Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر، از افزایش موکب های اربعین این شهرستان به دو موکب خبر داد و گفت: امسال علاوه بر موکب تغذیه، موکب اسکان را نیز در شهر کربلا برپا می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر علی پارسا مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: امسال طبق مصوبه تمام موکب هایی که در ایام اربعین از ایران در عراق برپا می شوند، باید دارای شناسنامه باشند و در خارج از سیستم موکبی برپا نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از شهرستان مهدیشهر نیز دو موکب اسکان و تغذیه را برای برپایی در کربلا معرفی کردیم که شناسنامه دار شدند و تفاهم نامه در این زمینه نیز بسته شده است.

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه در اربعین سال گذشته موکب تغذیه را داشتیم و امسال موکب اسکان به تعداد موکب های این شهرستان اضافه شده است، افزود: نام هر دو موکب اسکان و تغذیه امام زمان(عج) می باشد.

پارسا محل موکب تغذیه را همانند سال گذشته در محل پشت تل زینبیه و روبروی خیمه گاه حسینی در کربلا بیان کرد و ادامه داد: برای موکب اسکان نیز در حال رایزنی با طرف های عراقی و سفارت هستیم تا در نزدیکی حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) محلی برای موکب بگیریم.

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر ظرفیت موکب اسکان را 3500 نفر اعلام کرد و گفت: در موکب تغذیه نیز روزانه 9 هزار وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام تهیه و بین زائران توزیع می شود.

وی اضافه کرد: در کنار موکب تغذیه، موکب نانوایی و پخت نان محلی سنگسری را هم همانند سال گذشته داریم که روزانه حدود 3 هزار قرص نان پخت خواهد شد و از هم اکنون دستگاه نانوایی و حدود 20 تن آرد موکب نانوایی تهیه شده است.

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر بیان کرد: اداره موکب هیئت امنایی است و در هر موکب 5 نفر هیئت امنا هستند، خادمان موکب نیز مشخص شدند و در مجموع بیش از 50 نفر خادم در موکب ها فعال خواهند بود.

پارسا در خصوص نحوه جمع آوری کمک های مردمی به این موکب ها، اظهار کرد: برای جمع آوری وجوهات نقدی دو حساب بانکی مجزا برای هر موکب افتتاح شده که شماره حساب آن در آینده اعلام می شود.

وی خاطر نشان کرد: حرکت بزرگی که امسال در بحث جمع آوری کمک های غیر نقدی در نظر داریم، به این نحو است که از ابتدای محرم چادرهایی را در جلوی مساجد و هیئت های عزاداری برپا می کنیم تا مردم کمک هایشان را ارائه کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، فردا هفت اردیبهشت ماه، هفت میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برپا می‌شود.

بر این اساس مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی و مدیرکل تأمین اجتماعی استان در میز خدمت حضور خواهند داشت.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال آذربایجان‌غربی، شهردار منطقه 2 ارومیه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و نیز مسئول بسیج کارگران پاسخگوی سوالات و مسائل و مشکلات مردمی خواهند بود.

خطیب نماز جمعه فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی