Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش شریان نیوز،حسن روحانی رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس در دفاع از وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم، اظهارداشت: شاهد یک کار حرفه‌ای مجلس در این دوره بودیم همیشه مجلس اصول قانونی و اخلاقی را مورد مراعات قرار می‌دهد و این بار بیشتر این کار صورت گرفت.

وی ادامه داد: همه نمایندگان که به عنوان موافق یا مخالف صحبت کردند کاری کارشناسانه و طبق اعتقاد و عقیده و مستندات و اطلاعاتی که داشتند صحبت کردند، جز این از مجلس شورای اسلامی توقع دیگری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی تصریح کرد: دولت و مجلس بار سنگین انجام مطالبات ملی این ملت رشید و بزرگ را بر دوش گرفتیم همه می‌دانیم شرایط ما شرایط آسانی نیست، همه ما اطلاع داریم راه صاف و همدلی در پیش ما است و مشکلاتی که از گذشته برای همه ما باقی مانده. شما می‌دانید بودجه ما چقدر است همه بودجه ما 300 هزار میلیارد تومان است. به سازمان برنامه و بودجه هم گفتم شرایط جدید به همه اطلاع داده شود.

وی افزود: 40 میلیارد تومان در سال گذشته برای صندوق‌های بازنشستگی اختصاص گرفت در صورتی که این صندوق‌ها مربوط به دولت و بودجه هم نیست، یکبار گفتم خزانه خالی تحویل گرفتم،‌ صندوق‌های ما هم علاوه بر خزانه، خالی بود، هیچ صندوقی امروز قادر نیست به تعهداتش عمل کند.

روحانی در ادامه با اشاره به تقسیم بودجه در بخش‌های مختلف گفت: با این شرایط چیزی از بودجه باقی نمی‌ماند، ما شرایط سختی پیس رو داریم و در این شرایط در مجلس و دولت تصمیم گرفتیم از فرصتی که خدا به ما داده استفاده کرده و به مردم خدمت کنیم. این توفیق هم بر دوش وزرا، هم معاونین و هم نمایندگان مجلس است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اینکه نمایندگان به وزرا رای اعتماد می‌دهند به معنی این است که ما با همکاری هم کار را شروع کرده‌ایم،‌ از مجلس می‌خواهیم همانطور که به وظایف نظارتی خودش به خوبی عمل می‌کند به همان اندازه به وزرا هم کمک کند، آنها را تشویق کند، وزرا نیازمند کمک‌ها مادی و معنوی نمایندگان مجلس هستند.

وی با اشاره به تلاش 5 روزه مجلس برای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی افزود: در طول این مدت نکات فراوانی بیان شد،‌ از همه کسانی که دنبال موافق یا مخالف انتقاد و پیشنهادات خود را مطرح کردند ممنونیم.

روحانی ادامه داد: دولت یکبار در انتخابات برنامه خودش را به رای مستقیم مردم گذاشته است، خدا را شکر صدا و سیما هم در این دوره از مردم خواست که به برنامه رای بدهند،‌ اگر نمایندگان مجلس امروز برنامه‌های وزرا را بررسی می‌کنند و در پی آن انتقاد یا پیشنهادی دارند باید به آن توجه شود.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: انشاءالله نمایندگان مجلس به هر 17 وزیر پیشنهادی رای قاطع خواهد داد تا ما کارمان را زودتر شروع کنیم. من نمی‌گویم همه وزرا بی‌نقص هستند، هیچکدام از ما بی‌نقص نیستیم اما من همه تلاشم را کردم در این راه مشورت داشتم با فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس هم نشستیم تا توانستیم این افراد را معرفی کنیم.

وی افزود: این افراد که به مجلس معرفی کردیم بهترین‌هایی هستند که توانستیم انتخاب کنیم. خدا را گواه می‌گیریم اگر برای هر وزارتخانه‌ای فردی توانمندتر و قوی‌تر پیدا می‌کردم لحظه‌ای تردید نمی‌کردم.

روحانی ادامه داد: رفاقت و اینکه فلان فرد از چه حزب و جناحی است برای بنده مطرح نبود،‌ دولت دوازدهم برای اصلاح‌طلبی،‌ اصولگرایی و اعتدال‌گرایی است اما به اصول، اصلاح و اعتدال توجه خواهد کرد تا آن اصول اصلاح و اعتدالی که مدنظر است بکار گیرد.

رئیس‌جمهور یادآور شد: امید ما بر این است که سریعتر کار را شروع کنیم،‌ از نمایندگان مجلس هم می‌خواهم همه مصالح و مقاصد را در کنار هم بسنجند، اگر وزیر ما موفق نشود کار خود را شروع کند باید برای آن وزارتخانه سرپرست بگذاریم و این خود به خود 3 تا 5 ماه کار را به تعویق خواهد انداخت.

وی افزود: شاید اولویت اول ما سرعت کار باشد برای اولین بار بود که مقام معظم رهبری در سخنرانی نماز عید فطر امسال تاکید کردند که هر چه سریعتر دولت معرفی شود تاکید رهبری برای این است که ما وظایف بسیار سنگینی داریم،‌ باید کشور را متحول کنیم و باید گام‌های بلندی را برداریم.

روحانی خاطرنشان کرد: چه کنیم که قبل از دولت یازدهم آمار اشتغال صفر شد و همه بار به دوش دولت افتاد، ما با توجه به نیاز کشور و برنامه ششم در بحث اشتغال عقب هستیم. با تک تک وزرا صحبت کردم و یکی از بحث‌های من با آنها مساله اشتغال بوده است.

وی افزود: برنامه دولت یازدهم امنیت، آزادی،‌‌ آ‌رامش و پشت سر آن پیشرفت است، 8 سال بیشتر تا چشم‌انداز باقی نمانده، ما باید گام‌های بیشتری را برداریم. یک زمان دری قفل شده به نام تحریم در مقابل ما بود حالا این در باز شده و همه باید به صحنه بیاییم،‌ تلاش کنیم،‌حالا دیگر موافق و مخالف این جناح و آن جناح نداریم.

روحانی تصریح کرد: دولت دوازدهم فرااصولگرایی، فرا اصلاح‌طلبی و فرا اعتدال‌گرایی است، اما به اصول، اصلاح و اعتدال اهمیت خواهد داد و دولتی است که با همه توان خودش مراقبت خواهد کرد که آن اصول و آن اصلاحات لازم و آن میانه‌روی که مورد انتظار است، بکار بگیرد. در تلاش های خودمان بهتر از این افراد پیدا نکردیم، شما هم البته در فرصتی که داشتید بررسی و تحقیق کردید بیانات‌تان را در این تریبون مطرح کردید و البته رأی با شما.

رییس جمهور افزود: آیین نامه به این صورت است که برای تک تک وزرا، رأی گرفته می‌شود از ابتدا هم همین‌ سیره بود گرچه از قانون اساسی می‌شود استفاده کرد که رأی به کل وزرا یکجا باشد کما اینکه در بسیاری از کشورها به این صورت است .رییس جمهور ، کابینه‌ و هیأت وزیران را ارایه می‌کرد یا رأی مثبت می گرفت یا رأی منفی. ولی آیین‌نامه به این صورت است که به تک تک وزرا رأی داده می‌شود که البته این شیوه هم خواص و امتیازات خودش را دارد.

وی با بیان اینکه امید ما بر این است که هر چه سریع‌تر کابینه کارش را شروع کند، خاطرنشان کرد: خدا رحمت کند یکی از شهدا بزرگ ما را. در مجلس اول راجع به اعتبار نامه‌اش بحث بود که اسم نمی‌برم.آمدم پشت تریبون گفت که به این رأی ندهیم، استدلال چندانی هم نداشت. می گفت رأی ندهیم تا رقیبش که بعداً در انتخابات میان‌دوره‌ای خواهد آمد ، او رأی بیاورد و او بهتر از این است. اینطور که نمی‌شود درباره وزرا تصمیم گرفته شود که بگوییم به این رأی ندهیم تا بعداً یک وزیر قوی‌تری بیاید تا به او رأی داد. البته ممکن است که چنین چیزی اتفاق بیفتد ولی باید همه مصالح و مفاسد را کنار هم بسنجیم. اگر یک وزیری شروع به کار نکند، ناچار رییس جمهور باید یک سرپرست بگذارد و 2-3 ماه، آن وزارتخانه با سرپرست اداره شود تا دوباره فرد جدید به مجلس معرفی شود، با اینکار خود به خود 3 الی 5 ماه کار به تأخیر می‌افتد لذا باید مجموعه مصالح را کنار هم بچینیم و در نظر بگیریم، شاید اولویت نخست، سرعت کار امروز ما است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: در دولت‌های قبلی یادم نمی‌آید، برای اولین بار بود که مقام معظم رهبری، در سخنرانی‌و خطبه های نماز عید فطر امسال، تأکید کردند که هر چه سریع‌تر دولت تشکیل شود و قبل از شروع نماز ، خدمت آقا بودیم و ایشان گفتند شما دولت را کی معرفی می‌کنید؟ تأکید آقا در خطبه‌شان برای اینکه دولت زودتر معرفی شود برای این بود که ما وظایف بسیار سنگینی پیش رو داریم و کشور را باید متحول کنیم.

روحانی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال گفت : در مسأله اشتغال، گر چه دولت یازدهم توفیق نسبی داشته، اما گام‌های بسیار بلندی باید برداشته شود. چه کنیم که در طول 5 سال قبل از دولت یازدهم، آمار اشتغال خالص، صفر بود و از آن فرصت استفاده نشد و همه این بار به دوش دولت یازدهم افتاد. اینکه در یک سال بیش از 600 هزار نفر اشتغال خالص داشته باشیم، اشتغال غیرخالص ما بالای 800 هزار نفر باشد، این کار کمی نیست ولی با توجه به نیاز کشور و برنامه ششم، هنوز عقب هستیم.

رییس جمهور با طرح این سوال که چه کار کنیم که مشکل اشتغال درست شود؟ اظهارداشت: یکی از بحث‌های که با تک تک وزرا در دولت یازدهم صحبت کردم، موضوع اشتغال بود و گفتم اولویت همه ما اشتغال است و شما باید کاری کنید که علاوه بر میزان معمول اشتغال، فرصت اشتغال بیشتری را بوجود آورید.

وی تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال راهی جز امنیت، آزادی و آرامش نیست . برنامه دولت دوازدهم هم امنیت، آزادی، آرامش و پشت‌سر آن ایجاد پیشرفت است. براساس چشم‌انداز باید در 1404 کشور پیشرفته باشیم و بیش از نیمی از زمان چشم‌انداز از دست رفته است. تقریباً 12 سال آن گذشته و 8 سال بیشتر باقی نمانده است لذا باید گام‌های بلندتری برداریم .

رییس جمهور با اشاره به برطرف شدن مشکل تحریم ها اظهارداشت : یک وقتی بود می‌خواستیم بدویم روبروی ما در قفل شده‌ای به نام تحریم وجود داشت و امروز این در باز شده و این قفل شکسته شده است، بعضی‌ها می‌خواهند همان جای اول بایستند و بگویند ما که به نتیجه ای نرسیدیم. برای دستیابی به اهداف و نتیجه لازم است از جایی که محترمانه ایستادی حرکت و تلاشی انجام شود. امروز راه باز است و همه ما باید به صحنه آمده و تلاش کنیم اینجا دیگر مخالف و این جناح و آن جناح و 20 میلیون و 16 میلیون نداریم همه باید به صحنه بیایند.

ادامه دارد...

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست