Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:21:35 GMT

داوری مسابقات زورخانه‌ای الکترونیکی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۵۲۵۳۴

داوری مسابقات زورخانه‌ای الکترونیکی می‌شود

کرج - رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور از الکترونیکی شدن داوری مسابقات زورخانه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی جوهری پیش از ظهر یکشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت‌رئیسه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان البرز، اظهار کرد: این رشته ورزشی نشانی از رسم پهلوانی ایران اسلامی دارد و برگزاری انتخابات همراه با آرامش جای بسیار خوشحالی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با اشاره به اینکه البرز ظرفیت خوبی برای توسعه این رشته دارد، گفت: نخبگان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی جوانان و نوجوانان هستند. این رشته میان جوانان با مشکل مواجه است و باید فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود.

جوهری با اشاره به اینکه باید از اختلافات دوری بجوییم، گفت: خوشبختانه با عدم حضور برخی از افراد اختلالی در برگزاری انتخابات انجام‌نشده و این مهم در کمال صحت و سلامت برگزار شد.

وی با تأکید بر اهمیت توسعه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور، گفت: با تصویب آئین‌نامه مختص این رشته ورزشی و پیوند این رشته با مراکز علمی و دانشگاهی می‌توانیم در راستای دانشگاهی کردن این رشته گام‌های بلندی برداریم و مطمئن باشیم که ورزش زورخانه‌ای به‌صورت علمی توسعه پیدا می‌کند.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور بابیان اینکه همه ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتان این رشته ورزشی بر تصویب آئین‌نامه جدید تأکیددارند، گفت: آئین‌نامه جدید این رشته شهریورماه در کردستان رونمایی و در مسابقات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی به میزبانی استان کرمانشاه اجرایی می‌شود.

جوهری با اشاره به جزئیات این آئین‌نامه، گفت: با تصویب این قانون داوری از حالت سنتی به مدرن و نرم‌افزاری تبدیل‌شده و نحوه امتیازدهی به‌صورت الکترونیکی می‌شود.

وی نحوه شناسایی ورزشکاران در این رشته را مهم دانست و گفت: بانک اطلاعاتی برای شناسایی ورزشکاران، مربیان و مرشدها تهیه می‌شود.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور گفت: پنج هزار نفر در این رشته مورد آموزش قرار می‌گیرند، دوره‌های آموزشی به‌صورت نوین انجام می‌شود.

جوهری با تأکید بر اینکه تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در کشور احساس می‌شود، گفت: امیدواریم اعتبارات لازم برای احداث زیرساخت‌ها فراهم شود.

گفتنی است؛ در انتخابات مجمع ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان البرز که با حضور ۱۲ نفر از اعضای مجمع صورت گرفت، میثم موحدی مهر با ۱۱رأی به‌عنوان رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان البرز انتخاب شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مسئول برگزاری این همایش با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی کشور در این همایش بزرگ میزبان هزار و ۲۰۰ نفر ورزشکار باستانی کار بود، گفت: در این همایش شرکت‌کنندگان به اجرای ورزش زورخانه‌ای و آئین پهلوانی پرداختند.
محسن رویگری با بیان اینکه این همایش بزرگ ملی -مذهبی -ورزشی در بزرگ‌ترین میدان تاریخی ایران برای مردم اصفهان به نمایش گذاشته شد، افزود: هدف از برگزاری چنین رویداد‌های بزرگ فرهنگی در فضا‌های عمومی شهر توسعه فرهنگ و منش‌های پهلوانی است.
وی گفت: یکی از وظایف دبیرخانه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ پهلوانی یادآوری منش‌ها و خصائل پهلوانی همچون گذشت، جوانمردی، دینداری، اخلاق‌مداری، شجاعت، تواضع و فروتنی، حسن خلق، حرمت پیران، ایثار و بخشش است.
مسئول برگزاری این همایش در ادامه گفت: همگی این صفات در آئین کهن پهلوانی نهفته است و وظیفه خود می‌دانیم در توسعه این منش‌ها در بین فرهنگ عامه و فرهنگ شهروندی از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری استفاده کنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان لرستان
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد