در کشور را شامل می شوند، گفت: 1850 رسته صنفی وجود دارد که بیش از شش میلیون نفر در این بخش ها فعالیت می کنند.

وی افزود: باتوجه به نرخ بالای سود بانکی، تأمین سرمایه در گردش برای صنوف تولیدی از مهم ترین اولویت ها است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طرقبه شاندیز گفت: ساماندهی واحدهای فاقد پروانه دارای اهمیت است، همچنین در تدوین راهبرد آموزشی و ارتقاء سطح دانش نیاز به کمک رسانی سازمان فنی و حرفه ای است.

وی افزود: تسهیل و تأمین مواد اولیه در هزینه تمام شده صنوف تأثیر دارد و استفاده از تکنولوژی روز برای افزایش بهره وری مطابق نیاز ها در برنامه ریزی ها برای ارتقای فعالیت ها باید وجود داشته باشد.

قلی زاده با اشاره به اینکه عدم استفاده از صندوق های مکانیزه فروش، تخلف محسوب می شود، اظهار کرد: از مهرماه فراخوان دوره سوم اتحادیه های صنفی برای شرکت در انتخابات برای 12 اتحادیه شهرستان طرقبه شاندیز آغاز می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف در مصاحبه رادیویی، گفت: یکی از سیاست‌های دولت، خدمات الکترونیک است. یعنی یک سری خدمات نهادهای دولتی باید در بستر الکترونیکی انجام شود. یک سری مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده و در ادامه نیز بحث الکترونیکی شدن روی داد که در دستور کار دولت است.

رستگار تاکید کرد: الکترونیکی کردن مجوزها نیازمند آن است که تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد باید کد یکتا را داشته باشند.

وی گفت: کد یکتا متصل به حساب بانکی افرادی می‌شود که فعالیت اقتصادی دارند. بیشتر افراد باید جسم مجوز را با خود می‌بردند و یا استعلامی از نهادهای ذیربط انجام می‌شد تا اعتبار پروانه کسب بررسی می‌شد. با الکترونیکی شدن و ایجاد کد یکتا نیازی نیست که اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای پروانه کسب هستند مجوز را با خود ببرند.

این مقام صنفی یادآور شد: مهمترین موضوعی که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دنبال می‌کنند آن است که همه فعالان اقتصادی باید پروانه کسب داشته باشند. سپس آنکه این مجوزها مورد تأیید درگاه ملی مجوزها باشد. با کد یکتایی که افراد دریافت می‌کنند هم افرادی که مجوز دارند و یا مجوز قدیمی دارند و نیازمند به روز شدن هستند، عملیات به روز رسانی خود را انجام می‌دهند.

وی گفت: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد یکتا را دریافت کنند. افرادی که پروانه کسب ندارند حتماً باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم این است که همه مردم تا پایان این ماه باید برای دریافت کد یکتا به آدرس الکترونیکی اقدام کنند. غیر از آن افراد صنفی می‌توانند به اتحادیه مرتبط مراجعه کنند و اتحادیه‌ها نیز این کد را ارائه می‌کنند.

کد خبر 6095507

دیگر خبرها

  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه از امروز
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد